Bygga clip-on, vilken vinkel?

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Hallå! Tänkte pröva att svetsa ihop egna clip-on men undrar vilken vinkel jag ska ha? Ja alltså vilken vinkel det är på dom man köper? Bäst är väl att bygga ställbara så att man kan anpassa till sin egna ställning men jag tänkte börja med ett par fasta ändå.

Varför? För att jag har materialet redan, för att jag vill bygga lite själv och mest för att det är lite kul att ha gjort något själv ☺️

Hojen är en Cb900f som ska bli något sorts cafe-stuk på.

En bekväm vinkel som passar dig och att styrutslaget gör att inget tar i och skrapar någonstans naturligtvis :tummenupp
Justerbara för test och gör sen fasta, du ska väl inte göra några längre irrfärder på en cafe i vilket fall som helst så sikta mot en läcker posörställning :yoparty

En bekväm vinkel som passar dig och att styrutslaget gör att inget tar i och skrapar någonstans naturligtvis :tummenupp
Justerbara för test och gör sen fasta, du ska väl inte göra några längre irrfärder på en cafe i vilket fall som helst så sikta mot en läcker posörställning :yoparty
Har kört sporthoj sedan 2001 och är ganska van vid att det är obekvämt ? Och i värsta fall får jag justera styrstoppet med. Hm undrar om en konisk bult med splines skulle funka för att göra den justerbar. Alltså som dom man fäster torkar-armar på.

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...