Bussgods med efterkrav kan funka dåligt..

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Jag skickade ett paket härifrån och upp till Söråker som ligger nånstans norrut från mig sett. Mannen jag skickade det till hämtade ut paketet och eftersom det var skickat med efterkrav så fick han lösa ut det med de 5000:- som var vad jag ville ha för innehållet.. Så långt funkade allt bra..

Efter ca två veckor så hade jag fortfarande inte fått in pengarna på mitt kont men när jag frågade mitt lokala bussgodsombud sa han att det kunde ta upp emot 10 arbetsdagar för pengarna att redovisas till mig så jag väntade ett par dagar till..
När det hade gått 12 arbetsdagar och jag fortfarande inte fått in några stålar på kontot så började jag bli sur och ringde till Delta blommor och present som är det lokala bussgodsombudet i Söråker. När jag frågade kvinnan i telefonen om mina pengar sa hon bara "-ja just det, dina pengar ligger här, de skulle vi redovisa till bussgodskontoret idag!" Då hade det alltså gått 12 arbetsdagar men pga helgdagar och grejer så hade det nästan rullat tre veckor sedan köparen löste ut paketet..

Om jag inte har fått mina stålar före fredag så har det tagit över fyra veckor för mina pengar att färdas från Söråker till Motala, riktigt jävla dåligt enligt mig!
Paketen kommer fram som de ska verkar det som men överföringen av pengarna som mestadels sker elektroniskt funkar fan inte!!

Det funkar inte bra med efterkrav, tar ett jävla tag för det att hända.
En positiv sak är dock att man kan ange bankkontonummer vilket inte går om man ska skicka per postförskott vilket kräver att man öppnar ett post/bankgirokonto.

Tyvärr så är det så med just bussgods-ombuden, småhandlare som inte alltid är de snabbaste.
Ett tag sålde jag en jäkla massa grejjer just via bussgods med efterkrav och flera gånger fick jag ringa och härja. Max var 10:e dag är det som sagt redovisning men det skiter väl jag som kund fullständigt i, jag ska ha pengarna omgående! Ombudet här i stan var dock jäkligt bra, han betalade ut direkt och ringde mig dessutom så fort han fick en check eller dylikt.

Jag skulle aldrig skicka bussgods i sundsvalls området eftersom dem lägger alla paket m.m. på sätet bakom chaufören (jag bor i söråker)..

Jag skulle aldrig skicka bussgods i sundsvalls området eftersom dem lägger alla paket m.m. på sätet bakom chaufören (jag bor i söråker)..

Kan inte du gå in och titta lite hotfullt på damen i blomaffären åt mig då, det var ju hon som höll i mina stålar i tre veckor innan det hände nåt.. :huvet :)

Kan inte du gå in och titta lite hotfullt på damen i blomaffären åt mig då, det var ju hon som höll i mina stålar i tre veckor innan det hände nåt.. :huvet :)

Haha självklart kan jag göra det ^^ men jag tycker lite synd om henne ^^ hon har haft inbrott 3 gånger på en månad:D:P

Tur att Ubbejävels pengar inte blev knyckta då. :)

Det vet man ju aldrig, det kanske de blev. Jag har ju liksom inte fått dem än..

Å andra sidan så kanske det var folk som jag som gjorde inbrott där för att hämta sina stålar när det drog ut på tiden :rolleyes:

Söråkers ungdomar är inte ute efter pengar dem är bara ute efter föstörelse;) dem hade slage sönder varenda blomkruka:O.
och jag tror att dem fick tag på killarna dem var runt 11-14 år:S

Jag skickade ett paket härifrån och upp till Söråker som ligger nånstans norrut från mig sett. Mannen jag skickade det till hämtade ut paketet och eftersom det var skickat med efterkrav så fick han lösa ut det med de 5000:- som var vad jag ville ha för innehållet.. Så långt funkade allt bra..

Efter ca två veckor så hade jag fortfarande inte fått in pengarna på mitt kont men när jag frågade mitt lokala bussgodsombud sa han att det kunde ta upp emot 10 arbetsdagar för pengarna att redovisas till mig så jag väntade ett par dagar till..
När det hade gått 12 arbetsdagar och jag fortfarande inte fått in några stålar på kontot så började jag bli sur och ringde till Delta blommor och present som är det lokala bussgodsombudet i Söråker. När jag frågade kvinnan i telefonen om mina pengar sa hon bara "-ja just det, dina pengar ligger här, de skulle vi redovisa till bussgodskontoret idag!" Då hade det alltså gått 12 arbetsdagar men pga helgdagar och grejer så hade det nästan rullat tre veckor sedan köparen löste ut paketet..

Om jag inte har fått mina stålar före fredag så har det tagit över fyra veckor för mina pengar att färdas från Söråker till Motala, riktigt jävla dåligt enligt mig!
Paketen kommer fram som de ska verkar det som men överföringen av pengarna som mestadels sker elektroniskt funkar fan inte!!

5 v för mig första gången efter en massa ringanden.
väntar på en fenhundring just nu, skickade de paketet för 2v sedan.. ringer om ett par till :rolleyes:

5 v för mig första gången efter en massa ringanden.
väntar på en fenhundring just nu, skickade de paketet för 2v sedan.. ringer om ett par till :rolleyes:

Ja det är verkligen sista gången jag använder efterkravet tror jag, vill inte folk lita på mig och betala i förskott så kommer jag hellre att behålla prylarna..

Sålt mycket småplock med även pocket bike och liknade med bussgods och efterkrav och det har alltid fungerat prima så det kan nog variera kan jag tänka mig.

Sålt mycket småplock med även pocket bike och liknade med bussgods och efterkrav och det har alltid fungerat prima så det kan nog variera kan jag tänka mig.

Ja det har nog helt och hållet med de lokala ombuden att göra, det är ju tydligen helt och hållet upp till dem när de vill redovisa stålarna..

Idag kom faktiskt pengarna men de kom inte in på mit konto utan på ett utbetalningskort, inte ens det klarade de..

Nu åker jag väl på att betala för att få ut pengarna också..

Men nu ringde jag till Bussgods i Västernorrland och framförde mina klagomål, det kändes skönt.. :)

Last edited:
Idag kom faktiskt pengarna men de kom inte in på mit konto utan på ett utbetalningskort, inte ens det klarade de..

Nu åker jag väl på att betala för att få ut pengarna också..

Men nu ringde jag till Bussgods i Västernorrland och framförde mina klagomål, det kändes skönt.. :)

Man måste skriva sitt banknummer på "övriga uppgifter" för att det ska fungera och man måste även skriva "sätt in pengar på detta konto!". Men som sagt så är det ju varierande då det bara är små ombud överallt. Billigt just därför...

Man måste skriva sitt banknummer på "övriga uppgifter" för att det ska fungera och man måste även skriva "sätt in pengar på detta konto!". Men som sagt så är det ju varierande då det bara är små ombud överallt. Billigt just därför...

Det berodde inte på hur lappen var ifylld. Jag har gjort det förut och då räckte det med att kontonumret stod i rutan där kontonumret ska stå men i det här fallet så ville visst inte min bank vara med på noterna så då fick jag en avi istället...men det var inte därför det tog sån tid..

Och det kvittar nästan hur billigt det är om det ska ta fyra veckor för pengarna att komma tillrätta. Jag kommer aldrig att använda efterkravet igen men för övrigt tycker jag att Bussgods är bra..

Jag har också haft otur med bussgods, Skrev om det i en annan tråd.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2761974&postcount=13

Vill du får ut pengarna betydligt snabbare blir det till att skicka med posten men tyvärr kostar det ju oxå betydligt mer att skicka med dom..
Jag skickar några paket i veckan så jag är väl medveten om att bussgods kan ta lång tid på sig men som sagt man får vad man betalar för. Det är väl gott att pengarna kom även om det tog tid :tummenupp

Tycker bussgods är grymt smidiga. Tar låga priser och har aldrig strulat. Var väl nån gång som jag började fundera när pengarna var på väg men inget som stör mig direkt.

Jag har inte stött på några problem med efterkrav. Kanske bara haft tur, vem vet.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park