Bygga om Ninja 750 till streetfighter? Nybörjare...

MrErasmie

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2010
Hoj
Ninja 250r -08, ER6F -13
Sitter här och fundera på att köpa en gammal hoj och bygga om den till en egen streetfighter. Så, eftersom det finns många hojkunniga här tänkte jag höra vad ni tycker om idén? Jag har hittat en ninja Zxr 750 från 1994, för 16 papp som tydligen ska vara i bra skick. 2200 mil med nytt drivpaket, ny olja + filter, glykol och nya däck.

Tanken är att strippa av kåpor, korta av och fixa till bakdelen, fixa till ny framlykta och lacka om vissa detaljer. jag är riktigt händig och finurlig, men tar jag vatten över huvudet? Har inte världens verkstad med massa verktyg direkt, och har sådär mycket erfarenhet av att meka med hojar. Har hittat en bild på en som byggt om en sån 750 jävligt snyggt, och bilden på hojen jag hittat. Vad tror ni? :)

- - - Updated - - -

HUGE_Design_Kawasaki_Ninja_ZX7_Moto-Mucci.jpgninja 750.jpg

Kör på tycker jag :tummenupp
Man måste ju börja någonstans.

Det som jag, personligen, tycker är svårast är oftast bakdelen. I mitt fall därför att saker och ting oftast skall svetsas och att få ett schysst stuk är svårt. Alla linjerna skall ju bli snygga för att helheten skall funka.
Allt annat är hyfsat enkelt bara man är lite metodisk och har ett bra mål. Den ombyggda hojen på bild är ju ett snyggt mål att sträva efter.

Glöm dock inte att lägga in lite tid att serva upp hojen till bra skick. Köper man begagnat bör man lägga in tid att beta av lite service, t.ex. ventiljustering, förgasarsynk och allmänservice på sakerna.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT