Bygge av ljuddämpare

ja säg så här, på min as gamla pizzabagar bil så blev bilen helt klart SLÖ med en ljuddämpare som var mer öppen, de blev inte bra förns jag köpte ett sport eller standard dämpare, fick tillbaka mer bottendrag å mer drag mellan 3K och 4.5K RPM men över 5K å mot rödmarkering så var de inga problem å köra varvstopp på 5an på motorvägen.. så den blev mer lättvarvig men sumpar skit mycke bottendrag, så beroende på vilken karaktär man är ute efter så är de nog ljuddämpare som skapar lite motstånd som får motorn å jobba som den vill..

P.S. jag är hobby meck D.S. :tungan

som du säger så är de, men de mått jag menar är de flesta "sportavgassystem" ungefär som du skulle kopierat simons sportdämpare till bil.. längden på röret har en vis sak med vrid o varv o göra :)

ja säg så här, på min as gamla pizzabagar bil så blev bilen helt klart SLÖ med en ljuddämpare som var mer öppen, de blev inte bra förns jag köpte ett sport eller standard dämpare, fick tillbaka mer bottendrag å mer drag mellan 3K och 4.5K RPM men över 5K å mot rödmarkering så var de inga problem å köra varvstopp på 5an på motorvägen.. så den blev mer lättvarvig men sumpar skit mycke bottendrag, så beroende på vilken karaktär man är ute efter så är de nog ljuddämpare som skapar lite motstånd som får motorn å jobba som den vill..

P.S. jag är hobby meck D.S. :tungan

Frågan är om du bestyckade om förgasrn eller om insprutet klarade av det öppnade systemet. Sopar man bara dit ett öppet system på en mc så går den förmodligen världelöst om nu inte insprutet fixar det eller man bestyckar om!!

Halloj alla mc åkare nu är jag igång med systembygge igen. Funderingar på att bygga in ljuddämparen under motorn gömd under kåpan och ett utblås snett framför bakhjulet. Några tips? MVh Jocke

Denna byggde jag till en kostnad av ca 300 kr...vikt stoppad o klar 1250g. Kan tanka mig att bygga fler efter onskade matt, pris ca 2000kr i kolfiber/rostfritt.

/L

Bifogat

• DSC00023.JPG
    DSC00023.JPG
    85.6 KB · Visningar: 101
  • DSC00021.JPG
    DSC00021.JPG
    116.8 KB · Visningar: 74
  • DSC00028.JPG
    DSC00028.JPG
    112.9 KB · Visningar: 84
Nyheter