Bye bye love, bye bye happiness...

Gustav O skrev:
How goes it? Wurst eller grodlår för Hyndan?
I morgon kommer lastbilen som ska köra min Honda-racer till Arlanda för vidare transport till Frankfurt där dess nye ägare (Marc) bor. Det kändes ganska vemodigt när jag monterade ihop metallburen (som jag fick på MC-Varuhuset i Sthlm, överraskande hjälpsamt och bra bemötande) och packade delarna däri. Hoppas att i alla fall följa med Teddy på några träningar och kanske någon racehelg i sommar. Som åskådare/hjälpreda. Nej, nu måste jag gå och snyta mig...

:gråta

Hur kommer det sig att dina hojar alltid säljs till utlandet? Vart annonserar du?

gör alltigt ont att sälja en god kamrat.....

men blir det inget B600 lr :va

CaféRacer skrev:
vad får man punga ut för en RS 250 R -97a ? eller är priset hemligt :) ?
4.250 Euro - ett fynd.
valmers skrev:
Hur kommer det sig att dina hojar alltid säljs till utlandet? Vart annonserar du?
Det beror på att förare med förfinad smak är mer sällsynta i Sverige än i andra länder. Här har man tyvärr mer sällan förmåga att uppskatta produktionsracers och väljer lättkörda gathojar. Lite tråkigt för oss som önskar att SM-klasserna för riktiga racerhojar ska bli mer populära och större. Jag har annonserat både på sporthoj.com och på roadracing.se - knappt några svenska förfrågningar alls. Svagt.
Gottis skrev:
gör alltigt ont att sälja en god kamrat.....

men blir det inget B600 lr :va
Kanske kör jag Rookie 600. Kanske 125 Racer. Men det är både oklart och osannolikt. Tyvärr. En epok går i graven.

Nyteknik skrev:
Det beror på att förare med förfinad smak är mer sällsynta i Sverige än i andra länder. Här har man tyvärr mer sällan förmåga att uppskatta produktionsracers och väljer lättkörda gathojar. Lite tråkigt för oss som önskar att SM-klasserna för riktiga racerhojar ska bli mer populära och större. Jag har annonserat både på sporthoj.com och på roadracing.se - knappt några svenska förfrågningar alls. Svagt.
Men hur hittade ze germans hojen då?
Nyteknik skrev:
Kanske kör jag Rookie 600. Kanske 125 Racer. Men det är både oklart och osannolikt. Tyvärr. En epok går i graven.
Nej nej, köp en phet tusenkubikare så att du kan wheela på rakan.

valmers skrev:
Men hur hittade ze germans hojen då?
Min köpare verkade faktiskt ha tittat på sportoj.com. Eller roadracing.se. Han frågade om jag visste om Dennis Bjerkes -93 Honda RS 250 fortfarande var till salu och hans annons tror jag låg ute på roadracing.se. Tyskarna har kanske fått vittring på den svenska marknaden. Tydligen är det tyska utbudet av prod.racers inte så stort. Men lite konstigt är det. Min förra hoj (-94 TZ 250) köptes ju av två glada fransmän som kom i skåpbil från Marseille.

valmers skrev:
Nej nej, köp en phet tusenkubikare så att du kan wheela på rakan.
Jag har faktiskt fundrat på det och om det vore kul. De täta racen och "stämningen" talar för Rookie 1000. Men jag anar hur det känns att köra en R1 eller GZX-R 1000 jämfört med en prod.racer - hysterisk acceleration, tidig/tung/lång inbromsning, låångsamt genom svängen, guungigt, sedan gung/gung när man börjar matar på gas och så galen acceleration osv. Det är en helt annan grej än att köra en "lean" racer som varken gungar eller har massa "hyss" för sig. Jag tror det är svårt att gilla gathojsracing om man har kört prod.racer. Men jag borde kanske testa.

obruT skrev:
Aaah, håll med om att den är snygg. Hondan alltså - inte Goodstuffs "great looking ass".

Nyteknik skrev:
Aaah, håll med om att den är snygg. Hondan alltså - inte Goodstuffs "great looking ass".

de måste jag säga den är fin som f-n

ta du rookie 1000 så sliper vi åka på stryk av dej i r600

Teddy skrev:
Ha ha, jo i det avseendet har racerförarna verkligen grävt en grop åt sig själva. Nu är det upp till bevis. Dock ska man inte ta det bokstavligt när det gäller svenska medelålders amatörer i allmänhet och så även i fallet Nyteknik, förvisso är han talangfull men ändå en medelålders amatör och knappast "skolad" racerförare. Om det nu blir en 600 för Nyteknikaren så ska det faktisk bli lite spännande att se hur det går.

Fast nyteknikaren är väl faktiskt skolad på 600/750/1000? Superbikeschool kör väl inga zwei-takters? Ryktena gör väl dessutom gällande att det åktes fort på sviestad med en R1 och ett 8-minuters varv på ringen med en likadan innan det åktes 250? ;)

Nyteknik skrev:

desutom gick du väll pluss på affären!!!!

Nyteknik skrev:
I morgon kommer lastbilen
Usch, det får mig att tänka på när slaktbilen kommer till stallet, det är väl lite så det måste kännas i alla fall. Vad du än väljer att lägga din tid på (familj, jobb, skogspromenader eller motorcyklar) så gläds vi andra med dig så länge du själv gläds. Om du inte hade tänkt använda hojen så tycker jag du gör rätt i att sälja den, det hade jag också gjort. Det finns inget som är så irriterande som fina saker som ber om att bli använda men bara står och samlar damm.

obruT skrev:
desutom gick du väll pluss på affären!!!!
Knappast. En motorfordon är alltid en minusaffär hur man än räknar på det och en racer är inget annat än en ekonomisk katastrof. Jag skulle vilja se den som hamnar på plus efter att ha kalkylerat utgifter minus intäkter, räntejusterat givetis.

Teddy skrev:
Usch, det får mig att tänka på när slaktbilen kommer till stallet, det är väl lite så det måste kännas i alla fall. Vad du än väljer att lägga din tid på (familj, jobb, skogspromenader eller motorcyklar) så gläds vi andra med dig så länge du själv gläds. Om du inte hade tänkt använda hojen så tycker jag du gör rätt i att sälja den, det hade jag också gjort. Det finns inget som är så irriterande som fina saker som ber om att bli använda men bara står och samlar damm.
Liknelsen med slaktbil är inte alldeles fel. Se här hur den intet ont anande står och slumrar halvvägs färdigförpackad och förberedd för hemifrånflytt.

Bifogat

• slaktbilen.jpg
    slaktbilen.jpg
    139.8 KB · Visningar: 182
Nyteknik skrev:
Liknelsen med slaktbil är inte alldeles fel. Se här hur den intet ont anande står och slumrar halvvägs färdigförpackad och förberedd för hemifrånflytt.

Har du bestämt dig för vad det blir för hoj istället?

Teddy skrev:

jag tycker det är bätre en racer samlar damm i Sverige än säljs till utlandet.
Nytekniks resultat
1-2 till världen :huvet

Knappast. En motorfordon är alltid en minusaffär hur man än räknar på det och en racer är inget annat än en ekonomisk katastrof. Jag skulle vilja se den som hamnar på plus efter att ha kalkylerat utgifter minus intäkter, räntejusterat givetis.

vad har du för INTÄKTER på att äga en racer
Utgifter finns det gått om även på en "disel"

ojdå vad ni svarar fort....

Nyteknik skrev:
Jag har faktiskt fundrat på det och om det vore kul. De täta racen och "stämningen" talar för Rookie 1000. Men jag anar hur det känns att köra en R1 eller GZX-R 1000 jämfört med en prod.racer - hysterisk acceleration, tidig/tung/lång inbromsning, låångsamt genom svängen, guungigt, sedan gung/gung när man börjar matar på gas och så galen acceleration osv. Det är en helt annan grej än att köra en "lean" racer som varken gungar eller har massa "hyss" för sig. Jag tror det är svårt att gilla gathojsracing om man har kört prod.racer. Men jag borde kanske testa.

Har du lust att utveckla lite kring det där om skillnaden i "gungande" och "hyssen" mellan en riktig räser och gathojarna för en som aldrig har kört annat en diesel? Och var hamnar aprilias RS 250 i jämförelse vad gäller uppförande? Närmare räsern eller dieseln?

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back