Bygga hemsida..

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Kanske finns tråd om detta, men hittade ingen när jag sökte.

Jag ska bygga upp en hemsida till. Min racingsida är gjord i Mambo och den fick jag massor med hjälp med, nu vet jag hur man gör när man ska ändra saker och så.
Finns det andra program som är relativt enkla? Dreamweaver?

Jag lärde mig att råkoda i gymnasiet och skulle vilja lära mig det igen, men det tar ju sin lilla tid och jag vill fixa min hemsida nu.
Har både webbhotell och domännamn.

Tänkte om ni har några bra förslag? Smidigast är om det är internet baserat så att man inte behöver ftp.a upp massa saker.

Jag som har begränsad kunskap använder endast DW.. Supperlätt, bara att ladda ner fördiga templates och modda om:=)

Koda allting i anteckningar.

Lär dig PHP, läs en bok. Gör layouterna i CSS så det blir bra i alla läsare.

Det är det bästa, sen kan du ju använda dig av dreamweaver, men räkna inte med att det alltid blir jätte bra. Sen att fuska och ladda hema andras layout och sånt är ju inge kul. Man vill ju ha eget.

Edit: Kollade på din sida nu, en sån sida klarar dreamweaver nog av om du ska ha nått liknande. Om du inte orkar koda själv.

Padde skrev:
2416064 Koda allting i anteckningar.

Lär dig PHP, läs en bok. Gör layouterna i CSS så det blir bra i alla läsare.

Det är det bästa, sen kan du ju använda dig av dreamweaver, men räkna inte med att det alltid blir jätte bra. Sen att fuska och ladda hema andras layout och sånt är ju inge kul. Man vill ju ha eget.

Edit: Kollade på din sida nu, en sån sida klarar dreamweaver nog av om du ska ha nått liknande. Om du inte orkar koda själv.
äntligen en som har förstått det, all kodning ska ske oldschool i en icke bloated texteditor

-Rosen- skrev:
2416114 äntligen en som har förstått det, all kodning ska ske oldschool i en icke bloated texteditor
Nej, har man kunskap om programmering så väljar man med fördel det som lämpar sig bäst och tar kortast tid. Det är det som är kostnadseffektivt.

HanneZ skrev:
2416750 Nej, har man kunskap om programmering så väljar man med fördel det som lämpar sig bäst och tar kortast tid. Det är det som är kostnadseffektivt.
jo om man har det som jobb så är det ju klart, eftersom att jag ahr det som hobby så gör jag det som ger mig bäst förståelse för språket

Jag hade rekomenderat något opensource content managment system med tampltes i som bara kräver lite moddning för att få det utseende du vill ha, för att sedan sköta hemsidan via vilken webbläsare som helst. Titta tex på phpwebsite eller liknande om det är något som kan passa dig.

Bikerbitch skrev:
2416026 Kanske finns tråd om detta, men hittade ingen när jag sökte.

Jag ska bygga upp en hemsida till. Min racingsida är gjord i Mambo och den fick jag massor med hjälp med, nu vet jag hur man gör när man ska ändra saker och så.
Finns det andra program som är relativt enkla? Dreamweaver?

Jag lärde mig att råkoda i gymnasiet och skulle vilja lära mig det igen, men det tar ju sin lilla tid och jag vill fixa min hemsida nu.
Har både webbhotell och domännamn.

Tänkte om ni har några bra förslag? Smidigast är om det är internet baserat så att man inte behöver ftp.a upp massa saker.
Teamfoto.se kommer att erbjuda enklare sidor för småpengar där du själv kan lägga upp racerapporter, bilder, länkar bra och enkelt.. ;)

mr_rockster skrev:
2418072 Teamfoto.se kommer att erbjuda enklare sidor för småpengar där du själv kan lägga upp racerapporter, bilder, länkar bra och enkelt.. ;)

Fast då blir domännamnet typ www.teamfoto.se/jannica va? :-)

Jag satte mig igår och ska försöka lära mig råkoda igen. När jag fastnar ringer jag lillebrorsan som kan det där som flytande vatten :-)

Prova CMS-systemet på www.pmachine.com

Där klarar du dig med i princip bara html-kunskaper till dina templates men du får samtidigt ett mycket kraftfullt publiceringsverktyg.

ladda hem core-versionen vilken e gratis

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...