Bygge av bakskärm

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Hallå!

Var och kollade lite om det fanns nån tråd där det finns lite tips om hur man bygger en bakskärm, men jag kunde dock inte hitta någon..

Iaf, jag har funderingar på att bygga en egen bakskärm till min hoj (bakdelen tycker man ju rentav synd om, särskilt nu när man skaffat miniblinkers).

Är det nån som har byggt en helt egen bakskärm här? som kanske kan ge lite tips och råd. Eftersom jag är student så vill jag ju kunna hålla kostnaderna nere på en rimlig nivå... :rolleyes:

Men att sitta å pyssla å jäklas lite tycker jag personligen kan vara riktigt roligt emellanåt :)

Alla tipps och förslag är välkommna!

///Andreas Gradin

Det måste väll finnas en som kan komma med förslag iaf?!

Kom igen nu, var inte blyga!

*Foxen* skrev:
Hallå!

Var och kollade lite om det fanns nån tråd där det finns lite tips om hur man bygger en bakskärm, men jag kunde dock inte hitta någon..

Iaf, jag har funderingar på att bygga en egen bakskärm till min hoj (bakdelen tycker man ju rentav synd om, särskilt nu när man skaffat miniblinkers).

Är det nån som har byggt en helt egen bakskärm här? som kanske kan ge lite tips och råd. Eftersom jag är student så vill jag ju kunna hålla kostnaderna nere på en rimlig nivå... :rolleyes:

Men att sitta å pyssla å jäklas lite tycker jag personligen kan vara riktigt roligt emellanåt :)

Alla tipps och förslag är välkommna!

///Andreas Gradin

jag har byggt om min innerskärm bak på kawan. köpte en plåt för 50 spänn på ett plåtslageri.
sen gjorde jag enklast möjliga. tog en pappskiva och mätte och trixade. klippte skärde och testade tills jag fått fram en passande modell i papp sedan ritade jag av den på plåten och skar ut den. efter det var de ju bara att bocka och knacka och prova och skära osv osv osv tills det såg bra ut. lite svetsjobb och vipps så hade jag en najs innerkärm.