Bygge GPZ900r

hej hej
får backa på min uppfattning om toppar ,ser att dubbelvíppan är centrerad i utgjutningar i 900 toppen, på de senare dubbel nocks kammarna är det inget sådant,så du får köra på original enkelnocks kammar,
"kör så det ryker":rock
 
hej hej
får backa på min uppfattning om toppar ,ser att dubbelvíppan är centrerad i utgjutningar i 900 toppen, på de senare dubbel nocks kammarna är det inget sådant,så du får köra på original enkelnocks kammar,
"kör så det ryker":rock
Ja där ser man

Skickat från min moto g(7) via Tapatalk
 
Mycket puts kvar, men är jääävligt långt till hösten tack gode !

Tips, istället för 80 eller 120 papper på sliprullarna, ta en storlek grövre t.ex. 50 eller 40 i insuget.

Det är en tjomme som orkat skapa en bra wiki-sida om portning https://en.wikipedia.org/wiki/Cylinder_head_porting

Kortfattat citat: "The reason that polished ports are not advantageous from a flow standpoint is that at the interface between the metal wall and the air, the air speed is zero (see boundary layer and laminar flow). This is due to the wetting action of the air and indeed all fluids. "

Använd ett skavjärn för att ta bort det mesta av flänsen/läppen i aluminiumet vid yttre diametern på ventilsätet. Jag hade ett speciellt stål för det till min MIRA-fräs. Stoppar du in en gammal ventil som skydd kan du vara lite brutal och köra med t.ex. grovpolertrissor t.ex. https://www.conrad.se/p/polerskivor-dremel-512-2-st-815282 eller https://www.conrad.se/p/2-silikon-p...mm-med-slipstift-donau-elektronik-1-st-817785
 
Tips, istället för 80 eller 120 papper på sliprullarna, ta en storlek grövre t.ex. 50 eller 40 i insuget.

Det är en tjomme som orkat skapa en bra wiki-sida om portning https://en.wikipedia.org/wiki/Cylinder_head_porting

Kortfattat citat: "The reason that polished ports are not advantageous from a flow standpoint is that at the interface between the metal wall and the air, the air speed is zero (see boundary layer and laminar flow). This is due to the wetting action of the air and indeed all fluids. "

Använd ett skavjärn för att ta bort det mesta av flänsen/läppen i aluminiumet vid yttre diametern på ventilsätet. Jag hade ett speciellt stål för det till min MIRA-fräs. Stoppar du in en gammal ventil som skydd kan du vara lite brutal och köra med t.ex. grovpolertrissor t.ex. https://www.conrad.se/p/polerskivor-dremel-512-2-st-815282 eller https://www.conrad.se/p/2-silikon-p...mm-med-slipstift-donau-elektronik-1-st-817785
Kanonbra tips
Kommer köra k60 det sista.
Kör k240 nu för jag tycker det är lättare att se allt ojämnt när det blänker lite mer.
Tackar

Skickat från min moto g(7) via Tapatalk
 
Hade finbesök i verkstaden från sporthojs forum häromdagen, blev mycket gött snack om portning och annat fränt.
Fick många bra tips till mitt bygge.
Nu har jag tänkt om och gått bokstavligen djupare i trimningen.
Toppslipen går varmt kan jag lova.
Man vet när man har totalt tappat greppet om verkligheten när kollegan håller på nere i en brunn och man själv står och tycker det ser ut som ett fett jävla ventilsäte och han står nere och portar..
Behöver semester.....
c7555c6ed84e58c4805ce5f465bc37c1.jpg


Skickat från min moto g(7) via Tapatalk
 
Hahaha

Skickat från min moto g(7) via Tapatalk
 
Ja fick ett gott skratt när jag tankade bilen igår :D
Mötte dig på trampcykeln på 180an igår också, hörde när du drog några repor. Lät gött!
 
Härligt!
Va trött på kärringen så drog på lite extra

Skickat från min moto g(7) via Tapatalk
 
Ja det gör jag gärna
Tar mig nog en tur snart mot ditt håll

Skickat från min moto g(7) via Tapatalk

Blev ett spontanbesök där idag efter att mött 2 andra som var på tur dit i hällingsjö , mycket att titta på och lite tjöt med :-)
Tar gärna turen förbi flera gånger , lite sugen på testa den röda grejen med ramp ;-)
 
Härligt!
Fan ju ville också med ju

Skickat från min moto g(7) via Tapatalk
 
Practical sportsbike hade en rejäl artikel i senaste numret. Finns i Readly t ex.
 
Du skulle stannat och sparkat lite på däcken

Skickat från min moto g(7) via Tapatalk
 
Det tycker jag absolut


Skickat från min moto g(7) via Tapatalk
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top