Bygga streetfighter av Blade 954 -02? Behöver lite råd..

Skaffa/bygg en bur, då kan du vurpa rejält utan att skada nåt.
 

Bifogat

  • resize wizard-1.jpg
    resize wizard-1.jpg
    94.7 KB · Visningar: 448
Bygga Fighter

Eftersom du skall flytta till rätt del av världen och vi är så grymt hjälpsamma och trevliga i den nya hemstad så kan du och jag slå våra påsar ihop i vinter och hjälpa varandra i byggnationerna av våra fighters då jag skall ta tag i det i vinter jag med.

Har rätt bra koll på vad som behövs och hur det skall göras.

Det är lättare än man tror.....
 
Re: Bygga Fighter

b-man skrev:
Eftersom du skall flytta till rätt del av världen och vi är så grymt hjälpsamma och trevliga i den nya hemstad så kan du och jag slå våra påsar ihop i vinter och hjälpa varandra i byggnationerna av våra fighters då jag skall ta tag i det i vinter jag med.

Har rätt bra koll på vad som behövs och hur det skall göras.

Det är lättare än man tror.....

Låter bra det! Men tar jag ner min hoj så lär jag ha den i Borås, hos tjejens farsa. Har inte fått tag på Garage i Gbg än :(

Buren é nog bra, men alldeles för ful för att kunna posa med på avenyn... :squid :D

Har sett utländska firmor som säljer kraschpuckar som man sätter vid passagerarfotpinnen för att skydda sliponet vid en krasch, nån som vet om dom finns att få tag på i Sverige?
 
Kolla med Mitonga som säljer delar från tyska LSL och de har en massa kronor med risers att sälja. så slipper du borra och dona.
 
MackeNo1 skrev:
Va ute o åkte en hel del på kurviga småvägar igår, tyvärr visade det sig att jag får ont i handleden jävligt fort när det inte finns tillräckligt med fartvind för att avlasta överkroppen :( Måste hålla över 120 för att avlasta handleden, och riktigt så fort går det inte på småvägarna. (Har skador i vänster handled efter en krasch och kan inte belasta den längre stunder utan att det gör ont)

Så nu har jag mer eller mindre bara två alternativ:

1. sälja hojen som jag köpte för mindre än en vecka sedan och istället köpa en Fazer 1000, Triumph Speed Tripple eller en Kawasaki Z1000.

2. Köpa högre styre, montera bort framkåpan och köra den som streetfighter.

Fazern är för tung för att vara riktigt kul tycker jag, 208kg torrvikt :skrämd Firebladen väger under 200kg fulltankad.... :rock Dessutom har den R1:ans bromsar och dom gillar jag inte alls, bromsarna på Bladen är GRYMT mycket bättre :fakta
Det som är bra med Fazern däremot är kåpan, är sugen på att åka på mc-semester nästa sommar och då vill man gärna ha lite vindskydd.

S3:an är ganska dyr och har 30hk mindre än Firebladen, dessutom är jag inte så förtjust i växellådan. Annars är den egentligen ett väldigt bra köp, billig försäkring och bra bromsar.

Kawasakin är snygg som f-n! Men jag va och provkörde en sån och blev ganska besviken på motorn. Måste varvas som satan för att det ska hända något. Drygt i längden och inte direkt vad man förväntar sig av en 1000cc hoj.
Bromsarna va jävligt bra på den...
Mindre bra är att den är så pass ny, får nog räkna med att lägga en del emellan om jag säljer Bladen.

Så att montera bort kåporna på Bladen o köra den som streetfighter é kanske inte så dumt? Känns iofs sjukt att göra så med en så pass ny hoj, men det är ju lätt att byta tillbaka till original om man känner för det.
Tycker dock det é synd o förstöra utseendet på en så snygg hoj, den är ju så j-a fin som den är...

Tänkte isf sätta dit en Duke front på den, har sett en R1:a här i krokarna som har det och den är j-ligt tuff faktiskt. Dessutom byter jag nog bakänden och framskärmen till kraschkåpor också. Skulle helst vilja ha en tank till , men det verkar va svårt o få tag på en sån.

Vad säger dom som byggt om sina hojar till streetfighter? Vart köper man styre och det som behövs för att montera det? Hur pass mycket bättre blir körställningen? Tänker främst på hur mycket vikt man får på handlederna..

Finns det nån som har bild på sin hojar som man kan få se?

SÅ, hur ska göra? Bygga om eller köpa en annan hoj?

http://www.mitonga-racing.com/superbike-kit-lista.htm
lslsuperkit.jpg
 
Last edited:
Har kollat med Mitonga idag, 3845:- för stryrkrona inkl raisers + 545:- för styret. Känns som det är ganska dyrt.
Ringde till Mc-varuhuset i Sthlm också och dom hade styrkrona inkl raisers för 2700:- :tummenupp Vill ha ett sånt Renthal Fatbar styre som Rigge snackade om, kollade i Lelles crosskatalog och det såg grymt ut. Är det tjockare än vanliga crosstyren? Trist o köpa ett styre för 1000:- o sen upptäcka att det är för tjockt för o passa i grejerna man har köpt.

Fortfarande ingen som vill sälja en Dukefront inkl lysen till mig?
 
Renthal fatbar är tjockare än ett vanligt, saknar dessutom "fågelpinne" vilket ser bättre ut :)
 
Delar

Kolla med Mattias på Superbike i Gbg.
Han kan nog fixa det du behöver.

031-129473
 
Nån som vet exakt hur tjockt det är? Står inte i katalogen vad jag kan se, alla andra mått är däremot med.
Nån som har tips på andra bra o snygga styren? Helst utan "fågelpinne"
 
Re: Delar

b-man skrev:
Kolla med Mattias på Superbike i Gbg.
Han kan nog fixa det du behöver.

031-129473

Tjena, har du snackat med Ahlqvists? Skulle tro att det är samma styrkrona som Mc-varuhuset säljer, båda är ju Honda återförsäljare.

Passar bara Fat bar styret i styrkronan så blir det nog ett sånt :)
Superbike har väll inte styrkronor o raisers till Honda, eller det kanske dom har?
 
kajlyl skrev:
z1000 :rock

eller en z600/700 eller vad det nu var som skulle komma(kanske bara jag som e senil)

Har provkört Z1000, snygg som fan o bra bromsar. Men motorn är ju helt stendöd i låg och mellanregistret :fakta Hur kul är det på en naken bushoj? Tycker alla märken ska sluta sänka effekten i streetfighterhojarna, dom går bara sämre ju.
 
Re: Re: Delar

MackeNo1 skrev:
Tjena, har du snackat med Ahlqvists? Skulle tro att det är samma styrkrona som Mc-varuhuset säljer, båda är ju Honda återförsäljare.

Passar bara Fat bar styret i styrkronan så blir det nog ett sånt :)
Superbike har väll inte styrkronor o raisers till Honda, eller det kanske dom har?

Mattias kan fixa delar till alla hojar!
 
Ok, då ringer jag o hör med honom :tummenupp
 
2895:- ville dom ha på Superbike för styrkrona inkl raisers, dom trodde att det skulle gå med Fat Bar styret men va inte säkra..
 
kan du inte köpa en topkåpa till bladen och såga av den lite coolt och sedan köra med den som halvkåpa och behålla dina lysen som hornetkörare vet man att det hade varit gött med något som tar den värsta fartvinden 140+ blir jobbigt i nacken!!!!!
 
Tror inte det går att ha kvar kåpan om man sätter på crosstyre, kommer garanterat att ta i...
Fat Bar va 28mm tjockt, fästena på styrkronan 22mm.. så det blir till att borra lite :)
 
MackeNo1 skrev:
Har provkört Z1000, snygg som fan o bra bromsar. Men motorn är ju helt stendöd i låg och mellanregistret :fakta Hur kul är det på en naken bushoj? Tycker alla märken ska sluta sänka effekten i streetfighterhojarna, dom går bara sämre ju.
Tyvärr så finns det för många för dumma med för mycket pengar som bara vill kunna skryta med "jag ha minsann 130hk i min hoj" :zpy

slutsatts: Toppeffekt säljer! :o :fakta
 
Nån vet om man behöver köpa nytt gashandtag och kopplingshandtag när man byter till 28mm styre? Borde ju inte va samma tjocklek som originalstyret direkt?
Tips på bra handtag o kopplingsgrepp om det ska bytas?

Dessutom är ju original grejerna så stora o fula så det ser väll inte klokt ut om man inte har kåpan som täcker.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top