Bygga bönpall :/

LGS

Ett rött mullrande moln...
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster 620Sie -03
Jag har äntligen hittat den "perfekta" mellanhojjen, en helgrön zx7r som dessutom är till ett hyggligt pris, men det är en sak med den som får mig att tvivla. Den har ett underseatsystem med en annan bakdel som är soloseat. Orginalgrejerna finns inte kvar, men jag skulle vilja ha möjligheten att ta me nån därbak. :död
Vad definerar besiktningsmännen som en bönpall? Räcker det med fotpinnar och en improviserad dyna? Ska höra med han som säljer om det är ok att lägga upp en liten bild på den.
/Ludde

Bönpall har man där man knäböjer vid altaret i kyrkan.

Besiktningen kommer inte att klaga om du monterar på fotpinnar och tejpar fast en kudde sålänge inte förre ägaren har omreggat den så antalet passagerare är 0.
Sen måste du iof hitta en donna som vill åka omkring på en fasttejpad kudde :D

Har tidigare ägaren karvat i bakramen? I så fall är risken stor att den inte håller för två, ex på detta är ensits duccarna de har klenare bakram och gillar inte passagerare.

Last edited:
det är en fråga jag också ställt mig.. Jag skulle chansa på att det är OK sålänge du inte har byggt om bakramen.

Borsiin JR skrev:
Bönpall har man där man knäböjer vid altaret i kyrkan.

Besiktningen kommer inte att klaga om du monterar på fotpinnar och tejpar fast en kudde sålänge inte förre ägaren har omreggat den så antalet passagerare är 0.

Det är ju det han har... :huvet
Fast jag tänkte att, eftersom jag ska regga in den som 25kw, så skulle man kunna bygga till nått innan och slå 2 flugor i en smäll. Går det igenom då med en liten fuling till kudde? :)

Att regga tillbaka den till 1 passagerare går utmärkt problemet blir väl att hitta någon som tillverkar cuts som är avsedd för två och passar med ditt avgasystem, för jag misstänker att flickan inte vill sitta på en fasttejpad kudde(lämpligheten att sitta på plasten kan också diskuteras).

hållundan skrev:
<nyfikenmode>ÄR det fredda66 ofantligt snygga ZX-7r du har köpt?</nyfikenmode>

Kanske det... :rofl
Den är jäkligt clean, men lite synd bara att det inte finns plats för 2.

Borsiin JR skrev:
Att regga tillbaka den till 1 passagerare går utmärkt problemet blir väl att hitta någon som tillverkar cuts som är avsedd för två och passar med ditt avgasystem, för jag misstänker att flickan inte vill sitta på en fasttejpad kudde(lämpligheten att sitta på plasten kan också diskuteras).

Man kanske skulle kunna hitta en bakkåpa från en kraschad hoj och skära till den lite.

Fast en original ZX7R är snyggare och kräver ingen ombyggnad. Dessutom kostar de betydligt mindre, såvida du inte har prutat ner Freddas till en mer verklighetsanknuten nivå.

Jag tycker den ligger lägre i pris än andra zx7r jag sett, men jag börjar tvivla på att köpa den eftersom jag kommer ha väldigt stor nytta av en passagerarplats.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...