bus och lekhoj för vintern ?

  • Thread starter Thread starter Nicotin
  • Start date Start date

Nicotin

Guest
Tänkte skaffa mig ngn billig lekhoj för vintern..ngt att sätta isdäck på om det blir ngn is el bara vara ute i skogen och leka av sig lite..

vad ska man satsa på för hoj då ?
Skulle helst vilja ha ngn reggad om man skulle busa lite på gatan.

tips ngn ?
 
Försök hitta en reggad Cr 500, bland de brulataste å rligaste lekhojarna som finns;)
 
köp dig en snöskoter så har du vinter leksak å roligt som fan är det också:yoparty
 
250 2takt är mitt råd.
Billiga att köpa, billigt om nått krånglar samt mkt lättmekade.

Fast ska du köra gata går det allternativet bort.
 
Tvåtakt alla dagar i veckan hade jag sagt. Extra prima maskineri och som andra säger här ovan är de ju lättmekade och trevliga i gången när man kommer upp i lite volym på snurran.

Finns många varianter på tvåtakts endurohojar som går att regga. Yamaha har sina WR, Husqvarna kör också WR, Gasgas EC, Ktm EXC...
 
Lånar tråden lite med samma fråga fast i helt annan prisklass.
Har runt 6-7000 att lägga på en cross/enduro, så det får väl bli nåt runt 250cc och från slutet av 80-talet, några generella tips?
Och är det inte mer meck med en 2t än 4t? (ok att det må vara lättare att mecka den förvisso)
 
Lånar tråden lite med samma fråga fast i helt annan prisklass.
Har runt 6-7000 att lägga på en cross/enduro, så det får väl bli nåt runt 250cc och från slutet av 80-talet, några generella tips?
Och är det inte mer meck med en 2t än 4t? (ok att det må vara lättare att mecka den förvisso)

Enda gången det är mindre meck på en 4t är när de är helt nya. Efter ca 60h så börjar det bli meck :)

6-7000 är för lite för att få tag på något bra, men nöjjer du dig med det du får så köp en 250 gärna honda
 
Mjo, räknar inte med nåt bra heller så.. =)
På blocket finns ju en uppsjö av gammla 80-talare, nån måste ju förbarma sig över om också. ;)
Trodde 4t gick längre mellan meck iom att dom är bättre smorda, men där ser man.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top