busa streetfighter grejor

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
hej jag undrar vart man kan köpa ex lysen styren etc svenska sidor hälst. är nämligen ny inom streetfighter området.

ska försöka med bravaden att bygga om busan till en stilren och snygg streetfighter.

kom gärna med förslag på förändningar etc.

kom igen nu mc sverige hjälp en stakars norrlänning. har ide torka. måste få tankarna att flöda:huvet

lämna in den på Lcc.. lögdö county choppers.. jag har bra ideer som skulle göra den fantastisk men då får du inte se den på ett år . :D
ne men allvarligt.. ska du bara modda den lite? annat lyse o fighter styre el ska du göra de riktigt?

lämna in den på Lcc.. lögdö county choppers.. jag har bra ideer som skulle göra den fantastisk men då får du inte se den på ett år . :D
ne men allvarligt.. ska du bara modda den lite? annat lyse o fighter styre el ska du göra de riktigt?

jag hade tänkt följande. om jag nu får tag i grejor dvs.

tank,bakdel från en gixxer k1-k2 med bakdelen ska få k3an lyse. ja ja jag vet att många busa åkare har så men vi får se bara i huvudet mitt än.

gixxer k3-k4ans kompletta gafflar/sving ink ok etc. bygga om de så att jag får på 320 bromsskivor fram.

rakt eller cross styre vet jag inte än.
lukas krona kanske de blir.
mätare kommer att bli en liten hastighet/varvräknare. växelindekator och laddtrycksmätare.

andra fotpinnar kanske bygga om gixxerna fotpinnar vet ej än.

elsystemet ska byggas om. så elenheten kommer sitta i cutsen och minimalt med kabel kommer synas.

allt ska pulverlackas,eloxideras.lackas och poleras.

färg vet jag ej än. men de kommer nog med tiden.

så ser mina planer ut just nu men kom gärna med förslag och tips på hemsidor etc. allt är till storhjälp.

mvh.johan

tank,bakdel från en gixxer k1-k2 med bakdelen ska få k3an lyse. ja ja jag vet att många busa åkare har så men vi får se bara i huvudet mitt än.

gixxer k3-k4ans kompletta gafflar/sving ink ok etc. bygga om de så att jag får på 320 bromsskivor fram.

mätare kommer att bli en liten hastighet/varvräknare. växelindekator och laddtrycksmätare.

elsystemet ska byggas om. så elenheten kommer sitta i cutsen och minimalt med kabel kommer synas.

så ser mina planer ut just nu men kom gärna med förslag och tips på hemsidor etc. allt är till storhjälp.

mvh.johan

Men Johan......
Efter allt jobb pappan (och du) ha lagt ner på busan:confused::confused:

Varför inte säljer den och köpa en gixxer streetfighter istället, typ den här http://www.blocket.se/sodermanland/Suzuki_gsx1000r_26944173.htm?ca=4&w=3 och sen bygga vidare på den istället....

gör nåt som sticker ut mer.

svetsa ihop en egen bakram i alu, fackverk.
kort som satan. plats för en. ingen plast, sluta typ vid hjulaxeln.
kort litet knubbigt lyse el bara en rundad plåt framför med lyse nere vid gaffeln. .. behåll gaffel, bromsar mm. feta kronor. crosstyre.
allt turboshit synas mer än väl. :tummenupp

Last edited:
Men Johan......
Efter allt jobb pappan (och du) ha lagt ner på busan:confused::confused:

Varför inte säljer den och köpa en gixxer streetfighter istället, typ den här http://www.blocket.se/sodermanland/Suzuki_gsx1000r_26944173.htm?ca=4&w=3 och sen bygga vidare på den istället....

kommer aldrig köpa något som är färdigt. då är de roliga redan förstört....

gör nåt som sticker ut mer.

svetsa ihop en egen bakram i alu, fackverk.
kort som satan. plats för en. ingen plast, sluta typ vid hjulaxeln.
kort litet knubbigt lyse el bara en rundad plåt framför med lyse nere vid gaffeln. .. behåll gaffel, bromsar mm. feta kronor. crosstyre.
allt turboshit synas mer än väl. :tummenupp

de tåls att tänka på. allt sitter i mig. har ej kundskap att smida ihop en fackverks ram. med de skulle ha varit grymt snyggt :tummenupp

men alla ider är bra.

Last edited:
kommer aldrig köpa något som är färdigt. då är de roliga redan förstört....

de tåls att tänka på. allt sitter i mig. har ej kundskap att smida ihop en fackverks ram. med de skulle ha varit grymt snyggt :tummenupp

men alla ider är bra.

har du en svets så är de klart.
gas för alu finns ju i småtuber på jula.. sen en tråd för de bara..
punkta ihop skiten o lämna sen in den för "riktig" svetsn,,, typ ajden är säkert billig.

mvh.johan

Finns en snubbe här på forumet som gör grymma styrkronor, kommer inte ihåg vad hans nick är men här är en länk till hans blocketannons

Han kan säkert göra en efter dina önskemål...bara ett alternativ till standardkrona tänkte jag:krama

Snubben Heter SlowDog här på forumet om du undrar....

Finns en snubbe här på forumet som gör grymma styrkronor, kommer inte ihåg vad hans nick är men här är en länk till hans blocketannons

Han kan säkert göra en efter dina önskemål...bara ett alternativ till standardkrona tänkte jag:krama

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT