Kymi
´Nte redit redi
Som rubriken lyder så har jag lite funderingar ang ångspärren i ytterväggarna.Har ett hus som är byggt 1930,och lider av total avsaknad av isolering i väggarna.Detta skall ordnas till,dels en omklädning med tillhörande västkustskiva utvändigt,och dels invändigt.Tanken är att regla upp en 70 stomme på insidan,komplettera med isolering och sen gips på väggarna.Detta går bara att göra i 2 rum,men bättre än inget..
Och nu är då frågan:skall det plastas i de väggar jag reglar upp,eller skall jag låta bli?Kommer bara att bli i de 2 rum som går att isoleras,och hur blir det då med de andra väggarna?När vi bygger nytt så är det en annan sak,då går det ju att plasta där man skall..Kan tilläggas att jag är inget större fan av plasten,men med tänkt 70+70mm isolering så funkar ju inte självdraget i väggarna som är där nu.
Tankar och funderingar mottages tacksamt.
Mvh
Och nu är då frågan:skall det plastas i de väggar jag reglar upp,eller skall jag låta bli?Kommer bara att bli i de 2 rum som går att isoleras,och hur blir det då med de andra väggarna?När vi bygger nytt så är det en annan sak,då går det ju att plasta där man skall..Kan tilläggas att jag är inget större fan av plasten,men med tänkt 70+70mm isolering så funkar ju inte självdraget i väggarna som är där nu.
Tankar och funderingar mottages tacksamt.
Mvh