byggen

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
skriv lite om era sjuka(eller seriösa) byggen med alla möjliga motorer(mc/moped) gärna bilder.

jag o några kompisar tänkte lägga ihop och köpa någon billig motor och ett crosschassie och styla o trimma sönder och sedan tänkte vi sälja det med lite vinst.. :rofl :hihi

kille_hojdille skrev:
skriv lite om era sjuka(eller seriösa) byggen med alla möjliga motorer(mc/moped) gärna bilder.

jag o några kompisar tänkte lägga ihop och köpa någon billig motor och ett crosschassie och styla o trimma sönder och sedan tänkte vi sälja det med lite vinst.. :rofl :hihi
Moped :va okej ja visst jag ''små'' trimmade min gammla dt-r -01
airsal 75cc
21mm förgasare ,21mm insug
mk thrower rör
kundo reeds
öppet kn filter

uppmätt till 130km/h med min fars gps ( visade fel med ca 0,25kh/h ) :4skrika
lite moppe fucko status att skriva in det ja vet :hihi

Macke.. skrev:
Moped :va okej ja visst jag ''små'' trimmade min gammla dt-r -01
airsal 75cc
mk thrower rör
kundo reeds
öppet kn filter

uppmätt till 130km/h med min fars gps ( visade fel med ca 0,25kh/h ) :4skrika
lite moppe fucko status att skriva in det ja vet :hihi

precis sånna grejjer är det jag menar...mer inspiration...vi tänker ioförsig bygga något ganska brutalt, hoppas jag,,.

Macke.. skrev:
jag ''små'' trimmade min gammla dt-r -01
airsal 75cc
mk thrower rör
kundo reeds
öppet kn filter

Moppeforum finns på bike.se :mattias .

Jag satte in en rd125lc-motor i en rd125lc ram i vintras. Strax efter att jag hade tagit ur den alltså. Det var ett riktigt sjukt bygge.

Speedsoda skrev:

Jag satte in en rd125lc-motor i en rd125lc ram i vintras. Strax efter att jag hade tagit ur den alltså. Det var ett riktigt sjukt bygge.

:hihi

Speedsoda skrev:

Jag vet att det finns där men killen fråga ju effter moppe/mc byggen så jag svarar vad JAG hadde gjort :fatta! :D :D

OMG pöjken e ju 91a

Last edited:
Köpte en cross av Ljunghusen här och plockade ner den, sen gjorde jag samma som speedsoda, fifan rikctitt f3tt l33t bygge!!! :yoparty

Jag borrade upp värsta mycket på min cilinder på min DT 50.:yoparty Det var minst 100 kubikcentimeterar :kulspruta och så satte jag en dörrlist som toppåkspackning för att det skulle palla trycket + bli lite tunnare, tipps av en polare som hade hört, fy kattsingen vad den gick. Skippade förknasarä helt och körde bara in bensin rakt in i cilindern. :yoparty
Satte i en slidmatad cr 500 kolv med extra stora jakfönster, tro mig det passar för CR 500 har längre slag så det blev samma diameter som min cilinder. Den gick bäst av alla moppar i hela stan, och ni skulle bara veta sen när jag köpte snabbgashandtag då *** vad den gick .. ni skulle bara veta :arsele
Ni som tror att era moppar gick fort. :7peta Min gjorde 170 men den hade kunnat gå snabbare om jag devat lite mer sådäså för den orkade ur på alla växlar på bakhjulet. Drog en R1 en gång :FU

EDIT: glömde skriva att jag planade toppen mot garagegolvet :yoparty
Men lustgasen i kylsystemet funkade bättre. :brinnerup

Last edited:
Solid snake skrev:
Den du har på din avatar va?
Nja.. den gör bara 90 :gnissla
Denhär menar jag, vände tom framhjulet bak och fram för att få dedär 2 extra km.
4.jpg

Då har den skurit, kolven sitter fast, då gör den bara 90.

Kronen skrev:
hmm.. oki själv borrade jag ur pluggen, drevade upp den med 13 fram, 75 munstycke. wops den gjorde 90km/h (Drac)

Jag hade också Drac.
Drog på Hebo 74cc, TurboKit effekt, Kolfiber reeds, 21mm, 15/38 drev och öppet filter och vips så gick den JEäeTeee SaAnapOPT.

Slöseri med pengar på höööög nivå.

Död åt moppefuckos och folk födda efter 1988.
Kom igen nu, vi startar en klan.

Som KKK fast DAYÄ1988*

*Döda Alla Yngre Än 1988

Svanen skrev:

Som KKK fast DAYÄ1988*

*Döda Alla Yngre Än 1988

Hur många medlemmar är ni? får man gå med? :hihi

död åt alla födda före eller efter 1989, vi 89:or ska spränga jorden och bosätta månen :yoparty sådetså :banana

Svanen skrev:
Jag hade också Drac.
Drog på Hebo 74cc, TurboKit effekt, Kolfiber reeds, 21mm, 15/38 drev och öppet filter och vips så gick den JEäeTeee SaAnapOPT.

Slöseri med pengar på höööög nivå.

Som KKK fast DAYÄ1988*

*Döda Alla Yngre Än 1988

dumm i huvve du .. Inga moppe fuckos vid 89- ... plzz
skippa det dom dära påhoppen på oss 89-er :kocko

-Rosen- skrev:
död åt alla födda före eller efter 1989, vi 89:or ska spränga jorden och bosätta månen :yoparty sådetså :banana

89- är året som kommer att kommas ihåg ..

de är ju vi som kommer bära den tunGa bördan ;) alla 600 och uppåt kommer att säljas till enbart födda 89!!! :banana

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...