Bus Sthlm City

oFFkeFF skrev:
I ditt tidigare inlägg skulle du ju sikta på och köra ner någon som körde mot rött. Vilket i sig är ett ganska grovt brott eftersom du måste undvika en krock om du kan :rolleyes:
Ska nog spara ditt inlägg till en möjlig kommande rättegång, och då ändrar de nog rubriceringen till grov misshandel eller försök till dråp.

Men som sagt, det går att köra förbi rödljus om man är uppmärksam, samt givetvis inte hindrar annan trafik.

Letar men kan inte hitta något som du redan förvrängt till något jag ALDRIG sagt. :)

Det jag sa var att jag nästa gång inte bromsar....lite skillnad. :7peta

Så du är väkommen på nästa rättegång. Mened och förvanskning av sanningen straffas hårt. :arsele, å så har jag mutat domaren. :lol
( Bevisa det om du kan )

Läs rätt nästa gång, skillnad på smyga in i korsning och bara fara in i en korsning, utan att bry sig i om det finns annan trafik. Det var det jag discuterade. Försök inte att slingra er.....

Zana skrev:
Hehehe... Var inte direkt riktad mot dig, men eftersom du tog åt dig antar jag att du är en stofil? Hehe...

Fjortis är jag gärna igen, fan det var tider det... ;)

Kör miljoner mil i sthlm´s trafiken dagligen, och dom farligaste är kvinnor och gamlingar. Dessa grabbar kommer inte ens i närheten, så tagga ner. Snälla.

Rödljuskörning, snälla... Skulle vilja påstå att om man har ordentlig uppsikt innan man kör mot rött kan man många gånger vara säkrare än en förare som inte har uppsikt utan bara gasar på så fort det blir grönt. Nu var det inte ens i någon farlig korsning utan på ett ställe med god sikt och lite trafik...

Jag ska rigga en kamera på 85-åriga Agdas nissan micra från 89, då ska ni se på många nära-döden-upplevelser...

Jag skulle vilja hävda att den största anledningen jag skulle kunna dö i trafiken är pga dessa trafikanter, inte Danne å co...

Stofiler, kniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip...

:D
Varför ska man inte gasa när det blir grönt ?? Det är väl det grönt ljus är till för.....det ska inte komma något när det är rött. Då är det rödljuskörning.

Snorunge, sitt ner å va tyst, så kanske du lär dig något........

Fan du måste jobba långa dagar...miljoner mil dagligen :skrämd
Nädå..förstår vad du menar! Tycker mest att det är dumt att leka på en sån väg som kungsgatan med tanke på de gående,kan vara lite hur som haver med trafikvettet där!
Bilisterna skiter jag i dom e ju iaf skyddade.
Ja kan väl vara en stofil då..har ju börjat närma mig trettiostrecket :4skrika

bsajanne skrev:
Otroligt mogna grabbar. Har ni kommit till målbrottet ännu? Jag och flera med mig blir bara glada om ni blir av med era körkort.
Se till att hitta andra ställen att köra på än på allmänna vägar.
Ni ska vara glada att det finns uppmärksamma trafikanter runt er som ser till att undvika att krocka med er. Ni är ju inte de som visar någon direkt hänsyn till andra i trafiken. Puckon! Både fordon och gående flyttar sig och det är inte pga er stora begåvning.
Använda bana!

Hehe, ja den omgivande trafiken måste kännas v ä l d i g t snabb för dig va :lol

Det är en del som nämner att man ska köra på bana.
Nämn vilken bana som tillåter bakhjulskörning och har några km raksträcka?

Har ni inget bättre för er än att lipa?
Tycker man ser motorcyklar i parker varenda sommar. Förvisso parkerade vid gräset men dom måste kommit dit på något sätt?

Har ansträngt mig för att kunna se en situation som kunde gått riktigt illa/ försätta någon i direkt livsfara men nej, nada!!

Det jag kommit fram till är att folk som måste hävda sig i en sådan här tråd är fuckon som varken kan eller vågar köra bakhjul, stoppies m.m och helt enkelt måste gnälla för att vi ska veta att ni finns till.

Ibland undrar man vilka som egentligen är fuckon härinne ....

tassen skrev:
Letar men kan inte hitta något som du redan förvrängt till något jag ALDRIG sagt. :)

Det jag sa var att jag nästa gång inte bromsar....lite skillnad. :7peta

Så du är väkommen på nästa rättegång. Mened och förvanskning av sanningen straffas hårt. :arsele, å så har jag mutat domaren. :lol
( Bevisa det om du kan )

Läs rätt nästa gång, skillnad på smyga in i korsning och bara fara in i en korsning, utan att bry sig i om det finns annan trafik. Det var det jag discuterade. Försök inte att slingra er.....

Tror "inte bromsar" också kan falla in under "inte försöka undvika olycka" :rolleyes:

Har åkt med dessa pojkar många gånger, och vet att ingen av dem drar ett rödljus utan att vara medvetna och uppmärksamma. Man överlever inte 5-6000 mils stadsköring årligen i yrkestrafik annars..

Sluta bums med sånna här filmer.... Man blir ju helt koko.. :huvet Man vill ju att det ska bli sommar på stört så man får komma ut och åka... :4skrika

Ps
"Bra film iaf" :yoparty
Ds

Nicko@K.A.P skrev:
Det är en del som nämner att man ska köra på bana.
Nämn vilken bana som tillåter bakhjulskörning och har några km raksträcka?

Har ni inget bättre för er än att lipa?
Tycker man ser motorcyklar i parker varenda sommar. Förvisso parkerade vid gräset men dom måste kommit dit på något sätt?

Har ansträngt mig för att kunna se en situation som kunde gått riktigt illa/ försätta någon i direkt livsfara men nej, nada!!

Det jag kommit fram till är att folk som måste hävda sig i en sådan här tråd är fuckon som varken kan eller vågar köra bakhjul, stoppies m.m och helt enkelt måste gnälla för att vi ska veta att ni finns till.

Ibland undrar man vilka som egentligen är fuckon härinne ....

1. Gimo flygfält, över 2 km lång raka, torsdagar på sommaren. Fritt att leka.
2. Gillar att reta småslynglar ....ni blir så gnälliga....
3. Hindrande av biltrafik på Stureplan, fotgängare kan inte gå över på kungsgatan fast de redan är på väg ut i vägbanan, får kliva tillbaks..Gågatan, mot parken, flera får kliva undan när ni far fram....är ni uppmärksamma eller.?
4.Behöver inte hävda mig, vet hur man kan hantera hoj, men har inget behov av att lägga ut en film för att bli hyllad av moppehjärnor.
5.Fuckona är de som hänsynslöst kör så att andra får ta konsekvensen för deras handlande.

Något mer innan det är dags för eran kvällsvälling ?

tassen skrev:
3. Hindrande av biltrafik på Stureplan, fotgängare kan inte gå över på kungsgatan fast de redan är på väg ut i vägbanan, får kliva tillbaks..Gågatan, mot parken, flera får kliva undan när ni far fram....är ni uppmärksamma eller.?
4.Behöver inte hävda mig, vet hur man kan hantera hoj, men har inget behov av att lägga ut en film för att bli hyllad av moppehjärnor.
5.Fuckona är de som hänsynslöst kör så att andra får ta konsekvensen för deras handlande.

:klappar

hahaha... eller ja. rätt kul skrivet i alla fall

tyckte faktiskt filmen vart rätt grym.
men det såg lite lamt ut i parken, där på gågatan, liksom här kommer jag... :squid

tassen skrev:

Hoppas, att när jag blir gammal, att jag kommer ha vett nog att inte föra mig i stil med dig, att kokett meddela hur gammal och smart man är och att alla andra är små och mindre vetande. Det läskiga är att du förmodligen inte är så hemskt gammal, bara trist på samma sätt som sandstream.

Chronic skrev:
Hoppas, att när jag blir gammal, att jag kommer ha vett nog att inte föra mig i stil med dig, att kokett meddela hur gammal och smart man är och att alla andra är små och mindre vetande. Det läskiga är att du förmodligen inte är så hemskt gammal, bara trist på samma sätt som sandstream.

Vad säger du om att ingå en pakt?
Om vi börjar tro att vi är guds gåvor till kvinnan, raggar på pinsamt fula brudar på offentliga forum. Och om vi dessutom har en ganska brun attityd mot yngre medlemmar så säger vi åt varandra på skarpen?
Om vi sen har glömt hur man stavar och riktigt basic saker som vilket som är fram och bak på en tröja så tycker jag att vi skjuter varandra.

Victor skrev:
Vad säger du om att ingå en pakt?
Om vi börjar tro att vi är guds gåvor till kvinnan, raggar på pinsamt fula brudar på offentliga forum. Och om vi dessutom har en ganska brun attityd mot yngre medlemmar så säger vi åt varandra på skarpen?
Om vi sen har glömt hur man stavar och riktigt basic saker som vilket som är fram och bak på en tröja så tycker jag att vi skjuter varandra.

Hehe "brun attityd" tyckte jag var kul, fast jag vet inte riktigt varför, men kul var det. Varför? Vet ej, men det var kul. Jag förstod inte men garvade ändå. Jag begrep inte vad som avsågs, men det var kul.

Ånej, jag svamlar, jag har blivit gammal :3freak

Men kul var det :tummenupp

Vad betyder det tro?

Men kul.

:hihi

?

tassen skrev:
Varför ska man inte gasa när det blir grönt ?? Det är väl det grönt ljus är till för.....det ska inte komma något när det är rött. Då är det rödljuskörning.

Snorunge, sitt ner å va tyst, så kanske du lär dig något........

Du är ju patetisk! Du är säkert jätteerfaren och duktig, men du kan inte ha kört i mycket trafik många gånger med den formuleringen.
Kör på du bara när det blir grönt, men gnäll fan inte när en knarkare/bankrånare/nån som får hjärtattack kör mot rött och smäller in i dig.
Min kompis farmor är det värsta trafikexemplet jag sett. Hon blundar när hon kör genom korsningar för att det är så otäckt...
Ingen här har heller sagt att de kör mot rött när det kommer andra bilar? Trafikljus är bra när det är mycket trafik, men överflödiga annars. Men så kan man ju inte skriva i lagboken...

Chronic skrev:
Vad betyder det tro?

Haha, jag vet inte heller. Bruna åsikter vet jag men med attityd menar jag typ som beige, fast ännu tristare.

Åh, åt helvete med den här tråden nu. Filmen kan inte jämföras med det alla kallar för moppefuckofilm för killarna som kör kan verkligen köra.
Minns ni snubben på en silverfärgad R1 som blev filmad från en bil? Det var illa och det här är bra.
Alla behöver inte bli osams och elaka mot varandra för olika åsikter.

Last edited:
-PLM- skrev:
....
Min kompis farmor är det värsta trafikexemplet jag sett. Hon blundar när hon kör genom korsningar för att det är så otäckt...

:rofl

Känns säkert för alla inblandade det där :hihi

-PLM- skrev:
Du är ju patetisk! Du är säkert jätteerfaren och duktig, men du kan inte ha kört i mycket trafik många gånger med den formuleringen.
Kör på du bara när det blir grönt, men gnäll fan inte när en knarkare/bankrånare/nån som får hjärtattack kör mot rött och smäller in i dig.
Ingen här har heller sagt att de kör mot rött när det kommer andra bilar? Trafikljus är bra när det är mycket trafik, men överflödiga annars. Men så kan man ju inte skriva i lagboken...

Så, nu är det dags att tagga ner , det märker jag, :pannkyss

Bra skrivet, håller med dig helt, ja nästan, men kolla filmen en gång till , på stureplan står bilar och blir hindrade, men skit samma.

Ni fattar fortfarande inte när någon retas till den mildra grad bara för att få fram en reaktion som väcker till eftertanke.

Undertexten med mitt arroganta och mycket dryga sätt har varit att få er möjligen att tänka till lite innan vi kör som vi gör, gör det vi gör.

De som vet vem jag är och känner mig skulle tro att det fullständigt :brinnerup i säkringsdosan...... :lol :rofl eller blivit dubbelmoral general eller blivit av med körkortet eller ännu värre....börja köra GuldWinge.

Så nu är alla uppretade på mig , då bugar jag å drar mig tillbaks, dags att sola lite på stranden. Ha det så skönt i snö kalla mittsverige....

ceasar skrev:
Om det bara fanns "regelrätta" filmer på det här forument, hur roligt skulle det vara då?

Fy fan va trist, befvare mig väl.....mer filmer för fan...

tassen skrev:
Du missade en sak, det var en annan som frågade varför trafikmoralen var låg i TOKHOLM.....men du förstod nog inte det..
Sitt ner å var tyst å lyssna lite istället så kanske du lär dig något.

Du kan bli nästa OFFER i stockholmstrafiken....

jag baserade mitt påhopp på dina tidigare moralkakor, jag har läst alla inlägg i tråden :fatta!

Back