Bygga larm....

BAWS!

bawsBaby!
Gick med
29 Jul 2003
Ort
StockTown
Hoj
2010, KTM 690 SMR
hej..
funderar på att bygga eget larm till hojjen..

undrar då vad som är viktigt för att larmet ska vara bra..

d jag tänkt är vid vibration. dvs om någon rör cykeln

borde inte det räcka?
enklast så också..
 
Köp den nya bike
Där står det om en massa larm.
En polare tog hem ett billigt larm, köpte det på e-bay tror jag



aGGeLiTO skrev:
hej..
funderar på att bygga eget larm till hojjen..

undrar då vad som är viktigt för att larmet ska vara bra..

d jag tänkt är vid vibration. dvs om någon rör cykeln

borde inte det räcka?
enklast så också..
 
I nya bike visar dom olika larm. Ett av dom var ett kit för den händiga. Tror det innebar en massa lödning och dylikt. Men priset var väldigt bra pga det.
 
Det blir svart att sjalv konstruera och bygga ett hojlarm kostnadseffektivt, med tanke pa att det finns fullt fungerande produkter for bara nagra hundralappar. Vad du an bygger sa hamnar du pa minst en hundralapp i komponenter om du vill ha nagon form av inkapsling/lada.

Men om man gor det for nojes skull ar det forstas en annan sak.
 
aGGeLiTO skrev:
hej..
funderar på att bygga eget larm till hojjen..

undrar då vad som är viktigt för att larmet ska vara bra..

d jag tänkt är vid vibration. dvs om någon rör cykeln

borde inte det räcka?
enklast så också..

Bygger du för att det är kul eller att du vill ha någon funktion som inte finns så ös på. :tummenupp

Bygger du för att spara pengar på Bivvens larm..... glöm det. Får du ens materialet som sitter i Bivvens larm för samma pris som larmet, så har du fått det billigt.

/Peter

Edit; Hm... jag upprepar tydligen vad 69:an skrev, men då är vi alla fal två om att tycka samma sak.... :)
 
Last edited:
Retep skrev:
Bygger du för att det är kul eller att du vill ha någon funktion som inte finns så ös på. :tummenupp

Bygger du för att spara pengar på Bivvens larm..... glöm det. Får du ens materialet som sitter i Bivvens larm för samma pris som larmet, så har du fått det billigt.

/Peter

Edit; Hm... jag upprepar tydligen vad 69:an skrev, men då är vi alla fal två om att tycka samma sak.... :)


aa d väl lite för att jag vill programera en pic o bygga själv..
egentligen villl jag ha spyball eller nått..

men skulle vara kul o ha gjort det helt själv
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top