Bygga om honda cr250R 85a, till hoj!

Får la upptatera lite igen så den vaknar till liv, inte som motorn som ligger i vinter ide :)

Har fått nyss om en Kawasaki ZXR 750 1989-1992 motor nu :)

Så de e ju allt för att vara start klar, bara stoppa i o starta, med avgasystem, elsystem, luftburk, instrumenteringen, gas, alla reglachen.

Fick sakerna för 4800kr, ska tänka lite till :)
 
Det verkar som att herrn har plöjt ner en hel skog av sedlar i detta! Men det ökar bara underhållningsvärdet, jag följer tråden med spänning!

/perris
 
Det verkar som att herrn har plöjt ner en hel skog av sedlar i detta! Men det ökar bara underhållningsvärdet, jag följer tråden med spänning!

/perris

Någon måste man underhålla ju :D

Först har jag en motor jag rasar, renoverar upp motorn men rasar den igen, köper en rasad motor till för jag trode jag skule få åning på den första motorn, o nu funderar jag på en R1a motor som e i delar som jag får för en billig peng o yterligare en zx7r motor, var ska de här sluta :yoparty
 

De undrar jag okså hur de går :va

Hojen står så ensam så ensam :gråta gör hon med :(

Turbon ligger i en låda, men e inte ensam den har sin gamla polare trasiga turbo breve sig :7peta

Vet inte vad de här ska sluta, turbodelar få jag inte tag i :va pengarna e slut, o alla motordelarna jag skule få till zzr1100 dom har han slängt för jag inte han hämta dom o han tyckte dom tog plats :(

Pojken med yamaha R1a motorn o rästen av R1a sakerna har jag inte hört av alls fast han skule höra av sig när han tagit reda på pris på frakten.

Just nu e jag bara trött på hojbygget o vill sälja henne eller jo de vill jag men ändå inte för kommer bara sakna henne.

Nu e de mellan o säja henne o bygga vidare, men kommer inte bli nått av bygga på väldigt länge för kontot e 0 latt, o som sakt delar kostar pengar :rolleyes:

Finns de nån vis människa här eller som kan berätta vad jag ska göra ?

Mvh. David M
 
Okej det var ju trist med delar och allt det där.

Hur mycket har du lagt ut allt som allt? :tungan
 
Okej det var ju trist med delar och allt det där.

Hur mycket har du lagt ut allt som allt? :tungan

Ja du nu med senast turbon, runt 19000. svenska riksdaler.

Jo de e trist när de blir så här, trode de skule lösa sig med delar o pengar, de kanske de gör när man minst annar de, vill ju bygga klart hojen o se sin skapelse bli klar, ta ut den på vägen o bräsa hälvetet :yoparty
 
Ja du nu med senast turbon, runt 19000. svenska riksdaler.

Jo de e trist när de blir så här, trode de skule lösa sig med delar o pengar, de kanske de gör när man minst annar de, vill ju bygga klart hojen o se sin skapelse bli klar, ta ut den på vägen o bräsa hälvetet :yoparty
19000 är inte så farligt ändå med tanke på hur mycket du har gjort med den.
 
19000 är inte så farligt ändå med tanke på hur mycket du har gjort med den.

Om jag hittar en R1a ram för under 3000 o en motor för 3000 som jag skule få så har jag fått ihop en R1a för under 23000 i enbart delar, så farligt e de en då inte, de flästa delarna har jag fått billigare :)

I somras kunde jag fått en Hel R1a 98a för 17000. ,men hade inte pengar till det, lite synd, fram o bak fälg hade en liten bukla på vänster sidan, framlamporna o huvudkåpan o kåpan på vänstersidan va trasiga, vänster clip on va trasig, lite små repor på resten av vänster kåporna, motorn hade gått 2500mil :)

Få la se vad som händer nu med bygget, vill ju ha ihop hojen nu till sommar eller köpa mig en hoj till sommarn, 750-1100cc o max 24000kr, år mellan 87-00.
 
En hoj hittar du lätt för 24k mellan 87-96 iaf, det kan jag nästan lova dig.

Jag köpte en cbr 900 för 16000 i slutet på sommaren med en rasad motor, när jag var klar hade jag lagt ut typ 24.

Höll i 90 mil ungefär, råkade övervarva lite så en ventil inte hängde med, slog i kolven och pajade en låsning som la sig mellan shims och ventil, sen gick den bara på 3. :hihi
 
En hoj hittar du lätt för 24k mellan 87-96 iaf, det kan jag nästan lova dig.

Jag köpte en cbr 900 för 16000 i slutet på sommaren med en rasad motor, när jag var klar hade jag lagt ut typ 24.

Höll i 90 mil ungefär, råkade övervarva lite så en ventil inte hängde med, slog i kolven och pajade en låsning som la sig mellan shims och ventil, sen gick den bara på 3. :hihi

Letar man tills man finner de man e ute efter så finns de mellan i allfall 87-98 utan problem för 12000-24000, kåporna får vara hur repiga som hälst, tanken gör inget om den e buklig, bara rästen fungerar så e jag nöjd, då har man ju en hoj o börja på :)

Illa illa, motorn sa aj nä du övervarvade fast borde tålla max varvet om varvstoppet fanns kvar, fast e de bort plockat rycker en o annan sak :( inte så skoj i längden o lagga motorer 1 gång i månaden när de e mc högsäsong direkt o vädret e toppen.

Min motor höl inte ens 90mil för oljesugfiltret sattes igen, orkade inte smörja veven så vevens lager sa upp sig :( lite synd annars skule jag haft en hel motor på mitt bygge :)
 
Letar man tills man finner de man e ute efter så finns de mellan i allfall 87-98 utan problem för 12000-24000, kåporna får vara hur repiga som hälst, tanken gör inget om den e buklig, bara rästen fungerar så e jag nöjd, då har man ju en hoj o börja på :)

Illa illa, motorn sa aj nä du övervarvade fast borde tålla max varvet om varvstoppet fanns kvar, fast e de bort plockat rycker en o annan sak :( inte så skoj i längden o lagga motorer 1 gång i månaden när de e mc högsäsong direkt o vädret e toppen.

Min motor höl inte ens 90mil för oljesugfiltret sattes igen, orkade inte smörja veven så vevens lager sa upp sig :( lite synd annars skule jag haft en hel motor på mitt bygge :)
Haha ja varvstoppet på min gamla cbr var borta, tror inte att de gamla eldbladen varvar 12500 annars, ungefär där jag var när ventilen hälsade på kolven.

Hoppas du hittar hoj billigt iaf.
 
Hoj bygget e tillsalu har jag bestämmt nu!

Ni kan ju komma med förslag om de skule vara någon intressant del, annars e de hela hojbygget som gäller + exstra delarna, en del saker, lättare för mig om någon köper allt så jag blir av med allt på en gång.

ca 19000kr e vad jag har lagt ut för allt som allt.

Pm. om del o bud om du e intresserad.

Jag ska vänta ett tag innan jag slänger ut allt på annons.

Läger in en sammafattning av allt som finns till den. ( finns mera )

Övrigt.
5" Varvräknare med shiftlight och recall 0-11000varv monterad kartong finns.
1 st racingslicks med många mm kvar Fram.
1 st Racingslicks med många mm kvar bak.
Org kawasaki zx10 batteri med underhålsladare. i org kartong
Munstycke Keihine lilla 4st 130 & 4st 135, monterad 135 nu.
KEDJERULLE KULLAGRAD 32mm, monterad
DC KEDJELÅS 50HR STD (CLIPS) 1 st kvar de andra monterad
BAKDREV YAMAHA R1 46T monterad
MOTOREX BROMSVÄTSKA DOT4 i bromsystemet på bygget.
DC KEDJA 50HR (STD) 120R K-LÅS nit monterad
FRAMDREV KAWASAKI 17T ZX10 monterad
SKRUVSATS KÅPGLAS 6ST BLÅ monterad
Diodbaklampa UFO. monterad
Skumgummihandtag. monterad
Ventil knaster finns några exstra
2st avgasfjädrar. monterade.

2st TURBO, 1 fungerande o 1 som man kan lägga på hyllan :yoparty

Yamaha R6.
fotpinnar 02 + exstra pinnar. 07-08-06. kom 07-08-08
Framgaffelben H+V.

Följande delar kom: 07-08-13.
Oljefilter zx10. 07-08-08.
Packbox framgaffel YZF-R6 99-04, 43 x 53 x 9,5/10,5. 07-08-08.
Gaffelben Yamaha YZF-R6 00-02. 07-08-08.

Yamaha R1a 98a
Baksving alu komplett RN01.

Följande delar till R1a 99a: 07-08-14.
Race bak.
Huvudsadel svart.
kåpan under motorn.
Toppkåpeglas. ( sprika o ett hål i mitten )
Huvud lycktorna H+V. kanske 2002, knepigt, Har delar till 2 lösa.
Framok H+V komplett med fräsha belägg + slangar, behållare o bromsgrepp.
Bakok komplett med¨fräscha belägg + slang, behållare, Bromscylinder.
Tanklock med nyckel + skruvarna som skruvar fast tanklocket i tanken.
Hjul fram med skivor + distanser + framaxselbult. 07-08-23.
Hjul bak med skiva o drev + distanserna + hjulaxsel. 07-09-05.
Toppkåpa nån race model. 07-09-14
Bakstötdämpare koplet med 2st länkach 07-09-19
Under kåpan under motorn 07-09-19
Bakbromsfäste.

Yamaha R1a 2001.
Tank lite buklig o med dålig lack.

Yamaha R1a 2005.
Sidostöd.
Bakbromspump med behålare o bromslang.

Motor delar.

Kawasaki zzr 1100 1994 delar.
Cylinderad med 4 bra kolvar.
Vevstakar med 2 bra o 2 sämre.
Vev, 1 lagerbana behöver renoveras.

Kawasaki ZX10 89a delar.

Komplet motor till allt som behövs för uppstart o att kuna köras men behöver 1 ny vevstake + renoverad vev + tillvärka en ny luftburk för de sitter CV förgasare. ( org instruktionsbok för motorn finns ) Exstra finns 4st kolvar.

Har säkert glömt ett par saker så som VVS ramen e inte inräcknad :)

MVH. David M
 
Last edited:
Jag är helt klart intresserad av bromsvätskan, var den monterad sa du?

Kedjelåset KAN vara av intresse, måste kolla upp några saker först bara.
 
Jag är helt klart intresserad av bromsvätskan, var den monterad sa du?

Kedjelåset KAN vara av intresse, måste kolla upp några saker först bara.

Ironi på högsta nivå :D häler ut de så kan du köpa de :yoparty

Vad kostar VVS ramen?
Är svetsarna besiktigade av SFRO?

VVS ramen e inte många hundringar o nej den e inte ens helsvetsad en, knapt 50% klar :D

Skule vilja se SFRO gubarna klia sig i skallen om jag lämnar över ramen i deras ögon :yoparty
 
Last edited:
tråkmåns, bygg färdigt nu istället!:D
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top