Bulten 090927

Jag tror faktiskt inte att Ezzo menar att det är fotografernas ansvar utan snarare att den som kör blir triggad av att fotograferna står där och tar bilder. Att trigga och att vara ansvarig är ju faktiskt inte samma sak.

Eller är det inte så du menar Ezzo? Isåfall är vi på samma sida i boken. :)

Då läser vi samma bok med ;)

, före tiden med fotografer och kan bara intyga att motorcyklister gjorde dumma saker i den kurvan redan på den tiden...

Jag reflekterar bara tillbaka till 2003 när jag flyttade ner hit till fjollträsk o jämför med åren efter 2008.

Men kurvan inbjuder ju till dumheter med.. Fast det gör ju hela den vägen ;)

Last edited:
Nae det gjorde jag med flit... :rolleyes:

Lite skillnad att maxa bilen på motorvägen när det knappt är någon trafik än att kör som en idiot på fel sida av vägen på en krokig landsväg dock. Eller försöka sladda och stajla i en rondell mitt i byn. :brinnerup

Då kanske vi ska va tysta med vad du gjorde imorse då........ ;)

Då kanske vi ska va tysta med vad du gjorde imorse då........ ;)

Nae för det va helt ofarligt eftersom det gick i typ 1km/h och det inte var en enda bil i närheten...
Sen att du är mer överbeskyddande än min pappa kan inte jag rå för. :krama

EDIT:Sista gången jag berättade nåt dumt jag gjort för dig...BIATCH!!!:mad:

Jag kan väl inte hymla om att det är trevligt med fina nedläggsbilder,lågliggandes som min fru säger. Men i första hand är det den tekniska kvaliten jag är ute efter.
Ezzo, du har ju bevisligen visat att det går att åka väldigt snyggt i rimliga hastigheter. Vi fotisar ryser också (av obehag) när vi hör nåt vrålandes fyra kurvor bort, och är inte sena att predika för de som stannar.
Det vore väldigt tråkigt om vi inte kunde fortsätta att träffas på bulten med fika,hundar o fotboll, social samvaro helt enkelt.
Antagligen är de som är i riskzonen också de som inte lyssnar på råd.
Jag är jääätte höstdeppig :)

Och jag vill ha teknisk kvalitet på bilderna med feta nedlägg..
Jag är i det avseendet inte bättre än någon annan.
Och jag är svaghjärtad för kameror med.. en riktig linslus.
Någon av bilderna på mig som abbe tog sprang jag fram o tillbaka 7 gånger och kollade i kameran innan jag var nöjd med bilden.
Jag tycker också att det skulle vara tråkigt om det inte går att fortsätta...
Tyvärr hamnar ofta, alltid dessa diskussioner i fotografens ansvar... istället för att man går fram och diskuterar förarens ansvar...

Jag sa i någon tråd att man inte skulle publicera de "värsta bilderna"
Jag har tänkt om lite.. Det är kanske de man ska publicera med en fråga... Hur tänkte du nu?

Nae för det va helt ofarligt eftersom det gick i typ 1km/h och det inte var en enda bil i närheten...
Sen att du är mer överbeskyddande än min pappa kan inte jag rå för. :krama

EDIT:Sista gången jag berättade nåt dumt jag gjort för dig...BIATCH!!!:mad:

Hahahaaa. Ja för det gör ju saken så mycket bättre? :P
(Ni vill inte veta vad bruden gjorde för då blir det världens häxjakt på SH)

Hahahaa, när du behöver nog inte göra det för för eller senare lär jag läsa om det i nyhetstidningen ;)

Däremot så tycker jag fortfarande att det är upp till var och en att ta ansvar för sina egna handlingar och inte LÅTA sig triggas av andra.

Men i första hand är det den tekniska kvaliten jag är ute efter.
...väldigt snyggt i rimliga hastigheter.
--->Vi fotisar ryser också (av obehag) när vi hör nåt vrålandes fyra kurvor bort... <---

Det vore väldigt tråkigt om vi inte kunde fortsätta att träffas på bulten med fika,hundar o fotboll, social samvaro helt enkelt.

Antagligen är de som är i riskzonen också de som inte lyssnar på råd. <-- :(

:tummenupp:tummenupp
Vi är nog alla på samma sida i samma block :) Jag är villig att hålla med er allihop delvis ;)

hahahaaa. Ja för det gör ju saken så mycket bättre? :p
(ni vill inte veta vad bruden gjorde för då blir det världens häxjakt på sh)

hahahaa, när du behöver nog inte göra det för för eller senare lär jag läsa om det i nyhetstidningen ;)

:finger .......

Hahahaaa. Ja för det gör ju saken så mycket bättre? :P
(Ni vill inte veta vad bruden gjorde för då blir det världens häxjakt på SH)

Hahahaa, när du behöver nog inte göra det för för eller senare lär jag läsa om det i nyhetstidningen ;)
meeeeen, vavare hon gjorde nurå??
ALLA vill veta nu...precis alla!:tummenupp

Jag tror faktiskt inte att Ezzo menar att det är fotografernas ansvar utan snarare att den som kör blir triggad av att fotograferna står där och tar bilder. Att trigga och att vara ansvarig är ju faktiskt inte samma sak.

Eller är det inte så du menar Ezzo? Isåfall är vi på samma sida i boken. :)
Däremot så tycker jag fortfarande att det är upp till var och en att ta ansvar för sina egna handlingar och inte LÅTA sig triggas av andra. Men det är ju precis som många som sitter i en bil med kompisar och vill spela lite Allan om dom sitter och triggar en till att köra fortare osv. De är fortfarande inte ansvariga, men de har en del i hur föraren beter sig.
Jag har själv fallit för det och velat spela lite coolare än vad jag egentligen är, dock tänker jag inte skylla på den som satt bredvid då det är mitt eget beslut att ta och att stå emot grupptrycket och djävulen som sitter på axeln och skriker åt mig att "stajla". :D

Finns det inte fler kurvor att fota i ???
Jag menar där man kan ha härliga nerlägg och knäskrap utan större risk för liv och lem.

Jag menar där man kan ha härliga nerlägg och knäskrap utan större risk för liv och lem.

Har man såna nerlägg på allmän väg så riskerar man alltid liv o lem.
Om man nu MÅSTE ha det för att stilla sina behov, då har nog "fotkurvan" bäst avåkningszoner. Inte bra, men bäst på Bulten.

Nej, det är den enda kurvan i världen som funkar för det. Skojar inte.

Kan vi inte istället ägna oss åt att identifiera förarna på bilderna i första inlägget så jag inte startat den här diskussionen i onödan.

Om man nu MÅSTE ha det för att stilla sina behov, då har nog "fotkurvan" bäst avåkningszoner. Inte bra, men bäst på Bulten.

Beror nog på vilket håll, eller tänkte du att fotograferna agerar stötdämpning i yttern? =)

Last edited:

Ok har inte kört bulten sen tidigt 90 tal.:D
Man får väl ta köra den en sväng nästa sommar:tummenupp
Eller så tar jag kameran å fotar själv.

Haha,,men du e ju så mager så du dämpar inte mycket..o jag står inte i yttern.
De olyckor jag bevittnat har gått ut på åkern, mot tungelsta asså..:(

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...