Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
sambon köpte en robust hundbur till sin passat kosta bara typ sådär 4000krM.G.F skrev:2274364Någon som har gjort detta och hur gjorrde ni med konstruktionen samt vilken hund har ni?
Dee_cati skrev:2274447Nu har jag inte byggt någon hundbur men jag har slängt in och ut några i jobbarbilarna. Det är ju hyffsat avancerade konstruktioner med en jävla massa svetsning av nätet mot fyrkantsprofilen. Inte billiga heller, den senaste till en Skoda Octavia kombi har jag för mig kostade runt 6000:-
Kolla in denna sida, dessa konstruktioner ser betydligt lättare ut att kopiera på egen hand iaf: http://www.hundbur.se/
Hela sidor och en dörr av nät och möjligtvis taket. På våra burar i jobbet har vi dessutom utrymningslucka framåt vilket är smidigt om man ska lasta långa grejjer med sätet fällt men vill slippa plocka ut buren. Om man har hela skuffen full av byrackor vill säga.

M.G.F skrev:2274504Något sånt här hade jag tänkt mig då...
Vi börjar uppifrån och på vänster sida.
Fack 1, där har vi skyddsärm och diverse träningstillbehör.
Fack 2, Mini (min lilla Jack Russeltjej). Det ska alltså vara en "separat" bur för henne.
Fack 3, Schäferplatsen.
Borde väl funka med lite rör och nät?![]()
![]()
Är vovven i bur? Annars kan ni ju öppna ett sidofönster så sitter vovven och sniffar ut där.Bikerbitch skrev:2274679Apropå hundar o burar. Är det fler som har problem med att vovven sitter och gnyr/skäller i bilen? Försöker få våran lilla att vara tyst och lugn. Men han hatar att åka bil, skakar så fort han förstår vad som är på gång![]()
Bikerbitch skrev:2274679Apropå hundar o burar. Är det fler som har problem med att vovven sitter och gnyr/skäller i bilen? Försöker få våran lilla att vara tyst och lugn. Men han hatar att åka bil, skakar så fort han förstår vad som är på gång![]()
Solid snake skrev:2274691Är vovven i bur? Annars kan ni ju öppna ett sidofönster så sitter vovven och sniffar ut där.![]()
M.G.F skrev:2274504Något sånt här hade jag tänkt mig då...
Vi börjar uppifrån och på vänster sida.
Fack 1, där har vi skyddsärm och diverse träningstillbehör.
Fack 2, Mini (min lilla Jack Russeltjej). Det ska alltså vara en "separat" bur för henne.
Fack 3, Schäferplatsen.
Borde väl funka med lite rör och nät?![]()
![]()
Ni kan väl sätta sånt där galler som polisen har i sina bilar så kan hunden ha hela baksidan för sig själv så slipper ni ha honom där framme hela tiden ju.Bikerbitch skrev:2274704Ja, numera sitta han i sin bur i baksätet. Vi har ingen sån bil så att man kan ha en bur i bagaget. Bur är ju lite av en säkerhetsgrej också, sen att slippa ha honom steppandes på låren när vi åker långt.
Men ibland då det blir korta sträckor funkar det bra att ha rutan nervevad då han sticker ut huvudet och är allmänt nöjd![]()
Starfighter: Det där med att åka till någon plats han tycker om var en bra idé, ska jag prova![]()
Solid snake skrev:2274837Ni kan väl sätta sånt där galler som polisen har i sina bilar så kan hunden ha hela baksidan för sig själv så slipper ni ha honom där framme hela tiden ju.![]()
GuW skrev:2274829Fack 1 uppe till vänster måste väl ändå vara Jack Russeln's, eller menar du att du ska klämma in henne i ett litet fack utan möjlighet att titta ut?
Prova själv att åka bil utan möjlighet att se ut och orientera sig, som gjort för att få spya i bilen.
Solid snake skrev:2274837Ni kan väl sätta sånt där galler som polisen har i sina bilar så kan hunden ha hela baksidan för sig själv så slipper ni ha honom där framme hela tiden ju.![]()
Men jag menar mellan sätena, om du fattar hur jag menar så han inte kan gå mellan sätena fram till er, svårt att förklara.Bikerbitch skrev:2274851Vi har en transportbur han sitter i i baksätet. Har ingen kombi så det är tight med plats för en bur i bagaget tyvärr.
Solid snake skrev:2274854Men jag menar mellan sätena, om du fattar hur jag menar så han inte kan gå mellan sätena fram till er, svårt att förklara.
Bra med gallret då ju om han börjar skrika och leva rövare.Bikerbitch skrev:2274860Ah, du menar en rallybur?![]()
Skämt åsido, förstår vad du menar. Går säkert att bygga, men ibland har vi sonen i bilen också så då blir det ändå transportbur. Ja till hunden alltså![]()
Bikerbitch skrev:2274851Vi har en transportbur han sitter i i baksätet. Har ingen kombi så det är tight med plats för en bur i bagaget tyvärr.
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |