bygga egen shiftlight?

stormis

Nonchalant, agressiv och Folkilsk
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
Miss April
Skulle vilja bygga mig en egen shiftlight till min gammel-FZR, vet nån om det finns byggsatser motsv.(hur gör man) ?
googlade lite o hittade inte så mycket (http://alba.buyol.com/Item/415-2020-.htm)
har tittat i min haynes men den går inte så djupt in i varvräknarens funktion tyvär. hittade inga gamla trådar skräpandes här..

stormis skrev:
2104560 jo jag hittade dom där länkarna o ska nog ta en liten funderare..
dum fråga, hur tar man reda på det optimala varvtalet när shiftlighten ska tändas/man ska växla?

Du ska upp i bänk och ta reda på effektregistret, sen ska du utröna det varvtalsområde som ger mest medeleffekt i kombination med utväxlingen i lådan. Dvs du ska pendla runt maxeffekten så att du får högsta möjliga medeleffekt. Ha i minne att det tar ca 0.4 sekunder innan du har hunnit växla från det att du ser växellampan tändas.

andersbrink skrev:
2104834 Du ska upp i bänk och ta reda på effektregistret, sen ska du utröna det varvtalsområde som ger mest medeleffekt i kombination med utväxlingen i lådan. Dvs du ska pendla runt maxeffekten så att du får högsta möjliga medeleffekt. Ha i minne att det tar ca 0.4 sekunder innan du har hunnit växla från det att du ser växellampan tändas.
oj, seriösa grejer.. har nog en gammal bänkkörningsrapport här nånstans.. antagligen får man ställa den efter effektkurvan på bänkkörningen och sedan justera efter att man åkt lite

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt