Bygd-original

Vi har även Rebell-Robban i stockholm som lirar på sin gitarr på slussens t-banestation.

892f5b50-6c2b-4b2b-bd3a-9287d8d0e628.jpg

Rebel Rob har också gjort reklam för Microsoft .. promotade Xbox360 versionen av Guitar Hero II ..

Finns en kuf typ i Lund som går omkring med ett plakat där det står ett namn och att han dödade Olof Palme.

Måste va samma gubbe som gick runt i Jönköping tillsammans med sin syster/fru och höll upp det där plakatet. Han flyttade från stan för ett gäng år sen.

Åtvidaberg: Bergström " Indianen" Var med i 100 höjdare, han lever som indian, klär sig som en klassisk indian från film och älskar att leka indian och cowboy. Har hela 12 barn!
Uppträdde förr på High Chaparall (tror inte han gör det längre), har även byggt upp en indianby utanför Åtvidaberg mot kisa hållet.

Åtvidaberg: "Burkletartanten" Bor mitt emot mitt hus tyvärr, springer runt i 120 och letar burkar och petflaskor. Tar bussen in till Linköping för att där springa sin runda och leta burkar. Numera portförbjuden i Norrköping av nån anledning. Blir fly förbannad om någon sitter på "hennes" plats på bussen och vägrar sätta sig någon annanstans. Brukar sluta med att hon blir avslängd från bussen eller står upp och klagar högljutt i 4 mil!!!

Åtvidaberg: "skomakarn" Numera död, kallades skomakarn för att hans far var skomakare. Roade sig med att smyga bakifrån på tjejer och försöka sticka upp sin hand mellan deras ben. Plockade skräp på gatorna och sparade på allt han hittade. Blev de senare åren han levde portförbjuden att åka buss och tåg till/från Linköping pga. att han stank värre än en gödselstack samt att han slogs med chaufförerna och var allmänt störig

Linköping: "Handskmannen" Vet inte om han lever längre. Troligen lätt utvecklingsstörd. Var helt tokig i handskar och då dom från byggen eller lååånga gummihandskar som gick upp till armhålorna.
Stod väldigt ofta på diverse byggen runt om i Linköping och skrek" kaffe tårta". Lätt puckelrygg, gick ofta i blöjor, byggregnrock samt handskar.

palmemannen från lund bor ju i sin bil och ägnar dagarna åt att tillsammans med sin fru/syster (fan vet vad hon är...) springa runt på stan med sitt plakat på vilket det står att någon mördade olof palme (på framsidan) och "sluta mörda oss" (på baksidan).

Vi har många konstiga människor i stan.

En kille i 20-årsåldern.
Går alltid(ALLTID) runt, blicken fäst nånstans framför sig i backen.
Pratar aldrig med nån, tittar aldrig på någon.
Har alltid samma kläder.
Ingen jag känner, vet vem han är, vart han bor o.s.v.
Ser honom säkert en gång per dag, har funderat på att förfölja honom och se vart han tar vägen men det tycker jag är att ta i.

volster.. byalkisen som är en bra bit över 2 meter lång å har en diameter som en telefonstolpe.
komplett livsfarlig för det mesta.
rånat apotek med yxa

Buss-Jonas. En kille i 20-årsåldern vars största fritidssysselsättning är att åka buss. Han sitter helst framme vid chauffören. När han missar bussen blir han skitsur.

Buss-Jonas. En kille i 20-årsåldern vars största fritidssysselsättning är att åka buss. Han sitter helst framme vid chauffören. När han missar bussen blir han skitsur.

Under min gymnasietid så ägnade han sig åt att ragga brudar ifrån Fredrika Bremer och Söderbymalm genom att stå med sin freestyle och dansa någon konstig dans och skrika YEAH lite då och då.

Olof.

En lirare i 30 årsåldern, lite utvecklingsstörd som knallar runt på stan och letar burkar och flaskor i papperskorgar. Hittar han något ätbart blir han glad och smaskar det i sig! Ser ut som Tazmanian Taz i kroppsform. Har som hobby att stå vid övergångsställen och vänta till någon stannar, då vinkar han att man ska köra vidare. Kör man inte ändå så vänder han sig om.. Tutar man så blir han skogstokig och skäller och domderar o gestikulerar vilt! Blir han riktigt uppretad så bankar han pannan i närmsta lyktstolpe, vägg etc. har konstant sår i pannan!! :)

Helvete, glömde ju Leifing-Leif

http://youtube.com/watch?v=JnwbLQy5uD0&mode=related&search=

Hade han som gympalärare på gymnasiet!

Last edited:
I min stad finns:

Tung-Danne - en gravt alkohliserad liten tunnis, alltid iklädd färgranna kreationer (paisleymönstrad storskjorta, indianponcho och småblommiga flanelltights). Träffas säkrast utanför bolaget eller i alkisparken. Sitt namn har han fått för att han saknar tunga - om han bitit av den själv eller om nån annan gjort det under ett dilerium minns jag inte.

Skogshuggarn - mannen som bit för bit eldade upp sitt hus. Det började med små bitar av fasaden, efter ett tag såg man in i vardagsrummet där möblerna snabbt reducerades. Till slut var i princip bara grunden kvar. Ses på sin cykel gjord av svetsloppor.

I min stad finns:

Tung-Danne - en gravt alkohliserad liten tunnis, alltid iklädd färgranna kreationer (paisleymönstrad storskjorta, indianponcho och småblommiga flanelltights). Träffas säkrast utanför bolaget eller i alkisparken. Sitt namn har han fått för att han saknar tunga - om han bitit av den själv eller om nån annan gjort det under ett dilerium minns jag inte.

Bild på Tung-Danne.

Bifogat

• ae1d2c2d957a01dcb3f3b39685cdb4fa.jpg
    ae1d2c2d957a01dcb3f3b39685cdb4fa.jpg
    35.7 KB · Visningar: 384
Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...