Bygga om tank 'Stretched' till Intruder 1400

Hammer Head

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2016
Hoj
Victory Hammer & Bobber bygge
Hej vill modda tanken till Intruder 1400 till en stretched.
De kostar för mycket för mej att köpa så min fundering är att modulera den befintliga med gelcoat och glasfiber.

Altså tanken är att behålla den gamla tanken som den är men att bygga på med glasfiber utanpå för att få en najs form.

Någon som har erfarenhet av det?

https://www.google.se/search?q=Stre...Rb54BM%2C_&usg=__pHPxa1wQj2kzNCV8YAQPNnvvY80=

Last edited:
Det kan finnas färdiga strutar att spackla dit. Stretch-strut. Finns iaf till en hel del japsglidare likväl som till HD.

Tack för svaret. Jag har kollat en hel del men inte hittat något för japanare.
Mest Harley.

Även en sån lite böjd strechad plåtbit, som man sätter dit själv, kostar runt 4000,- ser jag nu, så det är ju ovärt som fan.

Bättre göra själv kanske.

På min VS tänkte jag kapa längs med, bredda 10cm med rimpa som rundvalsats och höja upp framfästet så att tanken kan sänkas ned över ramrören. På så sätt kan man behålla originalfärg/emblem på sidorna och bara behöver lacka (motiv) på det "nya".

Är inte mycket för den typen av plåt arbeten. Vad tror tror du om att lägga på något typ av fyllnadsmaterial och lägga glasfiber utanpå. För att bygga ut tanken?

Jobbet att forma sidorna lär förmodligen bli svårare än att bredda från mitten. Vibrationer från motorn lär inte göra saken enklare med död vikt på sidorna av tanken.

Inte en chans att det blir bra.... I så fall verkar det enklare att tillverka en tankdummy i glasfiber...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph