Bygga SM av en DR BIG

rudie

DR BIG:ska bli en skyjävla SM.. hjälp!!
Gick med
14 Apr 2004
Ort
Malmö
Hoj
DR800 BIG
Hallå jag vill ha en del tips om vilka grejor och annat som jag behöver/är bäst för att bygga en grymm SM av min DR 800 BIG.
Samt vart jag får tag i prylarna och dyl.
Ha det gått vänta på bra förslag :tummenupp
 
Tackar för web tipsen gillade cafè "historien" kanske ska tänka om hmmm....
nej jag tror nog fortfarande på SM idén.
Lite tråkigt att katalogen var på tyska men det ska nog lösa sig trägen vinner.
Är tacksamt för flera bra förslag Mvh Rudie
 
Wow !
Otroligt snygga cyklar, framförallt den blåvita SM. :yoparty
Har på senare tid börjat snegla åt DR 750/800 som grund för nåt
skojsigt projekt. Nu fick man ju ny inspiration.....
Jaja, för många ideer - för lite tid ! :huvet
 
Jag byggde motard av en Dr Big för några veckor sen åt en kund faktiskt...
Billigt blev det med.

Ok:
Börja med att ekra av fälgarna. Fixa en 4,50 fälgbana och ekrar till både bak och framhjul. Dvs två uppsättningar till bakhjul.
Ekra på din 4,50 på baknavet och den gamla fälgbanan (bak) på framnavet...

Voila!

Sen är det bara att slänga på vettiga däck och köra. Körde denna hoj ett par dagar innan kunden plockade upp den och den var faktiskt rätt kul. Slajdade skit-schysst otroligt nog.

Daniel
www.supermotard-racing.com
 
Låter skit bra, billigt och skoj precis som jag vill ha det :)
Jag får väl kontakta dig när jag vill ha det gjort :rolleyes: .

Men flera idèr tas tacksamt emot, eller om det är någon som vill tas ann uppdraget att bygga en SM av min DR till ett vettigt pris
 
Last edited:
Den blåvita motarden var ju underbar, min nya drömhoj. I want it...

Den här tråden tänker jag bevaka för att se om det är genomförbart för mig, en total nybörjare, att göra om en BIG.

Nån som kan identifiera vilken kåpa han använt till framlyset?
 
Den är som sagt mkt snygg men går det verkligen att köra sm med en dr big?
 
Det hoppas jag att det går :) annars får jag väl ha en tråd som heter det går inte att bygga en SM av en DR BIG, men först måste jag pröva :yoparty

Jag vill ha flera sköna idèr om vad och hur jag ska gå till väga för att få den schystaste DR BIG SM i hela södra Sverige.
JAg vill veta allt, vart man får tag i delar, vilka grejor som är bäst och vem som kan hjälpa till att bygga och vem som gör det bäst.

Har några egna idèr men dom tänkte jag komma med senare beronde på hur bra era tips är.

Målet är att få en skyjävla grymm SM och hur kan man misslyckas om man har en enstånka på 800kubik att utgå ifrån :rolleyes:

Så kom med idèr,bilder,internetsidor,namn på bra personer (som kan SM)

Ha det gått
 
Brian skrev:
:rofl Det är rätt var inte meningen att kritisera, bara nyfiken om den var lämplig på en sm bana.

:tummenupp kör hårt

Här är en sida med lite justa byggen
http://motardvosgien.free.fr/galerie.htm

bla http://motardvosgien.free.fr/galerie/antoine.htm
http://motardvosgien.free.fr/galerie/glissman.htm
dock mer streetfighter men snygg ändå och dom verkar utgått från en dr big
http://motardvosgien.free.fr/galerie/regis.htm

Tja går det med en Highland så går det med en DR Big.
Det är en tung klump men förvånansvärt smidig. Jag la ganska många feta slides med en för ett par veckor sen djupt in i kurvor och den kändes faktiskt ganska stabil.
Men, nån racer är det fan inte.

Daniel
www.supermotard-racing.com
 
Hur mycket är det rimligt att få ner vikten på en DR800 Motard?
Den där snygga blåvita till exempel: uppskattad tjänstevikt....?
 
katana skrev:
Ok !
175 kg nånting ser jag i texten.
Nån med begåvning i franska språket kanske kan upplysa oss övriga.

http://motardvosgien.free.fr/galerie/reg.htm

Är det någon som vet vad det är för prylar på den blå DR SM/street bygget bromsar, däck ect.
Hoppas någon kan läsa texten eller kanske lista ut det genom att se på bilden det vore ju kalas :tummenupp
Mvh Rudie
 
Det blir inte en motard bara för att man slänger på 17" hjul..
:7peta
 
SM 570 RR skrev:
Det blir inte en motard bara för att man slänger på 17" hjul..
:7peta

Har den offroad fjädring så blir det visst det iaf enl definition...
Iaf om bredden ligger säg över 2,75 fram och 4,25 bak och det ligger gat/race-däck på den...

Det blir dock inte en så sportig Supermotard alltid...

Daniel...
www.supermotard-racing.com
 
katana skrev:
Ok !
175 kg nånting ser jag i texten.
Nån med begåvning i franska språket kanske kan upplysa oss övriga.

http://motardvosgien.free.fr/galerie/reg.htm



Inget vettigt, han säger bara varför han converterade hojen och var han bor (Parisområdet). Vikt, ca 175kg, lack: hemmalackad efter GSXR tema, svarta excell samt lite information håller jag på och postar om ni är intresserade, säger han...

Daniel...
www.supermotard-racing.com
 
En motard är enligt mig en cross/endurohoj från grunden och inget annat .
Sen finns det ju halvfabrikat (budhojar) som kallas motard (!), typ lc4 sm610s mfl.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top