Bygga om till slanglöst.

NickeR

Finnjävel??
Gick med
31 Aug 2009
Hoj
KTM 525EXC -07
Finns det någon som har byggt om sina motardfälgar till slanglösa?
Vore roligt med lite tips och bilder på hur detta ska göras...
har funderingar på att pröva på detta själv:yoparty
Upp med alla tips nu:Bugar Tack!

Finns gott om folk som haft Husa Harry här på forumet att göra det. Fungerar utmärkt och är så billigt att det inte är värt att mecka med det själv...

Finns gott om folk som haft Husa Harry här på forumet att göra det. Fungerar utmärkt och är så billigt att det inte är värt att mecka med det själv...

Jovist jag har sett det...problemet är då bara att jag ju bor lite långt bort:huvetOm jag ska skicka tur/retur till Sverige så blir det INTE billigt:brinnerup Därför blir det att göra själv,och lite bilder på HUR det är gjort vore:tummenupp

Jovist jag har sett det...problemet är då bara att jag ju bor lite långt bort:huvetOm jag ska skicka tur/retur till Sverige så blir det INTE billigt:brinnerup Därför blir det att göra själv,och lite bilder på HUR det är gjort vore:tummenupp

det kan du inte göra själv och jag tror inte harry kommer ge dej något recept på sin häxbryggd eftersom han är ganska ensam om att fixa det. det kostar inte så mycket att skicka, hur som är det nog värt att låta någon som gjort det göra det om man vill att det ska hålla

det kan du inte göra själv och jag tror inte harry kommer ge dej något recept på sin häxbryggd eftersom han är ganska ensam om att fixa det. det kostar inte så mycket att skicka, hur som är det nog värt att låta någon som gjort det göra det om man vill att det ska hålla

Inte? ;) Fast jag är lika hemlig som Harry. :tungan

БОБАН;4451017 skrev:
Vad är fördelen med ett slanglösa fälgar?

Mindre ofjädrad vikt, mindre gyroeffekt, slippa paltandet med slangen - och jag anar att man får dras med betydligt mindre balanseringsvikter. :)

/J

Jag försökte med sikaflex men de gick inte (men nästan) kanske inte ska läcka hans lösning men tejp är ju en hint.:)

Jag kör också med husa harrys grejjer men de läcker både fram och bak sen ja fick de men de är inte mycket det läcker.

Kolla i min byggtråd.

Last edited:
Jag försökte med sikaflex men de gick inte (men nästan) kanske inte ska läcka hans lösning men tejp är ju en hint.:)

Jag kör också med husa harrys grejjer men de läcker både fram och bak sen ja fick de men de är inte mycket det läcker.

Kolla i min byggtråd.

Hehehe...jodå,jag kan ju berätta om mina ideer...sikaflex runt varja eker och sedan ett par varv me 3M:s vulkande eltejp ovanpå detta,sedan putsa ytterkanterna på fälgen som däcket ska täta mot om det finns ojämnheter:tummenupp Detta TROR jag borde fungera:banana

Hehehe...jodå,jag kan ju berätta om mina ideer...sikaflex runt varja eker och sedan ett par varv me 3M:s vulkande eltejp ovanpå detta,sedan putsa ytterkanterna på fälgen som däcket ska täta mot om det finns ojämnheter:tummenupp Detta TROR jag borde fungera:banana

Jo det var så jag gjorde det också men jag fick de inte bra men de är nog vägen att göra det:tummenupp

Kolla i min byggtråd.

Husaharrys grejjor ska vara 100% tätt. Annars gör han om det åt dig.

Om det läcker kan det bero på att du krängt dina däck och har kommit emot tätskiktet med nåt föremål. Däckjärn tex.

Husaharrys grejjor ska vara 100% tätt. Annars gör han om det åt dig.

Om det läcker kan det bero på att du krängt dina däck och har kommit emot tätskiktet med nåt föremål. Däckjärn tex.

Däcken är inte omlagda sen han gjorde det. Det skulle kunna vara skruttiga däck annars får han väll ett nytt försök, ska lägga om dom snart. Lämnar bort till däckfirma vid däckbyte så inga däckjärn här:)

Jag byggde om mitt bakhjul i början av sommaren, mest för att det var roligare än att bara byta ut min gamla punkade slang...

köpte en 14"-slang och klippte till den så den blev lagom bred för att endast täcka fälgens "botten". sen limma jag kanterna med epoxi och tätade slutligen med en sträng silikon utanpå bara för säkerhets skull.

jag har visserligen knappt kört nåt nämnvärt med hojen sen dess, men jag har inte märkt att det skulle ha läckt iaf.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT