Bygga om baken!?

Nicc

Vill ha sommar året runt!!
Gick med
3 Jun 2005
Hoj
Kawasaki Vulcan S
Funderar på att bygga om baken på min vfr, jag vill ha samma utseende som på typ fireblade av nyare årsmodell med separata sitsar och smal bak med miniblinkers och låg ( diod? ) baklampa, är det någon som har några tips eller kunskap om detta?

E de INGEN som byggt om baken på sin hoj som kan ge lite tips, vetskapen borde ju finnas även om det inte är gjort på samma hoj om hur det skulle funka??

Skulle man inte kunna gjuta av orginalkåpan å göra nya i glasfiber med den modd man vill ha?

Last edited:
Rallysmurfen skrev:
2699565 E de INGEN som byggt om baken på sin hoj som kan ge lite tips, vetskapen borde ju finnas även om det inte är gjort på samma hoj om hur det skulle funka??

Skulle man inte kunna gjuta av orginalkåpan å göra nya i glasfiber med den modd man vill ha?

är bakramen skruvad?
går den o bygga om?
är den kankse 2 delad som på vissa?
isf kan du nog kåpa vilken bakkåpa som helst o modda om..
annars blir de svårare.
men allt går.

E de INGEN som byggt om baken på sin hoj som kan ge lite tips, vetskapen borde ju finnas även om det inte är gjort på samma hoj om hur det skulle funka??

Hehe - jo det är många som byggt om bakdelen men de flesta kanske håller till på streetfighterforumet. Som Ozeo är inne på är väl det första att kolla hur bakramen ser ut. Största "hotet" är kanske att den sitter lite lågt och nära bahjulet och att en modern smal kåpa inte döljer hela bakramen.

När det gäller själva kåpan sedan så är nog det enklaste att köpa en krashkåpa i glasfiber av önskad modell. Då passar originallyse och sitsar som du handlar på skroten och kåpan är lätt att modda med polyester och glasfibermatta.

Hehe - jo det är många som byggt om bakdelen men de flesta kanske håller till på streetfighterforumet. Som Ozeo är inne på är väl det första att kolla hur bakramen ser ut. Största "hotet" är kanske att den sitter lite lågt och nära bahjulet och att en modern smal kåpa inte döljer hela bakramen.

När det gäller själva kåpan sedan så är nog det enklaste att köpa en krashkåpa i glasfiber av önskad modell. Då passar originallyse och sitsar som du handlar på skroten och kåpan är lätt att modda med polyester och glasfibermatta.

Ok, tack för svaren, nu e de bara ut å kollaefter vad som e möjligt då =) Annars får man väl köpa en nyare hoj bara =) men de e ju kul å pilla lite också!

Gjorde sista fästet till mitt bakdelsbyte nu precis. R6 racebak på Fzr...

Hållt på nu som fan. I stort sett allting som sitter under baken får du göra dig beredd på att flytta, göra om. Jag hade ju dessutom ingen skjutssadel.

Det är ett jävla jobb, men som sagt allt går!

Fick plasta om min då den var för bred vid sadeln också...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back