Bygga avgasrör?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jag vill ha mer buller till MT'n men känner inte att Arrow's två burkar är värda 10.500:- så jag fixa nåt annat. Tanken var att skaffa två, eller kanske ett, begagnade slipon och sen fixa dom tre dm rör som behövs på nåt sätt. Måste ju även fixa någon form av montering men det är nog inte det svåraste.

Finns det nån som kan tipsa om företag, eller hemmapulare, som kan styra upp detta för en vettig peng? Det handlar om tillböjning av ett par rör samt ett par svetsfogar.

Tja, kolla med seservice (www.seservice.se) vet att de fixar grenrör till bilar, har för mig att de fixar att bygga det mesta man ber dom om bara man betalar :hihi

Plåtniklas skrev:
2234287 Jag vill ha mer buller till MT'n men känner inte att Arrow's två burkar är värda 10.500:- så jag fixa nåt annat. Tanken var att skaffa två, eller kanske ett, begagnade slipon och sen fixa dom tre dm rör som behövs på nåt sätt. Måste ju även fixa någon form av montering men det är nog inte det svåraste.

Finns det nån som kan tipsa om företag, eller hemmapulare, som kan styra upp detta för en vettig peng? Det handlar om tillböjning av ett par rör samt ett par svetsfogar.

men de finns väl färdiga böjar o köpa..

Tjaba!
Kan du svetsa? Köp två slipon från x-racing (tror de hette så) och köp 180 graders böjar (dessa finns i olika radier) sedan är det bara att kapa och svetsa tills det är klart :). Om du inte kan/inte har svets prylar häng dit slipon som du vill ha dem och ha någon firma att fixa ihop kopplingen....

Jag var och kollade på en Yamaha FZ6-N. Jag försökte jämför hur avgasröret är draget och den kan inte skilja mycket. Så avgassystemet från Wings borde passa med inte allt för mycket ändringar. http://www.wings.si/products.html

Last edited:
Hm. Borde man inte kunna göra nåt sånt här?

Köpa två slipon, beggade eller nya.
Montera dom under hojen där dom ska vara.
Skaffa nån form av plaströr i rätt dimension och böja till så det passar.
Ta med det lösa plaströret till en rörfirma och säga: -'Gör en sån här i rostfritt.'

Plåtniklas skrev:
2236773 Hm. Borde man inte kunna göra nåt sånt här?

Köpa två slipon, beggade eller nya.
Montera dom under hojen där dom ska vara.
Skaffa nån form av plaströr i rätt dimension och böja till så det passar.
Ta med det lösa plaströret till en rörfirma och säga: -'Gör en sån här i rostfritt.'

Kommer nog inte bli så bra passform, varför inte ta med sig burkarna till firman och låta de göra rören! Då blir det deras fel om de inte passar.

ahh..en mt..
köp touringbutikens minzoom dämpare, 500 stycket..
skulle va sketa coolt på din hoj :tummenupp
sen e de bara o få till nå rör.. :)

Tooby skrev:
2236974 Avgassystem och ljuddämpare/Universal/"sida 2"

ser inte sååå bulligt ut i verkligheten..
45 långt o 40 utan sista konan.
enkelt smidigt o ej bes vänligt :tummenupp

Plåtniklas skrev:
2234287 Jag vill ha mer buller till MT'n men känner inte att Arrow's två burkar är värda 10.500:- så jag fixa nåt annat. Tanken var att skaffa två, eller kanske ett, begagnade slipon och sen fixa dom tre dm rör som behövs på nåt sätt. Måste ju även fixa någon form av montering men det är nog inte det svåraste.

Ring Urban på URM, www.urm.nu, han har varit med och knåpat ihop Koenigseggs system vet jag.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna