Bygga streetfighter av hoj års -84

Ska man försäkra classic på bilsport&mc så måste den va i originalskick!

En gammal häck från -84 med crosstyre kommer aldrig någonsin att ses som en fighter i mina ögon!

Mookie skrev:
Jag har redan nämnt den; Suzuki GSX750EF. Det är den större modellen av hojen på bilden.
Bilden visar väl en ES? :7peta
E = Kåplös.
ES = Halvkåpa.
EF = Helkåpa.
Fast det kan ju vara jag som är ute och seglar också :tungan

GSX 750 modellerna från tidigt -80tal kan man få riktigt billigt och man ska inte bli allt för rädd om de har en hel del mil på mätaren.

Wiseguy skrev:
Jodå, det har dom visst.
Dock så är dom små/diskreta/coola eller dyl.

Jag körde utan speglar på min Retta ett tag och jag har aldrig varit så paranoid över vem jag hade bakom mig som jag var då.

Det har dom inte alls :fakta Jag har kört utan speglar i 2 1/2 säsong läskigt i början men man vänjer sig

(vissa har en mini spegel i styränden nåt så fult så)

HanneZ skrev:
Ska man försäkra classic på bilsport&mc så måste den va i originalskick!

En gammal häck från -84 med crosstyre kommer aldrig någonsin att ses som en fighter i mina ögon!

okej, jag lägger ner mina planer?

eller inte.

som jag skrev; fighterstuk, ingen fighter..
vill bara göra den lite roligare till utseendet.

eftersom jag e hejdlöst hemmablind så måste jag ju rekommendera kawa gpz750

en trevlig hoj som e apgammal men ändå har hyfsat med kraft.

Daniel.t skrev:
Hej!

Jag ska precis köpa min första hoj och det känns som att en R-hoj är uteslutet pga ekonomin. Håller på att bygga två bilar vilket gör att pengar är en bristvara

Billigast är ju en hoj som är 20 år gammal och därav kan försäkras som classic, vilket gör det möjligt för mig att äga hoj.

Självklart vill jag inte åka runt på en cb400 eller liknande som ser ut som en förvuxen moped.

Tankarna har gått till att bygga nått med fighterstuk, inte så seriöst men åt det hållet. Lite lättare mods som byte av skärmar, styre och lyktor.

Så nu min fråga, vilken hoj skulle ni rekomendera?
Kubikstorlek spelar mindre roll, men kan säga att jag är lite av en kubik-torsk.

Nån kanske har bilder på äldre hojjar som är av fighterstuk?

Ge mig tips på hoj modeller, idéer och gärna bilder.

/danne :)

Som någon sade i tråden nedan, -Kolla efter R hojjar årsm -87 & uppåt på 1000cc & -90 & uppåt på 600-750. Man får väldigt mycket hoj för 20-25000:-!!!
Sen ska du oxå fråga dej hur du har tänkt köra, jag menar har du kompisar som kör kåphoj så tröttnar du på en fighter rätt snabbt. Även om man har en effektstark fighter så är det väldigt jobbigt att hålla R-tempo p.g.a FARTVINDEN!
Jag hade en Cagiva Raptor 1000 (som Ducati Monster fast med lite pulver i..)
Toppfart & accet var bättre än polarnas kåpduccar, men jag tröttnade på att hänga som en apa i styret för att hålla deras tempo.

Den jag har på bilden (avataren)köpte jag för 7000kr.Visserligen fick man bryta lite här och där men att leta efter ett liknande objekt kanske vore nåt?
En skamfilad hoj som med lite pyssel kan bli nåt skoj. Vet en riktigt skabbig FZR 1000-87 som står till salu men ägaren sluddrade nåt om 25000kr.....det kan han nog se sig i månen efter... :hihi

gsx1100 84ór kan nog bli stenhårda som fighters, funderat på att starta nått bygge själv till vintern, fast ja skulle nog satsa på en 91á om ja va du
dom har vänd gaffel och lite brantare gaffel vinkel än en 90á (svänger bättre)

Mycket mer kör hoj, om du gillar att köra mycket än en 84á fast kanske inte så mycket snyggare :rolleyes: om du är mer posör :gnissla

olle.e skrev:
Försäkringen hos Trygg-Hansa är 2670:- för trafik/helår. Jag är 20, bor i centrala Halmstad och har haft körkort i 4 år. En vanlig basfösäkring och hojen är försäkrad i orginaleffekt 88 kW. Billigt!! :) Billigare blir det nog inte.

.
Som jag skrev ovan.....

Kapten Stofil skrev:
eftersom jag e hejdlöst hemmablind så måste jag ju rekommendera kawa gpz750

en trevlig hoj som e apgammal men ändå har hyfsat med kraft.
Eller varför inte en GPZ 900R, då sticker du ut lite bland alla Sucka-fighters.

Bifogat

• ninja900streetfighter.jpg
    ninja900streetfighter.jpg
    100.6 KB · Visningar: 139
  • celle_18n.JPG
    celle_18n.JPG
    35 KB · Visningar: 129
jolio skrev:
gsx1100 84ór kan nog bli stenhårda som fighters,

You're so right! Kolla min avatar. -84EF med R750 -98 prylar fram o bak mm. mm... Kvalar dock troligen in som Kafferäser (clip-on), dvs går även att åka fort! Mycket fort... :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph