Bygga motard av en XR600 -93a

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Ska ev köpa en XR600 och vill ha både originalfälgar och motard hjul till den.

Jag kommer köra lite på bana bara för att testa med det mesta blir ute i trafiken. Räcker det med fälgar och en större skiva fram och sedan är det bara att köra?

Vill inte att det ska vara extremt bökigt att byta tillbaka till originalfälgar någon gång i bland när man vill åka i skogen.

Duger aldeles utmärkt!!! nått du kan göra är att kasta i ett par hårdare fjädrar i framgaffeln oxå

DTM skrev:
Ska ev köpa en XR600 och vill ha både originalfälgar och motard hjul till den.

Jag kommer köra lite på bana bara för att testa med det mesta blir ute i trafiken. Räcker det med fälgar och en större skiva fram och sedan är det bara att köra?

Vill inte att det ska vara extremt bökigt att byta tillbaka till originalfälgar någon gång i bland när man vill åka i skogen.

Är det inte XR600 som har frontmonterad oljepump vilken gör längre wheelies till en omöjlighet?

Vilka beg komponeter ska man använda sig av till fälgar och skiva fram? Nytt är det inte tal om

Är det några mer modifikationer som behövs om man ska åka mkt landsväg med en XR600?

Jag har ett nav till Xr600 Bak. färg: svart. märke: tahlon..

om du är intressead....

Bara att köpa fälgbana och extra på... Sen har du bakhjulet klart.

DTM skrev:
Hur är en XR att åka på väg. Kan man ligga i 130 i 10min i sträck eller skakar man sönder?

Det funka för mig i alla fall, i 130 är det inte vibrationer som är problemet det är fart vinden som kan bli lite jobbig för nacken.

Jag åkte så gott som enbart landsväg med min XR600 som jag hade förra sommaren, åkte med ett gäng sporthojar så tempot var högt och det var inget problem så inte behöver du ändra nått förutom andra drev så den går lite fortare.

Försök hitta beg 17tums fälgar å skiva det är nog det smidigaste eller nav och köpa eker och fälgbanor, orginal skivan funkar ju att köra med oxå men inte för hårt då tappar man broms verkan å det är inge kul :skrämd

Evil M skrev:
Det funka för mig i alla fall, i 130 är det inte vibrationer som är problemet det är fart vinden som kan bli lite jobbig för nacken.

Jag åkte så gott som enbart landsväg med min XR600 som jag hade förra sommaren, åkte med ett gäng sporthojar så tempot var högt och det var inget problem så inte behöver du ändra nått förutom andra drev så den går lite fortare.

Försök hitta beg 17tums fälgar å skiva det är nog det smidigaste eller nav och köpa eker och fälgbanor, orginal skivan funkar ju att köra med oxå men inte för hårt då tappar man broms verkan å det är inge kul :skrämd

Kanon bra information tack så mkt! :tummenupp

Värre skiva fram är ett måste för mig, för en broms som tappar verkan vid hård körning få inte existera

Talon/Excel guld nav och bana med 44 drev och skiva ca 50 mil en helt
ny beringer broms med skiva (svart)14000 vsa Mvh Claes 0520-16740 10-
18 0737-253124

fram passar... bak passar med lite modifiering....
(Xr600 hjulbult och distanser.) Ev får du köpa en sådan distans som sitter i svingen oxå....

DTM skrev:
Går det bättre att åka långt med en XR600 än .tex en KTM 640 eller en KTM 620?

Är det någon som vet något om Suzukis DR650?

det är nog hugget som stucket

ktm:erna vibrerar ganska mycket, men man vänjer sig efter man har haft hojen ett tag och tillslut märker man det inte ens, inte jag iallfall

dr650 är nog skönast att åka långt på.

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back