Video Bulten is fun...

900 Desmodue

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Härryda
Hoj
Ducati SF S -09, KTM 450 EXC -04
Jag drog inte alla över en kam på SMC.Det hade varit precis lika idiotiskt som att skriva som han jag citerade gjorde.


Sen kan gubbarna här på SH sitta och skrocka och dra några visdomsord --- men i verkligheten var sista gången de var över 94km/h med motorcykel 1980-talet någon gång..

Tycker ni SMC pellar överskattar er själva som tusan. Nej, ni kan inte köra hoj som gudar för att ni kör runt en j-vla gokart bana i 40 km/h utan att vurpa.


Drar inte alla över en kam var det, ELLER??? :va
 

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC 2010
är de flesta andra förare som du ? näe
felaktigt resonerat från din sida ? Ja

Men herregud, hur kan man bedöma en förares körfömåga utifrån hans klädsel på allmän väg? Det är bara absurt. Tror du rossi skulle ha dragit på sig sin race utrustning om han skulle ner på macken för att köpa cigg?

...och fortfarande alla unga förare är beviserligen inte oerfarna och har en skev riskbedömning. Om så skulle vara fallet så måste ju jag eller mina vänner som även de har mycket erfarenhet tillhöra den kategorin.

Köp textilställ.

Jovisst men fortfarande, när man väl är framme och har kört stadstrafik så är man genomblöt ändå. Sen är det inte så najs att traska runt med gortex heller ;)
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
...och fortfarande alla unga förare är beviserligen inte oerfarna och har en skev riskbedömning. Om så skulle vara fallet så måste ju jag eller mina vänner som även de har mycket erfarenhet tillhöra den kategorin.

Var det inte du som hade vurpat så många gånger att du tappat räkningen?

Erfarenhet av att åka på arslet min son? :lol
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Klart farten e för hög om man kraschar, kör man långsammare kommer man undan med fler fel...

Skönt äckel präktigt som vanligt här, gillar att man kan skriva varför man klanta till det i förtexterna och ändå ska folk påpeka det som om de vore nå jävla einsteins..
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Tjaa..ingen skulle faktiskt krascha om alla bara satt på en stillastående hoj i sina garage ;)

Nästan samma sak som skulle alla ligga kvar i sängen & sova & vaknar man kliver man inte ur den, då slipper man så mycke skador som människan orsakar mot sig själv & andra.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jovisst men fortfarande, när man väl är framme och har kört stadstrafik så är man genomblöt ändå. Sen är det inte så najs att traska runt med gortex heller ;)

Goretex är bara membranet.
Jag använder en äldre dainesejacka i vanlig cordura (finns det goretex i den så har inte jag märkt det) med skydd, utan foder, vid korta utflykter i varmt väder.
Känns skönt att ha lite skydd i alla fall.

Inget jag rekomenderar egentligen, men bättre än inget.
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Skönt att det gick bra för TS!

Jag kör med lindstrands Hi-Art jeans, svala som vanliga jeans men något bättre skydd, som jag provat irl i en rondell i stan (med nya däck). :fakta
 

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
Jag hajar inte. Du börjar filmen med " three simple steps ...." och sen räknar du upp fyra grejer. Vilken ska vi räkna bort?
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Snyggt på nåt sätt, du verkar hålla i styret till the bitter end.
Förmodligen var det därför du klarade dig såpass hyfsat kanske?

Grattis!
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Tur att du klara dig bra Lukas, se till så inte hojen blir stulen nu ;) (Händer ganska ofta när folk krashar annars) och byt det som är trasigt och ut och kör igen, och ge fan i bakbromsen.

Mvh /Try
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
TS: Det måste ha vart för att det var blött och för att du hade jeans på dig! Annars hade det ALDRIG hänt! <3
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Åkte förbi där idag, ca 60 meter bromsspår, använder du bakbromsen mycket när du bromsar?

Not sent from an iProduct...
 

mojja83

Guest
Men herregud vad moral kakorna haglar.
Tur det gick bra och att du fick fortsätta vara hel i kroppen. Cykeln lappar du ihop fort!!

Ett tips i all välmening börja köra bana fan så mycket roligare än att gasa satan på gata och fan så mycket säkrare när det är san,jord och gräsmatta som tar emot en när man missbedömt sin körskicklighet!!
 

mojja83

Guest
Tur att du klara dig bra Lukas, se till så inte hojen blir stulen nu ;) (Händer ganska ofta när folk krashar annars) och byt det som är trasigt och ut och kör igen, och ge fan i bakbromsen.

Mvh /Try


Man känner andra genom sig själv:arsele
 

Lukasz

...
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Stockholm, North side
Hoj
929 hOnDa GaY cLuB edition
Jag hajar inte. Du börjar filmen med " three simple steps ...." och sen räknar du upp fyra grejer. Vilken ska vi räkna bort?
I was drunk when I made the movie (celebrated that Im in one peace:D)
Someone asked about using the rear brake, to be honest I cant recall if I used it or not, watching the movie I think I did. I normally I use rear brake very very rarely, it happened that I helped myself with it when I had to brake very hard, for example in norway when a whole road behind a corner was taken by sheeps that seem to use it as theyr sleeping place:crash I think I said enough here, in some peoples eyes im still gonna be somebody that cant ride for shit, I go on my knees and apploud your MAD SKILLS and the fact that you NEVER EVER make mistakes:BugarIm glad Im allive, Im not proud of a this stupid crash that I could have so easly avoided. If someone else crashed like this and posted this movie I would probably think to myself how I would definetly fix it ;) Shity happens, all I can say to you is DONT ride when tired, it really is the biggest problem in this crash, sure shitty tire did not help but I have never target fixated like this before and it fucked me up. Good luck, sometimes its the only thing keeping you allive no matter how good you ride:tummenupp
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top