Burna sakta rullandes...

Abloy skrev:
någon i 040-området som ser en fet rökpelare?
Det luktar ju faktiskt lite bränt. njaaa eller så var det bara jag som fes..men ingen rök syns än i alla fall=(

SÅDÄR JA! Vaffan, inte några FETING-rullare, men ett par meter, sen tappade jag ballansen typ...

Ville bara testa ett par gånger, det var ruggigt grov asfalt, så det käkade så in i... Bilden jag bifogar är typ 0.5m in på rullanden, sen fortsatte jag ett par meter, men började glida in i trottoarkanten

Bild kommer snart, en kass... Ryker ju knappt =\

Yeah!!!!! Fyfan Vad Fett!!!!11 I L33t!!! :D
Sket i fötterna på fotpinnarna, ville hålla lite ballans med fötterna ;)

Bifogat

• rolling.JPG
    rolling.JPG
    37.2 KB · Visningar: 402
om du inte redan har lärt dig...
se till att ha uppvärmda däck. jag sitter gärna på tanken för att få mer tyngd på framdäcket å så har jag inbillat mig att det ser häftigt ut så

Luta dig framåt allt du kan, bromsa med frambromsen lagom, dra in kopplingen och gasa friskt och dumpa. Om du har klistriga däck som tex rennsport är det rätt svårt. När jag körde på 1.9 kilo bak var det nästan omöjligt att få bakdäcket att släppa utan att framdäcket låste sig (snackar ju rullande burnisar nu där man inte startar stillastående) Med 2.1 kilo bak var det lätt att få loss däcket i spinn utan att låsa framhjulet.
Bytte till tillfälligt däck förut, Pirelli Dragon GTS. Det släppte bara man körde på trean och satt ner med konstant gas och bromsade med frambromsen, helt sjukt. Men släppte nästan aldrig vid knäskrap.
Tror jag lyckades få det i spinn när jag körde på fyran i 180 på motorvägen när jag skulle testa, gränsen med rennsport var ca 150-160, sedan orkade inte motorn dra loss det.
Det är barnsligt kul att elda bakdäck!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...