bygga egen shiftlight?

stormis

Nonchalant, agressiv och Folkilsk
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
Miss April
Skulle vilja bygga mig en egen shiftlight till min gammel-FZR, vet nån om det finns byggsatser motsv.(hur gör man) ?
googlade lite o hittade inte så mycket (http://alba.buyol.com/Item/415-2020-.htm)
har tittat i min haynes men den går inte så djupt in i varvräknarens funktion tyvär. hittade inga gamla trådar skräpandes här..

stormis skrev:
2104560 jo jag hittade dom där länkarna o ska nog ta en liten funderare..
dum fråga, hur tar man reda på det optimala varvtalet när shiftlighten ska tändas/man ska växla?

Du ska upp i bänk och ta reda på effektregistret, sen ska du utröna det varvtalsområde som ger mest medeleffekt i kombination med utväxlingen i lådan. Dvs du ska pendla runt maxeffekten så att du får högsta möjliga medeleffekt. Ha i minne att det tar ca 0.4 sekunder innan du har hunnit växla från det att du ser växellampan tändas.

andersbrink skrev:
2104834 Du ska upp i bänk och ta reda på effektregistret, sen ska du utröna det varvtalsområde som ger mest medeleffekt i kombination med utväxlingen i lådan. Dvs du ska pendla runt maxeffekten så att du får högsta möjliga medeleffekt. Ha i minne att det tar ca 0.4 sekunder innan du har hunnit växla från det att du ser växellampan tändas.
oj, seriösa grejer.. har nog en gammal bänkkörningsrapport här nånstans.. antagligen får man ställa den efter effektkurvan på bänkkörningen och sedan justera efter att man åkt lite

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back