"Bygga" farthållare till Nissan Deprimera

Jag hade en deprimera till för nån vecka sen, då kamkedjan gick av. Hett tips, Jens: SÄLJ BILEN OCH KÖP EN ANNAN MED FARTHÅLLARE! Nissan Primera kan vara tidernas runkigaste farkost. Inte snygg, inte ful. Inte fräsig, inte supertöntig. Den bara är. Helt likgiltig kärra med aptit på kamkedjor. Hatarom.

Vissa sena saab 9000 och senaNG900 samt tidiga 9-3(old) hade en enhet bestående av vajer i hölje samt en liten vinsch, precis det du söker.
Enheten har inbyggd databox så för att passa in den på en nissan behöver man väl ta reda på vilka inputs som skall vart i enheten. Tror man behöver signal från abs-givare, bromskontakt, kopplingspedal samt signal från "spaken" man kotrollerar den med (till/från, set speed, increase/decrease speed, resume speed (typ)). Hmmm, tror jag har en liggandes i garaget..
har en sån över som skickas mot fraktkostnaden

Jag tror fortfarande på catis sätt, fungerar inte den så är endast fem minuter slängda i sjöng.

Så, gör ni erat jobb och tipsa om en minivinch eller någon annan lösning :näsblod:rolleyes:

Men för helvete, du har ju redan fått tips angående en klockren lösning :mad: Ska jag behöva göra en sprängskiss samt komplettera med bilder på installationen eller :brinnerup

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park