bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Den borde väl hålla, om allt sitter ihop som det ska, och spolen inte sitter löst av någon anledning? Men visar den samma sak, om det är ett varv tråd mindre?![]()
Jag får väl hoppas den håller, ett varv i denna ända verkar inte göra nån större skillnad. Vid full tank sak givaren ligga inom 1-5 ohm så det varvet sol jag tagit bort spelar ingen roll då jag är nere på under 2 ohm. Testade koppla in mätaren med givaren lös och den stämmer hyfsat bra, denna mätare har bara fem pluttar som visar nivån och dessa pluttar verkar följa givaren ganska bra. Har dock mailat Spinning Wheel och frågat om han har nån givare så kostar den inte för mycket skulle det nog vara värt att ha en på reserv.
Nästa fundering är templampan, i pappret som följer med mätaren står det resistance grund så jag trodde först att den också hade en tempmätare men den verkar bara ha en varningslampa. Detta ställer till det för lampan verkar lysa oavsett om den är inkopplad. På nåt vis så skulle man få till en koppling som ger kontakt med jord men bara om givaren är på 20 ohm eller lägre vilket den ska vara vid en temp på ca 120 grader. Tycker att detta borde gå att få till på nåt vis med hjälp av nån transistorkoppling till givaren eller nån annan elektrisk grej dock vet jag inte riktigt hur eller vad man ska söka efter.