RymdBörje
Seriöst fartblind
Nu finns dessa lagar och förordningar vare sig man vill eller inte och kan man inte följa dem har man inget ute i trafiken att göra. Svårare än så är det inte.
Har inte sagt något annat. Det jag säger, igen, är att man ska följa alla lagar och förordningar som finns för annars har man inget ute i trafiken att göra. När man sätter egna regler och gör det man vill göra, t.ex. att köra i bussfilen för att den finns eller för att den är tom, är man en bidragande faktor till att olyckor sker för böjer man på en trafikregel så böjer man snart på två... och tre, o.s.v.
Som jag sa. Om alla skulle följa alla lagar och förordningar så skulle olyckorna minska, drastiskt.
OK, obligatorisk motfråga! Vad skulle du kunna göra och efteråt bara konstatera att du bara följde reglerna?
Jag är ganska säker till väldigt säker på att du har åtminstone ett område eller tillämpning där du finner det för gott att utifrån eget omdöme, att välja att tänja på både lagar och regler. Uppenbarligen inte trafikregler så vad?
Märkligt nog så är, "jag följde bara reglerna" är det klassiska svaret från de som ibland gjort de allra vidrigaste saker...och nej jag påstår inte att du är sådan, jag jämför bara sättet att resonera.
Men blint följande av "formalia" utan någon eller ens liten eftertanke brukar inte båda gott!

Last edited: