Bygga om honda cr250R 85a, till hoj!

Drog bort lite tejp o slängde fast kåpskruvarna, nu e de bara spakla resten av kåpan o måla då :)
 

Bifogat

  • DSC01053.JPG
    DSC01053.JPG
    60.4 KB · Visningar: 88
  • DSC01054.JPG
    DSC01054.JPG
    68 KB · Visningar: 80
Fan va du sliter! :tummenupp

Nja tar de lungt oftast, hinner värma bullar o traska ut i garaget i slänga på sterion o lysna på lugnafaboritern o stå o tänka en stund innan jag börjar montera fast bakdelen utan sträss :D o sen in o ta en bulle till o sen ut o kolla om de såg bra ut o de fungera :)

Fast några små Polare till mig tycker allt jag gör går för fort oftast, fast dom e ju bara i moppeåldern 16-20, dom hinner knapt komma in o fråga om jag ska byta vikter i variatorn på doms scooter så e de redan klart, men har börjat lessna på o skruva på deras saker, skojigare o skruva med sina egna saker så får man mer utdelat när de e klart :yoparty
 
Hade det inte varit bättre att skaffa ett jobb istället för att lägga ner otaliga timmar på att försöka göra om en gammal cross till en riktig hoj? På så sätt hade du kunnat köpa en riktig motorcykel istället.
 
3186201 Hade det inte varit bättre att skaffa ett jobb istället för att lägga ner otaliga timmar på att försöka göra om en gammal cross till en riktig hoj? På så sätt hade du kunnat köpa en riktig motorcykel istället.
Det är nog inte det som det handlar om, han vill bygga en egen hoj fortfarande, en hoj man köper finns det många av men det är skillnad på att ha nåt som man själv har byggt.

One of a kind liksom.
 
Det är nog inte det som det handlar om, han vill bygga en egen hoj fortfarande, en hoj man köper finns det många av men det är skillnad på att ha nåt som man själv har byggt.

One of a kind liksom.


Nämen du fick till de jag försökt säja :tummenupp

Först o främst e de skoj o bygga, sen att jag ville bygga något ingen annan har, köper man en hoj så e man inte ensam om sin skapelse, finns ju tusentals :( helt annan sak o komma o säja. Den här har jag byggt :)

O de där med min cross, de ända jag ska använda av crossen till detta bygget e gaffelkronan + styrhuvet, så man kan la inte kalla de mycke till cross längre.

Jobb har jag lite i sidan åt, hur skule jag haft råd med delarna annars.
 
Några bilder till :)

Bild 3 & 6 e hur stötdämparen blev med de nya fästet :)

Riktigt roligt bygge :tummenupp Kul med folk som gör som de vill :) Men jag måste bara kommentera en grej, nämligen ditt nya stötdämparfäste. Jag tror inte det kommer att hålla. Jag tror att det finns väldigt stor risk att du får sprickbildning där du har svetsat fast fästet, och det är inte bra... Vill ju inte att du ska vurpa, så förstärk upp det där ordentligt. Allt du känner av gropar och hålor du kör över går genom det fästet, så det falerar nog hyfsat omgående. Så för din egen säkerhet, kolla det. Det belastas väldigt mycket. Men resten är hur grymt som helst! :näsblod
 
Riktigt roligt bygge :tummenupp Kul med folk som gör som de vill :) Men jag måste bara kommentera en grej, nämligen ditt nya stötdämparfäste. Jag tror inte det kommer att hålla. Jag tror att det finns väldigt stor risk att du får sprickbildning där du har svetsat fast fästet, och det är inte bra... Vill ju inte att du ska vurpa, så förstärk upp det där ordentligt. Allt du känner av gropar och hålor du kör över går genom det fästet, så det falerar nog hyfsat omgående. Så för din egen säkerhet, kolla det. Det belastas väldigt mycket. Men resten är hur grymt som helst! :näsblod

Du kan ta de lungt, de fästet jag har gjort nu e bara provisoriskt för o veta var jag vill ha bakdämparen + om jag skule behöva flytta bak dämparen eller sätta den högre/lägre ner. ( vart ett litet prov fäste bara )

Har vart o pyslat på några delar för o hur de såg ut nu, o jag e inte alls nöjd för 5öre, ser förjävligt ut :mad: få se hur jag ska få ihop de :va

Luftburken måste jag göra något åt i allfall, den e vinklad åt fel håll o aldeles för stor :(
 

Bifogat

  • DSC01055.JPG
    DSC01055.JPG
    72.9 KB · Visningar: 219
  • DSC01056.JPG
    DSC01056.JPG
    64.9 KB · Visningar: 201
  • DSC01057.JPG
    DSC01057.JPG
    69.4 KB · Visningar: 190
  • DSC01059.JPG
    DSC01059.JPG
    75 KB · Visningar: 216
  • DSC01060.JPG
    DSC01060.JPG
    82.2 KB · Visningar: 178
Du kan ta de lungt, de fästet jag har gjort nu e bara provisoriskt för o veta var jag vill ha bakdämparen + om jag skule behöva flytta bak dämparen eller sätta den högre/lägre ner. ( vart ett litet prov fäste bara )
(

Ahaaa, på så sätt. Nu är jag lugn igen! :) Bygg på :tummenupp
 
Se till att göra en kortröv av den så blir den precis hur frän som helt, våga vägra lång röv!

Bild stulen från Photoshop-tråden:
 

Bifogat

  • YamahaR1%20superbeast.jpg
    YamahaR1%20superbeast.jpg
    133.7 KB · Visningar: 228
Se till att göra en kortröv av den så blir den precis hur frän som helt, våga vägra lång röv!

Bild stulen från Photoshop-tråden:

Såg ju lite fränt ut :D

Men jag vill ha lång race bak ju, men problemet ligger i att tanken e så kort, motorn för lång, o luftburken felplaserad, vill ha luftburk men endå ingen luftburk, o sitt höjden får vara max 83cm :)

Få se hur jag ska få ihop sakerna, kanske blir bra i slutändan.
 

Bifogat

  • DSC01061.JPG
    DSC01061.JPG
    65.6 KB · Visningar: 155
  • DSC01062.JPG
    DSC01062.JPG
    67.1 KB · Visningar: 136
  • DSC01063.JPG
    DSC01063.JPG
    71.2 KB · Visningar: 128
  • DSC01064.JPG
    DSC01064.JPG
    72.9 KB · Visningar: 161
  • DSC01065.JPG
    DSC01065.JPG
    74.7 KB · Visningar: 141
  • DSC01066.JPG
    DSC01066.JPG
    67.1 KB · Visningar: 112
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top