bye bye körkort

Mark skrev:
tråkigt me lappen... surt som fan :(

Däremot tror jag att du får lugna ner dig lite till. 29 för fort på en 50 väg leder oxå till att dom plockar lappen. På 30 OCH 50-vägar är de 20 km/h för fort som gäller om man vill åka från brottsplasten med kk:et kvar i näven.

jaja, skit samma nu iofs.

dags för film...eller var de nåt annat?!
Snackar du inte i nattmössan nu? Det är väl bara på 30-vägar som det är 20-gräns? Eller har jag så stora minnesluckor från teorin?

införde de verkligen 20 gräns på 50 sträcka!!..
är det någon som vet detta säkert???

jupp,

saxat från police.se

När kan Polisen omhänderta mitt körkort vid hastighetsöverträdelse?
Vid överträdelse med 21 km eller mer på 10, 20 30, 40 sträckor samt 31 km eller mer på 50, 70, 90 samt 110 sträckor medför omhändertagande av körkortet på plats.

Kör man 20 km och därunder på 10, 20, 30, 40 sträcka eller 30 km och därunder på 50, 70, 90 samt 110 sträckor omhändertas inte körkortet direkt på plats men körkortsbehörigheten kan återkallas av länsstyrelsen senare. (Om man eventuellt har andra trafikförseelser och de gör bedömningen att behörigheten skall återkallas).

Heder åt dig som inte drog snuten, moget val att stanna och ta straffet istället för att ev köra ihjäl dig själv eller någon annan, jag hade gjort samma sak, vi ses på banorna i vår :tummenupp

åkajj åkajj, man är väl lite mänsklig dåra.

var själv 120% säker på att jag skulle ha rätt den här gången.

här är länken btw

POLIS LÄNK

From. vill jag inte höra talas om dett misstag mer.

klart slut, inga mer frågor

över och ut :4skrika

GSXR1100R skrev:
Heder åt dig som inte drog snuten, moget val att stanna och ta straffet istället för att ev köra ihjäl dig själv eller någon annan, jag hade gjort samma sak, vi ses på banorna i vår :tummenupp

Tackar!
Jupp nästa år blir det seriös racing!!.. målet är att kör likafort som sörebo om det nu är möjligt!!

Geiger skrev:
Vet hur det känns. Jag får snart tillbaka mitt kort, efter att ha varit utan det i tre månader. Körde 94 på 50 väg.

??? :confused:

Gäller de där röd och gula skyltarna med 30/50/70 etc för motorcyklar också? Trodde bara de gällde för bilar... :hihi

evidenser200x150.jpg

Polisen verkar ha alkoholproblem, kolla färgen i ansiktet !

Valkommen i klubben! jag med har varit utan kort i somras efter en fortkjørning. min fart va uppmatt till 89 i 60 son det gav 6000 i bøter och 3månader utan kort, men jag nekade allt och fick tilbaka den i ratten efter 3 veckor...

Tänkte följa upp det jag skrev innan, påföljden blev 8mån utan kort och 2tusen i böter. :3freak
Så den 11 juni blir det åkning igen :)
Tills dess får jag tokköra med min minimoto som jag får i feb. :yoparty

Binnike_Swe skrev:
Tänkte följa upp det jag skrev innan, påföljden blev 8mån utan kort och 2tusen i böter. :3freak

var ju endå relativt lindrigt! skönt att du slipper ta om kortet :tummenupp

DanTheMan71 skrev:
Va !! 8 månader utan kort..Låter ju inte riktigt klokt,,hur fan har dom gjort den bedömningen.
Har bara ett råd till dig.Kör ändå !! Med hojen alltså!
Tror dom gjort den bedömningen av att han körde i 104km/h fortare än tillåtet :3freak

Binnike_Swe skrev:
Måtte varit en helsikes sats du tagit... 174 km/h för att komma om på 70 sträcka... :D Tror det drog lite i högernäven också eller? För jag hoppas det var med R1:an?
Nåja, shit happens, du får väl lida fram till i juni. Lycka till!

Binnike_Swe skrev:
Jag blev av med kortet i måndags :gråta
Precis när jag är inne i omkörningen tar polisen mig med radarn.
174 på 70 väg. :huvet
Veti fan om jag får tillbaka kortet inom ett år, å då får man ju ta om det :mad:
Kanske är någon som är intresserad av en R1 :confused:

Det var ingen dålig omkörning... :näsblod

Swedie skrev:
Påväg hem idag mellan Norrköping o Katrineholm.. öh.. så rockade jag lite omkörningar. Precis runt ett krön lägger jag märke till en polis som är längre bort på rakan, parkerad under en järnvägsbro... o över krönet på andra sidan rakan kom det en BMW i full fräs... Det var vackert hur polisen drog efter o körde igång saftblandarn.

Tur det inte hände mig bara =)
vad har du för dig här nere?

Back