Bushoj?

Jag tror stenhårt på Ducati hypermotard eller streetfighter!
KTM950 är bara stora och klumpiga. Kan inte komma på någon annan annan hoj från övriga tillverkare, möjligtvis 690SMC.
 
Köp och läs det numret av Fast Bikes som e ute nu, shootout Hypermotard Evo SP vs. KTM 990 SMR. Även test av Duc SF mot Superduke R och ett par andra.

Annars Speed Triple?
 
Last edited:
Kan tänka mig att en 990 SM eller ännu bättre SMRen skulle passa. Mycket bus och motard känsla men ändå en stor motor med 115 hp som går bra på större vägar. Annars kan du få köpa min 690 smc jag har gått och blivit sugen på nått annat :)
 
Vafan!? Du kan ju inte överge supersport på gatan :mad:

Jag var lite sinnesförvirrad ett tag och provkörde en 690smc-10. Trött var ju bara förnamnet när man kommer från det man gör.
Körde min egen igen och tänkte på hur det kändes, så var alla defekta tankar borta igen :tummenupp

En motard som andra hoj hade garanterat varit smutt.
Bara röja omkring och skita i allt är ju alltid skoj :banana
 
Kan tänka mig att en 990 SM eller ännu bättre SMRen skulle passa. Mycket bus och motard känsla men ändå en stor motor med 115 hp som går bra på större vägar. Annars kan du få köpa min 690 smc jag har gått och blivit sugen på nått annat :)

Vad ska du byta till och varför?


Vafan!? Du kan ju inte överge supersport på gatan :mad:

Jag var lite sinnesförvirrad ett tag och provkörde en 690smc-10. Trött var ju bara förnamnet när man kommer från det man gör.
Körde min egen igen och tänkte på hur det kändes, så var alla defekta tankar borta igen :tummenupp

En motard som andra hoj hade garanterat varit smutt.
Bara röja omkring och skita i allt är ju alltid skoj :banana

Kommer inte bli mycket gatåkning överhuvudtaget nästa säsong serrö.. Har du kört något annat kul på sistone, förutom supersport?
 
Slår ett slag för Hymo 1100, fett kul och gött mos.
 
Last edited:
funderar i samma banor...hade vari kul med en busmotard..


finns det ngr kända fel på ktm 660 ?
Ngn årsmodell man ska passa sig för ??
 
Om det nu ska vara en ren bushoj som inte fyller någon annan funktion än att busa så kan ni ju inte snacka om stora tunga liter hojar...

Länkar upp 2 filmsnuttar från tuben som en polare har pillat ihop, kanske ni kommer på andra tankar ;)

[YOUTUBE-ID]kiH4XWZjQx0[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]H-Xyeu3X-Jw[/YOUTUBE-ID]
 
Vad ska du byta till och varför?

Blivit lite sugen på något mer allsidigt. Motarden är bara bus/slangåkning och inte så mycket mer. Visst det är skitkul men jag vill pröva nått nytt nu :) Lutar åt en sporthoj... Daytona 675 kanske. Det ultimata är ju att ha en av varje som du funderar på :p
 
Kommer inte bli mycket gatåkning överhuvudtaget nästa säsong serrö.. Har du kört något annat kul på sistone, förutom supersport?

Nix, inte provat något annat skoj.

Men om det bara är busande du är ute efter så är säkert en 690smc ett bra val. Då behöver du inte serva ihjäl dig heller. Billig försäkring och allt :tummenupp
 
Så vad skiljer egentligen mellan alla S, R, SM, SMC osv på KTM?
 
Bygg/köp en streetfighter av någon bra sporthoj. Det är optimalaste!

Då får man mest pulver, samt ett chassi i toppklass.
 
Slår ett slag för sv1000.. Har både haft gixxer och ktm 660 innan och sv är 10gånger roligare om du vill busa. Är som en 660 på anabola. Bara att dreva ner nått kugg så reser den sig otroligt lätt och slänga på ett crossstyre såklart..
 
funderar i samma banor...hade vari kul med en busmotard..

Samma här,, själv så tycker jag att 1000cc sporthoj känns så j*vla "överdriven" på nåt sätt när man kör gata.. (förbannat kul på bana dock)..

För min del lutar det åt antingen en sunkig 600:a för bana, typ R6 + motard eller någon hoj som funkar på både och... Superduke ska vara ganska okej va?
 
Hade en SD till den blev stulen och provkörde både en SD - R och en Streetfighter S i fredags. Spontant kändes Superduken mycket råare, mer bus och riv medan Streetfightern var mer lättkörd och smidigare.
F
 
Back
Top