Byggare, upplys mig om kostnader!

Sunkis

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Ktm exc
Fast hur kan man SE på betongen (på bild) att den är frostbeständig och blandad på det sättet?

Du får be byggaren att visa dig fraktsedeln där står det vad det är för recept.
Står det luft eller luftporbildandetillsats eller något liknande så är det lungt. Annars kan du ringa till betogstationen och fråga vad dom har levererat.
Det där med murar och bygglov är lite konstigt, lägger man två stenar på varandra krävs det bygglov om man ska hårddra det. Tydligen någon gammal
regel från början av 1900 talet har visst något med böndernas stengärdsgårdar att göra
Lycka till med bygget, vore kul om du la upp lite bilder under byggtiden.
 

Dominator-Rocks

Guest
Du får be byggaren att visa dig fraktsedeln där står det vad det är för recept.
Står det luft eller luftporbildandetillsats eller något liknande så är det lungt. Annars kan du ringa till betogstationen och fråga vad dom har levererat.
Det där med murar och bygglov är lite konstigt, lägger man två stenar på varandra krävs det bygglov om man ska hårddra det. Tydligen någon gammal
regel från början av 1900 talet har visst något med böndernas stengärdsgårdar att göra
Lycka till med bygget, vore kul om du la upp lite bilder under byggtiden.

:tummenupp Byggtråd ala hus :hihi
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Du får be byggaren att visa dig fraktsedeln där står det vad det är för recept.
Står det luft eller luftporbildandetillsats eller något liknande så är det lungt. Annars kan du ringa till betogstationen och fråga vad dom har levererat.
Det där med murar och bygglov är lite konstigt, lägger man två stenar på varandra krävs det bygglov om man ska hårddra det. Tydligen någon gammal
regel från början av 1900 talet har visst något med böndernas stengärdsgårdar att göra
Lycka till med bygget, vore kul om du la upp lite bilder under byggtiden.
Det var vanlig K30 sa dom.... så vad händer nu? Vad för problem kan jag komma få?
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Tack har testat Bello, verkar bra o seriöst o så får man väl se om någon kontaktar en. Jag ringde en förra veckan, jag fick ringa tillbak och påminna att han skulle höra av sig... och idag skulle han hört av sig på förmiddagen för att mötas på tomten... gjorde han det, nääää

För mig va det 2 olika som hörde av sig, en skitstrulig en som inte dök upp och en annan som verkade mer seriös som faktiskt kom. Får väl se vad det hela leder till. Jag vill ha minst 3 olika offerter.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Även fast lite problem uppstått som man får leva med... t.ex golvvärmejusteringen går upp utanför väggen istället för i väggen och diverse småsaker runt slangar ur grund... så är vi idag riktigt nöjda med huset då det kom idag. Det är sååå mycket större i känslan nu när väggarna är uppe. Och den öppna planlösningen med öppet till andra våningen i entren var riktigt nice.

ett par bilder för er som visade intresse tidigare ;) (finns en del fler på facebook)
 

Bifogat

  • IMG_7706.jpg
    IMG_7706.jpg
    160.1 KB · Visningar: 78
  • IMG_7732.jpg
    IMG_7732.jpg
    167.8 KB · Visningar: 69
  • IMG_7738.jpg
    IMG_7738.jpg
    122.8 KB · Visningar: 81
  • IMG_7740.jpg
    IMG_7740.jpg
    161.7 KB · Visningar: 104
  • IMG_7744.jpg
    IMG_7744.jpg
    212.1 KB · Visningar: 80
  • IMG_7737.jpg
    IMG_7737.jpg
    110.1 KB · Visningar: 81
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top