Bygga om från 400 till 1200 yamaha

Status
Ej öppen för fler svar.

forden34

Medlem
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Långshyttan
Hoj
gsx-r 750 -00
Tänkte köpa mig en xjr 400 yamaha 1999 i Thailand då dom flesta 1200/1300 saknar reghandlingar
Går det att ta innanmätet frän en 1200/1300 å stoppa i det i 400 blocket så som vevstakar,vev,cylinderrad å toppen??
 
Risken att du ska kunna öka motorvolymen 3 ggr. är nog inte så stor i orginalblocket.:va
Stoppa i en komplett stormotor :tummenupp
 
eehrmmm??- seriöst?:confused:

försöka knö in en 3 ggr så stor motor i en en 3 ggr så liten motor??:huvet
sen OM det på nått magiskt sätt- så hur skulle den övh få plats mellan ramrör och bröte, njeee.....

//jj
 
Last edited:
Grejen är att då måste jag knacka om motornumret å det vill jag inte

Det finns de som skär ut motornumret och svetsar in det i en ny motor när man ökar volymen, det är nog den enklaste grejen du gör om du ska byta till mer kubik.....

Flytta ramnumret till en större hoj är ju ett annat alternativ :hihi:D
 
JA det är plättelätt att göra denna uppgradering. Man bara laddar ner appen och trycker 1200cc NOW.


Nej de saknar gemensamma delar så en uppgradering är inte möjlig med rimliga medel.
 
Bara att ställa den frågan säger att du inte ska ge dig på detta mission tyvärr, o de är nog ändå inte möjligt :(
 
Jag säger att det går å göra de, men..... Massor av jobb att få ihop det...
Fråga ett.. Kan du svetsa??? Nr två... Kan du mekaniskt bearbetning???
Om inte på dom två frågorna så får du hitta någon som kan å vill göra de... Å de kommer inte vara billigt...
Sen är frågan om det är värt pengarna??

Som enklast är det va andra nämnt byta motor rakt av i ramen.... Mest prisvärt...
 
Jag säger att det går å göra de, men..... Massor av jobb att få ihop det...
Fråga ett.. Kan du svetsa??? Nr två... Kan du mekaniskt bearbetning???
Om inte på dom två frågorna så får du hitta någon som kan å vill göra de... Å de kommer inte vara billigt...
Sen är frågan om det är värt pengarna??

Som enklast är det va andra nämnt byta motor rakt av i ramen.... Mest prisvärt...

Ja det kan jag på båda frågorna
 
Det finns de som skär ut motornumret och svetsar in det i en ny motor när man ökar volymen, det är nog den enklaste grejen du gör om du ska byta till mer kubik.....

Flytta ramnumret till en större hoj är ju ett annat alternativ :hihi:D

Snutarna är inte helt pantade i Thailand ,,,dom fattar direkt å då blir det monkeyhouse för mig å det vill jag undvika
 
Denna tråden ska följas:D.

Jag tycker att du ska köra på och gå på din magkänsla. Detta kan bli hur bra som helst. Glöm inte att fälla upp passagerarfotpinnarna.

Skickat från min A0001 via Tapatalk
 
Så de skulle se att du ändrat motornumret men inte att du har en gigantisk ovandel på din lilla modifierade 400 underdel och hoj:va

Betala mer och köp en med papper eller en annan modell, ER6 går att hitta med papper för strax över 100 000 thb:tummenupp


Eller kör på och bygg, se till att skapa en byggtråd då det skulle vara kul att följa��
 
Last edited:
Motornummer? Är det verkligen ett måste? Är det inte bara chassinummer som gäller för registrering? Jag köpte nytt motorblock från återförsäljare via generalagent och då var motornumret blankt dvs icke-stämplat. Iofs inte Yam utan Suz.
 
Det är väl bara att SLÄNGA på en TURBO och ladda 3Bar?
 
Motornummer? Är det verkligen ett måste? Är det inte bara chassinummer som gäller för registrering? Jag köpte nytt motorblock från återförsäljare via generalagent och då var motornumret blankt dvs icke-stämplat. Iofs inte Yam utan Suz.

I Sverige har ingen kollat motornummer på 15-20 år, men han ska tydligen dra Thaisnuten vid näsan.
 
Den här tråden kanske ska stängas eller flyttas från teknikforumet nu, med tanke på reglerna.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top