Bygga PC

Mojje

www.mce.se
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
BMW K1300s -09
Funderar starkt på att bygga en PC och önskar lite åsikter.
Vad tror ni om denna konfiguration:

Gigabyte GA-8IPE775G i865 S775 AGP SATA GLAN
995:-

Kingmax 512Mb PC3200/DDR400 CL2.5 184p SuperRAM
819:- x 2

Intel Pentium 4 530 3,0GHz Socket 775 FSB800 1MB Cache boxad med fläkt
1595:-

Gigabyte GeForce FX 5700 AGP 256MB 425/550MHz TV-out DVI
1395:-

NEC ND3500 16X DVD±R/RW Dual Layer bulk
695:-

Summa: 6318:-


Jag har två stycken WesternDigital 120 GB, 8 MB Cache, liggandes hemma som jag tänkt använda. Måste givetvis även köpa en låda.

//\//\
 
Last edited:
Som sagt du kommer nog säkert att få ett X antal svar på denna tråd på vad du ska byta ut mm.

Jag personligen skulle byta ut din P4 mot en P4 med socket 478 pga av värme utvecklingen på dom nya prollarna

Sen skulle jag byta ditt moderkort Gigabyte GA-8IPE775G i865 S775 AGP SATA GLAN mot ett ABIT AI-7 http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_040106_abit_ai7.php?page=1 / http://www.nordichardware.se/Recensioner/?skrivelse=255&page=1 istället pga deras enkelhet på det mesta.

Överklockning om man nu håller på med sånt så är det lätt att trimma upp den så man nästan kommer upp i samma resultat som det värsta ABIT MAX3 kortet

Och framförallt att uppdatera BIOS, genom bara en knapptryckning så sköter sig resten själv :tummenupp :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top