bygga om 625sxc till motard?

Vroom skrev:
Vad e det för skillnader på en 625sxc och en smc?
I korthet: framgaffel, fjädringsväg både fram och bak, sving, 2- resp. 4-kolvsok fram.

Det finns minst 2 st. SXC'er i Gbg som körs som både X och M. Kolla med Robbah99 och Tony Tiger.

.

motardnisse skrev:
SXC=Offroad

SMC=Motard

Skillnaderna är i stora drag= bromsar, fjädring och fälgar :D
Jag var snabbast :tungan men glömde nämna det uppenbara om fälgarna :(

.

Finns några SXC -04 med SM kit för 75k på superbike i GBG.

Lite sugen blir man ju. :D

motardnisse skrev:
SXC=Offroad

SMC=Motard

Skillnaderna är i stora drag= bromsar, fjädring och fälgar :D

ok. men vad bör man göra för att optimera hojen för gatåka? inga rejs grejer nu utan för att få den så lik smc som möjligt. fälgar bromsar e redan fixat. jag tänker mest på typ fjädring etc

Vroom skrev:
ok. men vad bör man göra för att optimera hojen för gatåka? inga rejs grejer nu utan för att få den så lik smc som möjligt. fälgar bromsar e redan fixat. jag tänker mest på typ fjädring etc

Ja du! det är ju hårdare fjädring på SMC så om du upplever SXC fjädring som svampig så kan du ju lämna i dem för lite modifiering men pröva först hur det känns innan du få för dig att lämna in. Du kan ju pröva ställa fjäderförspänningen lite hårdare!

Vroom skrev:
När jag köpte min SMC så stod jag åxå i valet och kvalet mellan SMC och SXC (båda fanns inne för omedelbar leverans). Jag valde SMC p.g.a. att jag till allra största delen åker asfalt, vilket ju är vad SMC'n är gjord för.

När jag sen slänger på 18/21 så funkar det åxå. Man skall komma ihåg att 625'an inte är någon endurohoj, det är den för klumpig för. Men den gör trots det inte bort sig helt i skogen och framför allt inte på grusvägarna. Jag släpper ganska rejält på kompression och retur då 18/21'orna är på och det funkar för mig (megaamatör som jag är).

En stor nackdel med skogsåkat och SMC'n är dock att det inte går att byta ut 4-kolvsoket fram mot ett 2-kolvsdito. Detta innebär åxå att du drar omkring i busken med en 320-skiva, vilket är dyr att skada och aaaaningen svår att dosera.

.

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back