Bultentant med hund och självmålad 70-skylt

Henrol

Jag har lärt mig allt jag kan
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
Yamaha Fazer 600 -99
Tjena, det hände mig en grej på slingerbulten idag..

Jag körde fram och tillbaka till Rosenhill från Tungelsta.
Och på vägen tillbaka så nästan flyger någon tant ut från skogen med en hund modell större. Jag körde inte så värst fort och kunde utan problem stanna hela hojen en bra bit innan henne om det hade behövts.
Jag saktar iaf ner ganska bra och ger henne en vänlig vinkning att det går bra att passera, men det är hon inte intresserad av utan står och gapar något jag inte hör samtidigt som hon pekar på sin självmålade 70-skylt.. :confused:

Nu har jag full förståelse för att boende längst dom populära mc-vägarna är irriterade och säkert lite rädda. Men är det verkligen rätt metod att dra med sin hund och formligen kasta sig ut på gatan framför allehanda trafikanter?
Och har inte folk roligare grejer att pyssla med en lördagseftermiddag?

Är det någon annan som sett samma tant kanske? Eller iaf skylten, det stod mer än bara 70 på den. Men det var inte läge att stanna och läsa kände jag :D

Humm, snackar vi nånstans vid andra husgruppen från Tungelstahållet? Där var ju nått pucko å kastade ut stora grena på vägen förra året när jag var där å fotade :huvet
IMG_2257.jpg

Hur svårt är det att visa respekt och slå av och kör lungt och sansat när vi kör genom de ställen där det ligger hus.
Jag har full förståelse för damen.
Om du är ute och går på vägen utanför där du bor. Hur bekvämt känns det då att någon blåser förbi dig i 150 knyck 5 meter ifrån där du går?

Tänk lite längre.. och vi slipper folk som slänger grus,pinnar och annat skit på vägarna..

De blir gladare.. och vi får mindre arga ögon på oss.

Tycker hastigheten har sjunkit på Bogan där folk bor ... kanske hade TV-inslaget med kalsongkungen effekt?

Bra i så fall, för som Kapten skriver finns det mycket väg att gasa satan på för dem som vill/kan det.

Egentligen är det helt galet va fort vissa kör (märktes än mer när jag stod bredvid Bulten och fotade igår). Lägger inga moraliska värderingar i det, mer ett konstaterande.

Humm, snackar vi nånstans vid andra husgruppen från Tungelstahållet? Där var ju nått pucko å kastade ut stora grena på vägen förra året när jag var där å fotade :huvet
IMG_2257.jpg

va fan det där är ju jag från förra året....

coolt:)

men jag va lite väl dampig då:rolleyes: eller hur skägget

Snäppet mer klockrent är ju att hålla igen lite just där, finns ju typ 18 milj meter ball väg att gasa på där man inte stör någon så jag tror inte man tappar så mycket streetcred om man backar lite på rullen just där.

Jag förstår problemet!!

Men i just det här fallet har det nog slagit över lite...
Det är samma agerande mot bilar som KÖR 70.

Hade henne viftandes framför min bil häromdagen.
Å jag kan inte kör fortare en 70 med grabben i bilen.
För då blir han åksjuk..

Visserligen kan jag känna för de boende.
Men det finns ju olyckligtvis ingen urskiljningsförmåga i hennes agerande..

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP