Bygga eget avgas system

• Thread starter Thread starter Therudeboy
  • Start date Start date
Therudeboy skrev:
chansen är stor att vi kommer synas,får hoppas det blir någon tävling på hemma banan bara,har iofs inte så stor vana men har tränat en hel del minimoto innan :)

Okej :)
Ska du på mötet den 15:e? Vi ska bestämma vilka banor vi ska köra på och snacka om reglementet angående vattenkylda moppar.

Känns som man måste börja fixa motorn lite nu, men märker att det kostar en hel del innan man har en komplett trimmad motor. Ingen som vet någon färdig trimmad motor till salu? sett på någon annan mopperacer sida att det fanns en till salu men minns inte url dit :(

Fanns en motor i fyndhörnan på www.vrm.se förut, men den försvann för någon vecka sedan. Men ta ett snack med Roffe ändå, han kan veta om något.

Jag har själv två MB5, den ena sitter det gamla mopperacingprylar på och den används till att visa dagens osnutna 15-åringar att även en gammal moped kan gå fort. Ingen har åkt ifrån mig än... :arsele Jag håller just nu på att plocka ihop en sån motor till som ska sitta på en "gocart", tänkte ha till att leka på isen. En hel del jobb och delar som går åt, men som tur är har jag det mesta liggande "på hyllan" redan. Avgasröret är väl egentligen det enda som inte är fixat än, men jag har ritning till ett rör som har använts i mopperacingtoppen. Jag använder visserligen bara budgetprylar till den, men skrotet kommer röra på sig rejält!

En bild på förra MBn, numera såld:

Bifogat

• Image03b.jpg
    Image03b.jpg
    53.7 KB · Visningar: 90
Last edited:
Tänkte kolla med han om han vet nåt, ska i alla fall köpa avgassystem från honom.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025