Bulten 2014-10-11

10710945_1499473553646337_157839914196443960_n.jpg


Denna såg lite rolig ut ..att marken tycks vara så långt ner ibland :tungan
 
Med blinkersstag som är dimensionerade för att fronta med lastbilar! :tummenupp

Ja, så sant, högerblinkers är siktad mot stjärnorna. Förklaringen är att jag var så kåt att komma ut med hojen att inte märkte att det blivit lite "omjusterad" under förvaringen. Nu är den återställd. :-)

.."marken tycks vara så långt ner"! :lol : De 10+ år gamla Avon tyres faktiskt *är/var* väldigt hårda och hala; mycket mera nedlägg ville man helt enkelt inte ha... Fick en framhjulslåsning i Årsta vid en bromsning som "var absolut ingenting". Sned yta; nästan slutade illa redan där. (inte kalla däck, men kallt och fuktigt underlag). Vid bulten var inte svårt att få bakhjulet släppa med lite gas..
-> "play safe" heter det, under vissa omständigheter.. :lol
 
En till kanonbild av det samma, av "Fotoflickan" Jenny. Stort Tack!

Notera det blåa bakom hojen. Det är inte rök från slirande däck... :-)

("Tändningens funktion i Kawa Tripple är att minska andelen av obrända kolväten i cylindern") :)
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    619 KB · Visningar: 95
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top