Byggtråd F4i till stunthoj.

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Istället för att starta en byggtråd för det här i dom stora forumen håller jag mig till lokaldelen. Detta främst för att det blir mycket amatör/tattar/whatever makes it work-lösningar på hojen. :yoparty

Fokus för den här säsongen ligger mest på att få cykeln körbar.
Planer på seriös lack och pulverlackning finns men det får bli under vintern isf. :) Den ska ju ändå ner i backen alldeles för mycket den här sommaren. :D

Hojen är en cbr 600 f4i 2002 som härstammar från öland där den klotades.
Fullservad med 600 mil på mätaren. Originaldäcken på. :tungan

Delar som måste ersättas eller helt enkelt inte finns längre:
Cdibox (stals någon gång mellan klotningen och att ägaren hämtade hem den från bärgaren)
Tank
Framfälg
Bakfälg
Bakram
bakplast
styre (kommer ha både clipon och crossvarianten)
Framlampa och bakljus
Sadlar
distansen till bakbromsen
Framgaffel

Till detta kommer äver 12stag, motorbur och eventuellt en moddad oljepickup.

Det mesta är beställt från usa redan.. har mest problem med att få tag på bakplasten så det kommer nog bli en kraschkåpa till en 600RR som får moddas in.. 2-sits kommer den bli iallafall. (Det är fint att ha när man lurat med sig någon tjej ut till juniskär) :rolleyes:

jo just det; TACK till moped & motor för all hjälp (hittils, det behövs nog mer)
och alla svar på mina lite udda frågor! :)

Slänger upp lite bilder på måfå från mobilen så ursäkta kvalitén.

Bild 1. Hojen när den hämtades hem
Bild 2. Hur den hänger just nu.
Bild 3. ART-sliponet som var lite buckligt har kapats in a la stunt.

Bifogat

• Cbr 600 f -02.jpg
    Cbr 600 f -02.jpg
    68 KB · Visningar: 177
  • Cbr.jpg
    Cbr.jpg
    81.5 KB · Visningar: 160
  • Slipon kortat.jpg
    Slipon kortat.jpg
    57.1 KB · Visningar: 143
Istället för att starta en byggtråd för det här i dom stora forumen håller jag mig till lokaldelen. Detta främst för att det blir mycket amatör/tattar/whatever makes it work-lösningar på hojen. :yoparty

Planer på seriös lack och pulverlackning finns men det får bli under vintern isf. :) Den ska ju ändå ner i backen alldeles för mycket den här sommaren. :D

Cdibox (stals någon gång mellan klotningen och att ägaren hämtade hem den från bärgaren)
Tank
Framfälg
Bakfälg
Bakram
bakplast
Framlampa och bakljus
Sadlar
Framgaffel

Det mesta är beställt från usa redan.. har mest problem med att få tag på bakplasten så det kommer nog bli en kraschkåpa till en 600RR som får moddas in.. 2-sits kommer den bli iallafall. (Det är fint att ha när man lurat med sig någon tjej ut till juniskär) :rolleyes:

jo just det; TACK till moped & motor för all hjälp (hittils, det behövs nog mer)

Hej du! Har nog en hel del med grejjer som du behöver, från en cbr 600 rr-03 hojta till bara å kom å titta vad som finns på Sedins diversehandel Team Junseles sidosponsor:D

Tank
Framfälg
Bakfälg
Bakram
bakplast
Framlampa och bakljus
Sadlar
Framgaffel

Här kommer mitt bidrag till ditt projekt
http://downloads.hondatech.info/Moto/HondaCBR600F4i(01-03).pdf
hoppas länken fungerar
Hoppas det är rätt PDF

Last edited:
Hej du! Har nog en hel del med grejjer som du behöver, från en cbr 600 rr-03 hojta till bara å kom å titta vad som finns på Sedins diversehandel Team Junseles sidosponsor:D

Du har PM! :tummenupp

Här kommer mitt bidrag till ditt projekt
http://downloads.hondatech.info/Moto/HondaCBR600F4i(01-03).pdf
hoppas länken fungerar
Hoppas det är rätt PDF

Sjukt bra!
Tackar. :)

Ikväll blev det inte så mycket vettigt gjort.. har bara skarvat lite elkablage som hade slitits av när förra killen klotade.
Har även tagit in luftboxen för att limma in ett aluminiumnät där luftkanalerna en gång gick in.. Man vill ju inte ha in småfåglar i boxen. :rolleyes:

Last edited:
Du har PM! :tummenupp

Sjukt bra!
Tackar. :)

Ikväll blev det inte så mycket vettigt gjort.. har bara skarvat lite elkablage som hade slitits av när förra killen klotade.
Har även tagit in luftboxen för att limma in ett aluminiumnät där luftkanalerna en gång gick in.. Man vill ju inte ha in småfåglar i boxen. :rolleyes:

Yo Mr Krautaboy :)

Jaha du klippte till på ett bus projekt ? :):)

Såg du skrev Juniskär?, bor du där ute ellä?...bor ju på Björkön jag men har 2st polare i Juniskär :), 'r ju där en hel del :)

Yo Mr Krautaboy :)

Jaha du klippte till på ett bus projekt ? :):)

Såg du skrev Juniskär?, bor du där ute ellä?...bor ju på Björkön jag men har 2st polare i Juniskär :), 'r ju där en hel del :)

Haha.. Yo. :)

Fick en öppning att fixa ihop en stunthoj och det är en dröm nu som jag var tvungen att testa på. Dessutom är det lite kul att pyssla. :)

Jag bor inte i juniskär. åker bara dit med diverse tjejer på sommaren. Har inte hittat något bättre ställe än.. Har iofs alltid funkat hittils så varför byta? :tungan

Fick bakramen idag från staterna. :)

Givetvis stötte jag genast på problem med att passagerarfotpinnarna inte passade riktigt.. ena hålet diffade på typ 5mm. Lösningen blir att borra/nöta upp ena hålet lite och köra bult +mutter istället.

Något positivt som hänt är att jag har hittat den saknade låscylindern för cutslåsningen. Ett problem mindre att tänka på. :D

Kabeldragningen suger lite balle då innerplasten är annorlunda... iofs kommer den sällan synas men jag vet inte riktigt hur jag ska sätta laddregulatorn än.
Får väl se vart det finns plats. I värsta fall sätter jag den på insidan av bakramen och kapar upp någon sorts hål i bakplasten på sidan så att den får lite fartvind och kan kylas.
På utsidan bakramen där den egentligen ska sitta känns lite riskabelt med tanke på vad hojen kommer utsättas för.

Ah well.. Vill ha lite mer saker jag beställt nu.. Kan inte göra så mycket än som jag skulle vilja. :rolleyes:

Bifogat

• Bakram.jpg
    Bakram.jpg
    87.4 KB · Visningar: 118
ser bra ut de där mike!! du de blev ingen bur nu i helgen jag sov så satans länge så jag han inte dit i tid=) men nästa helg ska nog buren vara på och ett nytt drev baka är på väg. så vem vet kankse man har en hoj som ser ut som man är värsta grym om nån veckan. ( jag menar föraren är ju långt där i från nån stunt kille ) pz man

ser bra ut de där mike!! du de blev ingen bur nu i helgen jag sov så satans länge så jag han inte dit i tid=) men nästa helg ska nog buren vara på och ett nytt drev baka är på väg. så vem vet kankse man har en hoj som ser ut som man är värsta grym om nån veckan. ( jag menar föraren är ju långt där i från nån stunt kille ) pz man

Ja vi får se hur det blir i slutändan. :rolleyes:

Det kommer Johnny :)
Jag tror jag beställer en bur istället. Tvivlar inte på att han skulle göra en bra men ändå. :)

Kom ihåg att modda oljepickupen på gixxern.. det finns nya rör att köpa fördiga till den.. :tummenupp

ja dom säger ju de :) du jag tror jag beställer grejer från Clearwaterbiker hitta bur där för 3000 kr typ så de blir nog nåt sånt. och ett drev bak med 55 kugg :D men du kan du fixa en grej åt mig? skulle vilja göra som du kappa ner orginal burken. har du gjort de på jobbet eller ?? hör av dig pz man

ja dom säger ju de :) du jag tror jag beställer grejer från Clearwaterbiker hitta bur där för 3000 kr typ så de blir nog nåt sånt. och ett drev bak med 55 kugg :D men du kan du fixa en grej åt mig? skulle vilja göra som du kappa ner orginal burken. har du gjort de på jobbet eller ?? hör av dig pz man

kolla ebay bara innan du dumbeställer.. samma saker billigare.. tar lite längre tid bara.

Klart vi kapar burken.. synd på ett yoshi Rs-3 som gått, vadå, 20mil nu max dock. :)

kolla ebay bara innan du dumbeställer.. samma saker billigare.. tar lite längre tid bara.

Klart vi kapar burken.. synd på ett yoshi Rs-3 som gått, vadå, 20mil nu max dock. :)

jo sant de, men du vet jag och ebay är ju som inte bästa kompisar. men jaja de fixar sig nog. tittar nog förbi med burken i morgon om de funkar för dig. pz

jo sant de, men du vet jag och ebay är ju som inte bästa kompisar. men jaja de fixar sig nog. tittar nog förbi med burken i morgon om de funkar för dig. pz

Vi ordnar det. :)
För över pengar till mig annars så kan jag beställa dom åt dig. :)

För övrigt fick jag distansen till bakbromsen idag iallafall.. en postgubbe knackade på dörren kl. 07.00 imorse och väckte mig. :)

Nu skulle det vara roligt att få lite saker så jag kan göra något vettigt. så som cdiboxen. :näsblod

Har iallafall fått låna bakplasten, sadlar och pass.fotpinnarna till en 600RR av 750-R här på forumet så ska vi se om det kan tänkas passa. :)

Har en skrapad lång oval titanburk (sidomonterad) som säkert går att få till istället för att kapa en finburk från yoshi. typ 500kr:D

jaså ja du de lätt ju hur bra som hellst. om du kan hålla på den till den 25 e så tar ja nog den du. :tummenupp

Mjaha.. Väntar både på pengar och på delar så det står lite still just nu.

Hade beställt risers ifrån crossbolaget till ett 22mm styre men dom skickade helt fel.. en riser för fatbar och en för okänt.

Har iallafall fått beställa en kraschkåpe/streetbakdel ifrån staterna då det var omöjligt att få tag på här hemma. Hade fått låna en bakdel ifrån en 600RR men den var knepig att få på plats utan massor med jobb vilket jag inte har tid med. :rolleyes: typ. :)

kopplade ihop all el och kollade så startmotor och allt funkar och det funkade fint så det är ju bra. Originalmätaren spökar lite och visar "FI" hela tiden så fort + och - ligger mot batteriet. Antar att det inte ska vara så men har inte en aning varför den gör så. Ska bli svinkul att felsöka sen.

Väntar just nu på tanken främst så att man kanske kan få starta upp den någon dag och sen om den mår bättre då. :)

Funderar även på hur jag ska göra med intrumenten.. Köpa en acewellmätare eller använda original?
Blev lite sugen på att skita i allt som har med risers att göra och bygga hojen till en kåphoj ändå. :va
Äh, vi får se.

:)

Mjaha.. Väntar både på pengar och på delar så det står lite still just nu.

Hade beställt risers ifrån crossbolaget till ett 22mm styre men dom skickade helt fel.. en riser för fatbar och en för okänt.

Har iallafall fått beställa en kraschkåpe/streetbakdel ifrån staterna då det var omöjligt att få tag på här hemma. Hade fått låna en bakdel ifrån en 600RR men den var knepig att få på plats utan massor med jobb vilket jag inte har tid med. :rolleyes: typ. :)

kopplade ihop all el och kollade så startmotor och allt funkar och det funkade fint så det är ju bra. Originalmätaren spökar lite och visar "FI" hela tiden så fort + och - ligger mot batteriet. Antar att det inte ska vara så men har inte en aning varför den gör så. Ska bli svinkul att felsöka sen.

Väntar just nu på tanken främst så att man kanske kan få starta upp den någon dag och sen om den mår bättre då. :)

Funderar även på hur jag ska göra med intrumenten.. Köpa en acewellmätare eller använda original?
Blev lite sugen på att skita i allt som har med risers att göra och bygga hojen till en kåphoj ändå. :va
Äh, vi får se.

:)

de dära felet med att FI lampan lysser kan vara ett så enkelt fel som att du glömt någon kontakt eller en glappande kontakt. hoppas att du hittar felet. lycka till:tummenupp

de dära felet med att FI lampan lysser kan vara ett så enkelt fel som att du glömt någon kontakt eller en glappande kontakt. hoppas att du hittar felet. lycka till:tummenupp

Jag hoppas som det som fanken, har ju fått skarva lite kablar så det kan ju sitta där också så.
Vi får se. :)

Efter lite mekande och en del läsning av servicemanualen så verkar det som om att cdiboxen som jag hade köpt är defekt.
Lysande FI-lampa pekar på att boxen inte funkar som den ska. Kollade över gnistan på alla stiften och det finns inte en tillstymmelse till gnista så.

Är det någon som sitter på en fungerande cdibox till en 01-03 F4i som kan tänka sig att låna ut den någon timme skulle det vara mycket uppskattat så jag får reda på säkert om det är den.. :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT