Behöver hjälp som vanligt =) Tänkte mig försöka på att bygga en egen ljuddämpare till hojen. motorn är en encylindrig 650 med 40mm trottelmikuni och öppet filter. Har caddat en enkel skiss av designen och behöver tips med "inredningen".
Har inte bestämt placering av ingående rör men tror det blir ett vinklat fäste i nedre bakre kant. Har tänkt mig 2st hål där avgaserna kommer ut. Hur gör jag en vetting inredning? Har tänkt mig 2 rör som går ihop till ett mot anslutningen. Ska man ha någon "kammare" innan delningen? Hur ska rören se ut? Stoppning?
Dimensioner:
L: 340mm
B: 78mm
H: 120mm
Diameter på inre rör: 32mm
Tänkte kapa ett 78mm rör i 2 delar och lägga plåtsidor mellan. Avrundningen i ändarna är 20mm så det får man klura lite på hur det ska byggas. Hur tjockt gods ska man ha? Tänkte bygga i plåt.
Målet är att systemet inte ska låta allt för högt
Är det ens möjligt att bygga något sådant själv? Fokusera på konstruktionen och inte färdigheterna som behövs för färdigställandet, tror jag klarar jobbet men behöver kunskapen hur en dämpare fungerar.
tack så länge!
Har inte bestämt placering av ingående rör men tror det blir ett vinklat fäste i nedre bakre kant. Har tänkt mig 2st hål där avgaserna kommer ut. Hur gör jag en vetting inredning? Har tänkt mig 2 rör som går ihop till ett mot anslutningen. Ska man ha någon "kammare" innan delningen? Hur ska rören se ut? Stoppning?
Dimensioner:
L: 340mm
B: 78mm
H: 120mm
Diameter på inre rör: 32mm
Tänkte kapa ett 78mm rör i 2 delar och lägga plåtsidor mellan. Avrundningen i ändarna är 20mm så det får man klura lite på hur det ska byggas. Hur tjockt gods ska man ha? Tänkte bygga i plåt.
Målet är att systemet inte ska låta allt för högt

tack så länge!