Butik STHLM/Uppsalaområdet med bra storleksutbud

raoul

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2015
Hoj
2006, Honda CB600F Hornet
Snart säsong och jag funderar på att skaffa ny stass (2-delat skinnställ + stövlar samt ev. handskar). Har fått tips om att Lelles i Uppsala har bra utbud även för den som storleksmässigt inte är som medlehojåkaren. Någon som har erfarenheter därifrån? Eller tips på något annat ställe som kan vara värt ett besök?

Storleksmässigt inte som medlehojåkaren innebär för min del 163 cm lång och 53 kg tung, fötterna brukar passa i strl. 36 eller 37.

Jag anser inte köp på nätet som ett alternativ då storlekar och passform kan variera väldigt mycket mellan märken och modeller. Köper aldrig skor och kläder på nätet annars heller och det här är ju dyra grejer som jag tänker att jag ska ha på mig länge och ofta ;)

De har stort utbud där ja.
Har köpt mig ett par skinnställ där, ch jag är väl inte heller medelstorlek med 192 cm och tidigare 115 kg. :hihi

Lelles. Finns ingen mer välsorterad i denna del av Sverige.
Glöm inte SMC-rabatt om du handlar där.

"...163 cm lång och 53 kg tung, fötterna brukar passa i strl. 36 eller 37."

'låter som ganska normala mått för en kvinna.

Lelles har "Lelledagarna" 29/3 - 3/4. 15-70% på det mesta. Köp-läge.

"...163 cm lång och 53 kg tung, fötterna brukar passa i strl. 36 eller 37."

'låter som ganska normala mått för en kvinna.

Borde hålla tyst men...de flesta hojåkare är väl kvinnor, alltså är utbudet i första hand anpassat efter medelkvinnan!? :crash

(Syrran är f.ö. sömmerska och enligt hennes måttabeller är jag inte riktigt medelkvinnan heller...men ok, för det mesta inte utanför tabellen iaf.)

Skämt åsido, har du sett nån som säljer regnkläder för hojåkare i mindre storlek än S för herrar, hojta till!:)

Borde hålla tyst men...de flesta hojåkare är väl kvinnor, alltså är utbudet i första hand anpassat efter medelkvinnan!? :crash

(Syrran är f.ö. sömmerska och enligt hennes måttabeller är jag inte riktigt medelkvinnan heller...men ok, för det mesta inte utanför tabellen iaf.)

Skämt åsido, har du sett nån som säljer regnkläder för hojåkare i mindre storlek än S för herrar, hojta till!:)
Scott Ergonomic Pro DP är en av få bra modeller som finns i XS. Dessutom ventilerade membran, fungerar riktigt bra.

https://www.scott-sports.com/global/en/products/233748/SCOTT-Ergonomic-Pro-DP-Rain-Jacket/

Har en uppsättning i XS om du vill prova, nog ovanligt att handlare har modellen/storleken hemma. Min bättre hälft är nog ungefär samma mått som dig. Jackan är ganska smal över bröstet, har för mig den var för liten för henne.

Tack för tipset, ska kolla närmare på den. :)

Fint att Scott har storlekstabell som är så lätt att hitta också, ser med en gång att övervidden knappast är något problem för mig. En innerbenslängd på 80 cm i storlek XS däremot... :gnissla

Största problemet när man handlar via webbshoppen hos Lelles att det inte finns ett lagersaldo och då försvinner vitsen med att beställa via webbshoppen. Ett stort minus!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph