TwinSucker
Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Som jag ser det så finns det egentligen bara två riktigt optimala ställen att genomföra dessa typer av aktiviteter och det är Barkarby flygfält eller Tullinge.Bikerbitch skrev:2262696Bra tråd!
Delar av samverkansgruppen mc hade möte i torsdags 22 juni angående det här med att vi skall hitta en plats att vara på där man kan köra av sig under kontrollerade former.
Det är ett pilotprojekt och inte helt lätt. Därför tänkte jag att vi kunde fortsätta diskutera på forumet.
Det gäller att hitta platser som det kan gå att stänga av eller använda som lekplats, i Stockholms området.
Ska inte finnas hinder såsom stolpar, refuger och trottoarkanter vid eller på vägen.
Vägen ska helst vara endast lite trafikerad, åtminstone kvällstid. Givetvis boende på ett visst avstånd.
När platsen väl är klar kommer det att behövas folk som är villiga att hjälpa till, lite utav en funktionär kan man säga. Som håller koll på att allt går schyst till.
Känner ni att ”självklart vill jag hjälpa till” så maila gärna mig!
En del är ju mycket ute och kör och kanske har bra koll på just såna här platser som vi söker. Skriv gärna i tråden,skicka ett pm eller maila: bikerjannica@gmail.com
Ha en bra dag! MVH Jannica, representant Samverkansgruppen
Fördelen med att lägga det på dessa ställen är att det finns inte så mycket vägar runt omkring där det går att leka.
Anledningen till mitt resonemang ang. vägar runt omkring är för att jag vet hur det föll ut nere i Malmö där fixade dom en raka som var avspärrad sen kostade det 20 kr för att få "leka" obegränsat men vad hände då? Jo, självklart så tycker majoriteten att det är mycket ballare att stunta utanför området

Plus att man inte behöver spärra av någon allmän väg.
//TwinSucker