Bygga om från 400 till 1200 yamaha

Status
Ej öppen för fler svar.

forden34

Medlem
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
gsx-r 750 -00
Tänkte köpa mig en xjr 400 yamaha 1999 i Thailand då dom flesta 1200/1300 saknar reghandlingar
Går det att ta innanmätet frän en 1200/1300 å stoppa i det i 400 blocket så som vevstakar,vev,cylinderrad å toppen??

Risken att du ska kunna öka motorvolymen 3 ggr. är nog inte så stor i orginalblocket.:va
Stoppa i en komplett stormotor :tummenupp

eehrmmm??- seriöst?:confused:

försöka knö in en 3 ggr så stor motor i en en 3 ggr så liten motor??:huvet
sen OM det på nått magiskt sätt- så hur skulle den övh få plats mellan ramrör och bröte, njeee.....

//jj

Last edited:
Grejen är att då måste jag knacka om motornumret å det vill jag inte

Det finns de som skär ut motornumret och svetsar in det i en ny motor när man ökar volymen, det är nog den enklaste grejen du gör om du ska byta till mer kubik.....

Flytta ramnumret till en större hoj är ju ett annat alternativ :hihi:D

JA det är plättelätt att göra denna uppgradering. Man bara laddar ner appen och trycker 1200cc NOW.

Nej de saknar gemensamma delar så en uppgradering är inte möjlig med rimliga medel.

Bara att ställa den frågan säger att du inte ska ge dig på detta mission tyvärr, o de är nog ändå inte möjligt :(

Jag säger att det går å göra de, men..... Massor av jobb att få ihop det...
Fråga ett.. Kan du svetsa??? Nr två... Kan du mekaniskt bearbetning???
Om inte på dom två frågorna så får du hitta någon som kan å vill göra de... Å de kommer inte vara billigt...
Sen är frågan om det är värt pengarna??

Som enklast är det va andra nämnt byta motor rakt av i ramen.... Mest prisvärt...

Jag säger att det går å göra de, men..... Massor av jobb att få ihop det...
Fråga ett.. Kan du svetsa??? Nr två... Kan du mekaniskt bearbetning???
Om inte på dom två frågorna så får du hitta någon som kan å vill göra de... Å de kommer inte vara billigt...
Sen är frågan om det är värt pengarna??

Som enklast är det va andra nämnt byta motor rakt av i ramen.... Mest prisvärt...

Ja det kan jag på båda frågorna

Det finns de som skär ut motornumret och svetsar in det i en ny motor när man ökar volymen, det är nog den enklaste grejen du gör om du ska byta till mer kubik.....

Flytta ramnumret till en större hoj är ju ett annat alternativ :hihi:D

Snutarna är inte helt pantade i Thailand ,,,dom fattar direkt å då blir det monkeyhouse för mig å det vill jag undvika

Denna tråden ska följas:D.

Jag tycker att du ska köra på och gå på din magkänsla. Detta kan bli hur bra som helst. Glöm inte att fälla upp passagerarfotpinnarna.

Skickat från min A0001 via Tapatalk

Så de skulle se att du ändrat motornumret men inte att du har en gigantisk ovandel på din lilla modifierade 400 underdel och hoj:va

Betala mer och köp en med papper eller en annan modell, ER6 går att hitta med papper för strax över 100 000 thb:tummenupp

Eller kör på och bygg, se till att skapa en byggtråd då det skulle vara kul att följa��

Last edited:
Motornummer? Är det verkligen ett måste? Är det inte bara chassinummer som gäller för registrering? Jag köpte nytt motorblock från återförsäljare via generalagent och då var motornumret blankt dvs icke-stämplat. Iofs inte Yam utan Suz.

Det är väl bara att SLÄNGA på en TURBO och ladda 3Bar?

Motornummer? Är det verkligen ett måste? Är det inte bara chassinummer som gäller för registrering? Jag köpte nytt motorblock från återförsäljare via generalagent och då var motornumret blankt dvs icke-stämplat. Iofs inte Yam utan Suz.

I Sverige har ingen kollat motornummer på 15-20 år, men han ska tydligen dra Thaisnuten vid näsan.

Den här tråden kanske ska stängas eller flyttas från teknikforumet nu, med tanke på reglerna.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!