zilog
Mr. Hardtechno
I brist på bra porr, sprit att dricka och barn att aga så planerar jag och en polare att turboladda hans Volvo 360. Då vi vill slippa att bli alltför seriösa med bygget (bilen ska ändå dö) planerar vi att köra utan intercooler, kompressionssänkning eller avgassystem efter turbon, och blir därför på att spruta in vatten för att hålla insugsluften vid lämplig temperatur. Det jag är nyfiken på är vilket laddtryck man kan köra på en gammal volvomotor utan att sänka kompressionen, och hur mycket vatten man måste spruta in vid detta laddtrycket. Vidare undrar jag hur man bäst fördimmar vatten i det trycksatta laddröret, planen som det ser ut just nu är att bygga ett system med bränslepump från bil, en ensam insprutningsspridare vi kan sno gratis från en gammal volvo, och sedan koppla detta så att spridaren styrs genom pulsbreddsmodulering från mätsignal tagen från någon slags tryckmätare (misshandlat genom någon slags krets jag löder ihop assisterat av brännvin)
Turboaggregatet jag har tillgängligt är ett Mitsubishi-aggregat (lågtrycksturbo från Volvo 940)
Turboaggregatet jag har tillgängligt är ett Mitsubishi-aggregat (lågtrycksturbo från Volvo 940)