Bump keying- lås upp alla lås på nolltid

HanneZ skrev:
2384776 Dom är betyyyyydligt svårare att komma åt.

jo det är väl det... :)

Tilläggas, ett tändningslås är ungefär lika säkert som en vanlig strömbrytare,(det är ju typ en strömbrytare).

/fredde

Bryr mig inte ett skit om de ha bumpa lägenhetslåsen jag bor i ett hus med HISS, det känns tryggt! :)

//Fredde

Last edited:
läste på wikipedia att "medeco" (ägt av assa abloy) gör supersäkra lås, kan va värt att kolla upp

Intressant film, men varför körde dom det danska ljudspåret baklänges:va

Slappa skrev:
2456570 Någon här på sh som testat ?

Filade till en nyckel (av en reservnyckel) lärde mig tekniken på 1h, nu kan jag öppna de varje gång så tekniken är det ingen tvekan om att den funkar.

är det någon mer än jag som känner för att spräcka mjälten på småtjuvarna inne på flashbackforumet ?..det är typ våra hem dom vill in i . för att dom inte har lust att jobba..jävla vänsterpack

schneberger skrev:
2460921 är det någon mer än jag som känner för att spräcka mjälten på småtjuvarna inne på flashbackforumet ?..det är typ våra hem dom vill in i . för att dom inte har lust att jobba..jävla vänsterpack
Det har jag velat i flera år nu, riktigt skrämmande är det :mad:

schneberger skrev:
2460921småtjuvarna inne på flashbackforumet ?

Jag är ingen småtjuv, inte heller stortjuv, inte heller kriminell - och jag håller till på bra många flashbackforum. Säkert finns det lika mycket kriminella på SH som på FB. MC-tillverkare och låstillverkare måste inse att transistorn fanns tillgänglig kommersiellt redan 1953 och att man är LITE sen att nyttja vad den är kapabel till.

schneberger skrev:
2460921 är det någon mer än jag som känner för att spräcka mjälten på småtjuvarna inne på flashbackforumet ?..det är typ våra hem dom vill in i . för att dom inte har lust att jobba..jävla vänsterpack

Vänsterpack? moi? knappast gosse!

Om du hellre vill ha ett lås som inte är säkert kan du ju lika gärna ha en hasp på dörren och sedan förska tvinga alla människor att inte snacka om att den går att lyfta. Det är väl bättre att svagheter kommer ut i det fria?

andersbrink skrev:
2461126 Jag är ingen småtjuv, inte heller stortjuv, inte heller kriminell - och jag håller till på bra många flashbackforum. Säkert finns det lika mycket kriminella på SH som på FB. MC-tillverkare och låstillverkare måste inse att transistorn fanns tillgänglig kommersiellt redan 1953 och att man är LITE sen att nyttja vad den är kapabel till.

jo precis det var ju så jag menade..

om man tänker efter lite med det jag skrev så blev det helt säkert lite felforumulerat, menade naturligtvis inte att alla som hänger på flashback är vare sig vänsterpack eller småtjuvar, men största mängden som hängde där i den tråden. som faktiskt var det jag hackade upp mig på . är garanterat småtjuvar som inte vill annat än att gå in i ditt hem :kulspruta , och med tanke på att det inte direkt ä någon ny företelse så har jag lite svårt för det argumentet, nä jag håller fast vid att läggar man ner så jävla mycket tid på att komma in i lås man inte har tillgång till som dom gjorde i tråden på flashback. så förtjänar man bara en stor jävla mjältkrossning..

Jag och nåra polare har provat att göra bumpkeys.
Och istället för att slipa så gick vi te låssmeden och bad om en sådan nyckel vilket han gjorde utan problem.

Problemet är att alla sidoskärningar är olika på typ alla låsmärken/modeller så man lär ju behöva ju 100 tals nycklar om man ska få upp någourlunda många % av alla lås.

Har inte alla nyare hojar immobilizer?
Mina det iaf ...

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti